oldbas:
"A odmítá přijmout fakt, že profi kompakty a 4/3 dávají aps-c zrcadlovkám pěkně na prd*l. Samozřejmě pouze v kvalitě obrazu."
... prosím Tě, tohle raději neříkej nikde nahlas. Lidi, kteří tomu opravdu rozumí, by nad tím mohli kroutit hlavou.
Pokud je někde rozdíl 1 EV jako je mezi APS-C a m4/3, pak samozřejmě rozptyl ve scéně, ve světle, v kvalitě fotgrafa, v postprocesu, dočasné technologické zpoždění může tenhle 1 EV rozdíl u konkrétních případů zmenšit natolik, že jej ani neuvidíme, ale ten handicap velikosti snímače je věčný a nikdo zatím ani nevyfantazíroval technologii, kterou by ho dokázal překonat.
Ovšem pokud si troufneš srovnávat rozdíly snímačú o víc, než 1EV, tedy konkrétně APS-C versus "profi kompakty" (apropo, kolik profesionálů fotografuje profesionální zakázky "profi" kompaktem se snímačem 2/3'' a méně?), tak jsi na rozdílu 3EV a pokud napíšeš, že něco, co zachytí o 3 EV méně světla na stejné ISO, dává větžšímu snímači na zadek v obrazové kvalitě, tak se prosím Tě probuď!!!! Jseš fakt totálně mimo nebo máš něco s očima, v horším případě jsi výrobcům naletěl na ten podfuk zvaný odšum + doostření hran.
Uvědom si, že snímač 2/3'' kompaktu zachytí během expozice na ISO 100 zhruba tolik světla jako APS-C foťák na ISO 800.
Ano, jistě, mnohokrát se mně stalo, že jsem na zrcadlovce omylem zapomněl ISO 800 a fotky za dobrého světla a vysokého kontrastu byly skoro k nerozeznání .... ale pak najednou ne ... a o tom píšu.
Je spoustu motivů, na kterých APS-C foťák na ISO 800 a full frame na ISO 1600 prostě viditelně ani po sebelepším prstprocesu NEMÁ tu obrazovou kvalitu jako na ISO 100. A to je úplně přesně přáípad těch kompaktů. Tam narazí.
Vyjdi si někdy do krajiny s APS-C zrcadlovkou, nastav si tam ISO 800 a fotografuj. A uvidíš, kde kompakty narazí. Tohle je praxe, žádná teorie.