od ForeignerOnEarth 29. 11. 2018 16:33
Tyhle "barvičky" mně intenzivně připomínají Nikon D7000, kde šedivá skála po brutálním zesvětlení hrála všema barvama a kdy nepatrný až neviditelný nádech do zelené, žluté, fialové způsobil po zesvětlení totální obarvení. Ono je to vcelku logické, že v RAW datech jsou kromě jiného kvůli "zaokrouhleným číslům" v rámci příslušné bitové přesnosti neparné úskoky, které se zesvětlením vynásobí. No a optimální strategie desaturace versus záchrana skutečných barev je opravdu velká alchymie, kterou tenkrát Nikon D7000 nezvládl, když oproti desaturovanému zesvětlení z předchozí D300 nabídl až moc barevné stíny v rámci skoku o 1-2 EV a napravila to až D7100, kde ale zase byl někdy banding, takže až D7200 zesvětluje zcela korektně. Takže otázka je, zda A6x00 nemá podobný vývoj. A nemají Sony 12-bitový RAW?