Super cestovní sklíčko :-))
Na ty fotky jsem zvědavej
Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz
Amalyry píše:A myslím si, že další z výhod Hi res módu je taky to, že takto značně datově obsáhlý soubor snese podstatně více doostřování i v editorech, než normální 20 megapixelový snímek.
Amalary píše:wikxzen: X H řadu neberu, protože je to cenově úplně ujeté. Za tu cenu máš Sony A7 III, tedy špičkový fullframe. Když se podíváš zpět, tak už od tuším Olympusu OMD EM5 první verze začal Olympus dávat pětiosou stabilizaci. Kolik je to let, a Fuji s tím přichází až o tolik let pozdě a ještě to dá jen do cenově nepřijatelného modelu. Středoformát je zase pro většinu z nás mimo zájem, takže to nemá cenu rozebírat. Dneska M/43 má v tuším v podstatě ve všech tělech a tedy i v těch úplně nejnižších velmi dobrou stabilizaci. Myslím, akorát OMD 10 řady mají 3 osou, zbytek je ale pětiosá stabilizace. No a podívej se, kde je dneska Olympus se stabilizací v těch vrcholových modelech, co se dá udržet za časy.
Len prvá E-M10 mala 3-osú stabilizáciu.Amalary píše:Dneska M/43 má v tuším v podstatě ve všech tělech a tedy i v těch úplně nejnižších velmi dobrou stabilizaci. Myslím, akorát OMD 10 řady mají 3 osou, zbytek je ale pětiosá stabilizace.
Amalary píše:.......
Amalyry píše:A myslím si, že další z výhod Hi res módu je taky to, že takto značně datově obsáhlý soubor snese podstatně více doostřování i v editorech, než normální 20 megapixelový snímek.
Amalary píše:chvd: Řeknu to stručně, protože to jsou věci, které si myslím není potřeba nějak moc rozvádět. Když doostřuješ např. fotky z mobilu, kompaktu i třeba pokročilejším s malým čipem, prostě fotky, které mají malý datový obsah, tak vidíš, že se s tím dá pracovat hodně omezeně. Mnohem dříve při doostřování leze šum, než když doostřuješ snímky datově obsáhlejší ze zrcadlovek, nebo z s větším výstupem z CSC. Např. takový snímek o 50 megapixelů z fullrame Canonu toho snese podstatně více. Např. ořezy, vytahování stínů a vůbec se s tím podstatně lépe pracuje v editorech. No a to samé platí při srovnání one shot snímku a v Hi res módu. Nevím co na tom vysvětlovat. Je to vcelku jednoduché na pochopení.
Proč by se datově značně obsáhlý soubor (to asi myslíš datově větší) měl dát v editoru lépe či více doostřovat?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků