zabery na mensom rozliseni

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod allyen 14. 8. 2008 18:02

http://www.noao.edu/outreach/aop/glossary/binning.html tohle ale běžný digitál neumí, používá se to spíš v mikroskopii.
allyen
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod beat 14. 8. 2008 19:25

janfran píše:jakmile mám na původní fotce určitá místa mimo DR, žádná změna rozlišení už s tím nic neudělá a je úplně jedno, v jaké fázi zpracování obrazu bych ji provedl.
Tohle bych netvrdil až tak zcela jednoznačně...jde tu tedy spíše o "slovíčkaření", ale mám doma pár fotek focených do RAW, kde z naprosto bílé oblohy v RAWu vytáhnu detaily(např obrysy stromu), které by v JPG znatelné nebyly. Takže nelze říci, že je jedno v jaké fázi zpracování obrazu. :-)
beat
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 15. 8. 2008 09:45

Binning .. zeby to bezne fotaky nevedeli?

http://www.fotografovani.cz/art/nov_df_ ... html?pos=1

Vynikající technologie redukce šumu umožňuje využívat citlivosti až do hodnoty ISO 3200 a přidáváním pixelů dosahuje optimální expozice a ostrosti snímků i za nízké hladiny osvětlení.

=> přidáváním pixelů => zeby to bolo ono?
(kedze binnigom sa okrem zlepseneho SNR zlepsuje aj rychlost/moznosti zaostrovania)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 15. 8. 2008 17:43

Zatial som na nete nenasiel, ci bezne kompakty podporuju bining, no vyzera to, ze ano. Google pri "binning fuji" nasiel napriklad:
http://www.neocamera.com/review_fuji_f50_more.html
At the same time, Fuji added some new pixel-binning modes to achieve ISO sensitivities up to 6400 at lower image resolutions.

Alebo:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/S ... 100FSA.HTM
The two highest ISO settings -- 6,400 and 10,000 -- are only available at reduced image size as the Fujifilm S100FS combines neighboring pixels in a technique called pixel-binning to reduce noise. That also reduces detail, however.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod beat 15. 8. 2008 20:12

Co tady řešíte? Úchylka jménem "šum" opět pracuje? A teď už ani nestačí porovnání výsledného šumu, ale teď už se dokonce musí porovnávat i jakým způsobem se dosáhne výsledku? :shock:
beat
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 11. 9. 2008 16:42

Ked uz si to nadhodil => samozrejme ze je dolezite ako sa dosahuje vysledku.

Napriklad na prepalenej fotke je omnoho menej sumu ako na podexponovanej.
No mne osobne sa aj tak viac pacia neprepalene zabery.

Ale nie o tom je tato diskusia.
Ide skor o to, ako s "tym co mam" urobit co najlepsi vysledok.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 25. 9. 2008 17:36

allyen píše:http://www.noao.edu/outreach/aop/glossary/binning.html tohle ale běžný digitál neumí, používá se to spíš v mikroskopii.

Tak mozno to este sucasne digitaly nevedia, no buduce, aspon tie od Fuji to urcite dokazu:
http://www.dpreview.com/news/0809/08092308fujifilm.asp

Bud moze fungovat na 12M, alebo na 6M s pixel binningom.
A tvrdia, ze vysledny senzor bude lepsi ako ten pouzity v F31 (6 M na 1/1.6'')

PS: Z tych pokecov mi vypliva, ze pixel binning sa vyuziva aj teraz, no pri pixloch s roznymi farbami a teda mozu nastat odchylky vo farebnosti
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod janfran 25. 9. 2008 19:40

Doufám, že Fuji nebude s uvedením tohoto snímače otálet roky, a taky že ho bude montovat do několika modelů, nejen jako poslední 2/3 snímač jen do nejdražšího ultrazoomu. Osobně ani moc nečekám pokrok v šumu, protože ani dva spojené pixely nemají tak velkou plochu, jako kdyby byl místo nich jeden. Zajímá mě hlavně režim rozšířeného DR, protože jestli jde nastavit pro každou z dvojice buněk zcela rozdílná expozice, může to při dobré práci firmwaru znamenat DR, o kterém se současným foťákům ani nezdá.
janfran
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 29. 9. 2008 08:15

Tak to dobre premysleli .. to s tou rozdielnou expoziciou som si na prvy krat nevsimol.

Pisu, ze prvy produkt bude na jar 2009 v "premium-grade" kompakte.
A neskor do automatov. Lebo "Some users like their camera to be automatic," .. pekna veta :-)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 30. 9. 2008 15:51

Tu je to (SuperCCD EXR) aj s obrazkami:
http://www.imaging-resource.com/NEWS/1222727986.html

Porovnanie sucasneho pixel-binningu (a jeho pripadneho problemu) a noveho:
Obrázek

Rezim zvyseneho DR:
Obrázek

Uz sa tesim :-)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod irmo 1. 10. 2008 07:12

otazka je ci nieje jednoduchsie dat menej Mpixelov ;-), och pockaj to by si nemohli pisat kompakt s 12Mpixelmi ... marketing nadovsetko. Lebo toto zoskupenie asi naozaj trochu uprednostnuje High Dinamic range (6Mpixelove fotenie) a Pixel Binning vysoke ISO (6Mpixelove fotenie) pred 12Mpixelovym foteni kde naopak bude mat horsie farebne podanie medzi bodmi.

Ako fakt mi to pride tak, ze manazeri rozhodli ze fotak musi bit 12Mpixel, tak inzinieri navrhli senzor ktory uroby co najlepsie fotky aj ked to bude pri 6Mpixelov a marketing nasledne stoho urobyl reklamu.

O malicko viac sa mi paci pristup Panasoniku ktore chce robit 2 expozicie (rozne) rychlo zasebou (asi pomocou ele. zavierky) a nasledne ich spojit do HDR.
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 1. 10. 2008 08:38

S 6MP senzorom by nemohli spravit HDR mod, ani 12MP mod :-)
A az taky velky rozdiel v porovnani s moznym 6M senzorom by to mozno nebol - vyzera to, ze bunky su usporiadane tak, aby bolo cim najmenej "medzispojov" (a teda mozno "viac priestoru" pre senzory)

Ta dualna expozicia ma kedy byt uvedena v praxi? A v kompaktoch?
Lebo toto uz ma byt na jar v dakom (aj ked v najdrahsom) kompakte pouzite.
Aj tak sa to podla mna hodi len na staticke zabery a teda vo fotakoch to uz mohlo byt davno implementovane (vraj cosi take uz ma Pentax)...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod irmo 1. 10. 2008 09:53

panasonic uz asi pred rokom predviedol nejake zaberi proti ziarovke lampi, ale skorej ako reklami trik nez realita, takze neviem netusim :(.

Kedze pri 6Mpixelu mas vacsi DR tak by si mohol HDR spravit mozno ... a 12Mpixel mod by mohli spravit ved to tu bolo a casto pravo od fujifilmu (interpolacia pixelov).

Co menej chapem je tej vetej okolo HDR "Half the pixels are read out during exposure, and the remaining half at the end of the exposure", lebo zo senzorov sa cita postupne, naboj putuje (vyuzivaju sa condiky priamo na fotocitlivich castias) a preto je priam nerealne citat udaje so senzora pocas expozicie ..., vcelku by ma zaujimalo ako to maju riesene jedine co si viem prectavit je nieco ala el. zavierka ....
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 1. 10. 2008 11:02

Lampa sa nepohybuje, takze to mohli spravit aj s beznym senzorom...

Pri 6MP mozno spravit (podla fuji terminologie) priblizne 200% HDR (v porovnani s 12M snimacom), no nie 800% HDR

Ja to chapem tak, ze sa zacne expozicia vsetkych buniek, polovicka z nich je "zdrotovana" nezavisle na druhej polovicke, takze ked ta prva polovicka skonci tu kratsiu expoziciu (a druha este zbiera info), tak uz sa mozu citat udaje z tej prvej polovicky senzorov.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 3. 11. 2008 14:17

Konecne som vyreklamoval moju Fuji F50 a tak som mohol spravit par pokusov na roznych rozliseniach na ISO 1600.
Subjektivne sa mi zda ze zabery na plnych 12 MPix su zvycajne najhorsie, no nie je to vzdy pravidlo a rozdiely nie su priliz velke.

No vyskusal som aj "hish speed continuous shooting", ktore snima asi rychlostou 5 fps v rozliseni 3 MPix.
Na moje prekvapenie tu (v porovnani s full rozlisenim) je rozdiel jasne badatelny!
(az neskutocny .. na ISO 1600 z kompaktu)

Zaber na ISO 1600 - high speed continuous shooting - 3 MPix:
Obrázek

Zaber na ISO 1600 - full rozlisenie - 12 MPix:
Obrázek
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků