Fidko píše:No lenze to je prave to. Ked sa niekde opytas pre tie Zuika stoja take palky aj ked musia kreslit na 4x mensi snimac, odpoved zvycajne je, ze je tazsie vyrobit sklo ktore vykresli taku hustotu pixelov. A teraz sa v tom vyznaj ...
Opět..sice v reálu nejsem obchodník s čočkami, ale tak nějak je známo, že čím větší čočka tím déle se vyrábí - a je to myslím i tak nějak logické.
Ty menší do levnějších objektivů bývají tuším i výlisky z plastů.
-- 12. 1. 2019 15:36 --Fidko píše:Konkretne tento objektiv by si na FF nahradzal tazko, pretoze pre rovnaky dosah by si asi potreboval podstatne tazsie sklo aj v pripade, ze by si fotil nejakou D850, alebo A7R III.
No jo, jenže tohle je pohled řekl bych hodně přes parametry, ne moc z praxe a když z praxe tak s malými nároky na kvalitu.
Ono totiž zoomy těchto tele rozsahů dávají podstatně horší výstup, ať už co do ostrosti či co do reálně vykreslených Mpx. Takže ono třeba telezoomy jako je 150-600 od Tamronu například, ono to vypadá lákavě, ale když s tím pak jdou lidi v reálu fotit ptáčky, tak zjistí, že musí clonit aspoň na 8, což jim zvedá ISO a fotky ptáčků z toho pak jsou dobrý mnohdy max tak na internet nebo je to třeba "překreslit" v postprocesu. Nemyslím, že by jakýkoliv telezoom či jak se to správně nazývá dával výsledky aspoň trochu srovnatelné s objektivy s pevnými ohnisky. Ty limity tam prostě jsou a to je myslím i důvod, proč kvalitnější zoomy jsou 70-jen200. Svědčí o tom i to, že skoro každý, kdo přejde na 70-200 třeba ze 70-300, ten 70-300 přestane používat.
Ona ta delší ohniska jsou prostě dosti limitující už kvůli světla. Nechci se tu naparovat a tvrdit, že jako ta delší ohniska jsou špatná, ale mají dost značné limity obzvláště pokud jde navíc o zoomy.
Takže ano, potřeboval by jsi podstatně těžší sklo, ale dostal by jsi výstup na jiném levelu podle mne.
Je to prostě něco za něco jako všechno všude
-- 12. 1. 2019 15:41 --Fidko píše: Som naozaj ohromne zvedavy ako sa toto bude predavat.
Já myslím, že lidé očekávají zbytečně moc od nových produktů. Výrobci přitom usilují o maximální profit nikoliv o maximální inovaci či kvalitu.
Investovat do marketingu a komunikace s davem je mnohem efektivnější než investovat do kvality a technologie-mnohdy tedy.