Spravil som este (tentokrat so stativom) zaber na ISO 100 (full rozlisenie, vpravo) a zaber na ISO 400 v high speed mode (co je minimalna nastavitelna citlivost v tomto mode)
Scena je trosku ina (neda sa to porovnavat s predchadzajucimi zabermi, aj ked som si spravil aj zabery na ISO 1600 a full zaber na ISO 400) no na neskorsie vysvetlenie tie 2 zabery budu stacit.
irmo píše:Nieje ...Rozdiel by som videl naozaj iba v sile odsumovania ....
Tych rozdielov na ISO 1600 je tam podstatne viac ako len odsumovanie:
- farby su viac podobne originalu
- cierna je este stale cierna, nie je to len RGB sum
- tmave miesta nie su "akoby posypane" modrym sumom, no v HS mode badat aj kresbu
- full zaber ma aj napriek mnohonasobnemu sumu viac detailov
Este jasnejsie je vidiet "co sa deje" na minimalnych citlivostiach (ISO 100 a 400), kde sa o sume ani nema vyznam bavit.
Na full rozliseni je viac detailov - omnoho viac ako je samotny rozdiel v rozliseni.
Zaber v high speed mode je "kockaty", realne rozlisenie je este mensie (asi stvrtinove).
Je teda jasne ze sa interpolacia neda az tak uspesne pouzit na pixel-binning mody (a preco ma napr Canon v ISO 3200 ma len 2 MPixle zo 14M snimaca)
No pre mna je aj tak stale lepsi (u vyssej citlivosti) zaber z high-speed modu.