Bezzrcátka Olympus - zkušenosti, tipy

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Puntík 12. 1. 2018 14:32

Tak ono je už delší dobu známo, že každé zvýšení rozlišovací schopnosi media zlepšuje i rozlišovcí schopnost objektivu. Celkem logický jev .... :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 12. 1. 2018 15:07

Puntík píše:Tak ono je už delší dobu známo, že každé zvýšení rozlišovací schopnosi media zlepšuje i rozlišovcí schopnost objektivu. Celkem logický jev .... :-)

Zdravím


Je hezke se uprimne priznat k tomu, ze take nevis, o cem mluvis, tedy v tomto pripade jak se tvori hires snimek.

Zdravim.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 12. 1. 2018 16:31

S Bohumilem Eichlerem se znám osobně, byl jsem s ním na 3-denním focení Českého Švýcarska a pak nám dělal přednášku kde fotit v Dolomitech. Lidsky celkem příjemný člověk a jeho dlouholeté prosazování Olympusu způsobem za každou cenu beru jako takovou legrační úchylku danou tím, že se tím prostě živí a poctivě za ty peníze odevzdává snahu dokonce i bez ohledu na to, když se mu okolo smějí. Na rozdíl od Gance za to oficiálně bere peníze a fotografovat taky trochu umí.
Už v tom roce 2007, to je 10 let, tenkrát měl v tom Českém Švýcarsku půjčený digitální Hasselblad a od Olympusu přidělený jeden tenkrát fungl nový šílený Olympus ultrazoom. A fakt to byla děsná legrace jak uměl přeskakovat od chvály toho Hasslebladu s pevným sklem k chvále toho ultrazoomu. Během 20 sekund zvládl říci věci, které si zcela odporovaly. Prostě bez 47,5x zoomu se skvělou stabilizací se nedá fotit, ale pochopitelně pevné sklo je pevné sklo. A foťák buď musí mít 40 MPx (Hasselblad) nebo 4 MPx (ten Olympus nebo tak nějak už nevím), všechno mezi je špatně. A prostě Canony a Nikkory 70-200/2.8 účastníků workshopy na ten Olympus ultrazoom jednoduše nemají, protože ten Olympus vyfotí v noci na verandě květináč mnohem lépe a s menším množstvím šumu, než Canon EF 70-20/2.8L IS USM nasazený na 5D. A fakt jsme o půlnoci fotili květináč. Jenže se to pak porovnávalo na displeji foťáku a Olympus "vyhrál", protože měl tu červenou kytku nejvíc červenou a úplně bez šumu jak se na hladkou červenou vypálenou plochu sluší a patří. :-D
Nicméně všechno to ovlivnilo 5., 6. a 7. pivo a byla to děsná sranda a Eichler to spiklenecky ukončil zamrkáním a smíchem.
Ovšem Vašek Sojka, co tam byl jako druhý školitel, to je úplně jiný vesmír. To je PAN fotograf a ČLOVĚK.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PavlinaH 13. 1. 2018 20:52

Petr Luňák píše:
PavlinaH píše:Místo toho ve vlákně Bezrcátka Olympus si dokonce dovolíte kritizovat člověka, který patří k naprosté české špičce jen proto, že fotí na Olympus.


To je rec o Eichlerovi? Tomu profesionalovi, co nezvlada ani zaklady kompozice? Vzdyt ten clovek je na urovni Neffa, pro pana krale. Jeden nudny cvak za druhym. A je mi fuk, cim kdo foti, naivko, ja hodnotim vysledek.


Chápu, že ne každému se líbí vše, co produkují profesionální umělečtí fotografové. Každý má svůj vkus a styl. Vážná hudba se také každému nelíbí, to ale neznamená, že je špatná. Plno umělecky zaměřených fotografů a také malířů dost část porušuje kompoziční pravidla. Fotografie je činnost velmi kreativní a to je to, co na ní miluji. Představte si, kdyby všichni fotili podle nalajnovaných kompozičních pravidel a ještě k tomu by to upravovali úplně stejně. To by byla hrozná nuda.

Pan Eichler má na svém webu http://www.fotoeichler.cz/ jen minimum fotografií. Většinu své nejlepší produkce prezentuje na svých výstavách. Byla jsem na dvou a bylo to velice krásné a dosti obohacující. Mám obdiv k jeho dílu a doporučuji všem, než jej začnete kritizovat alespoň jednu výstavu navštívit. Nehodnoťte jej jen podle pár fotografií, které má na svém webu. Říkal, že jich tam má záměrně jen pár kvůli kopírování.

B. Eichler je držitelem několika titulů a ocenění.
Např. AFP – Asociace profesionálních fotografů
http://www.asociacefotografu.com/

FEP – Evropská federace profesionálních fotografů – organizuje celoevropský systém kvalifikace, jehož cílem je odměnit nejvyšší úroveň profesionální špičky.
http://www.europeanphotographers.eu/

QEP – Kvalifikace kvalifikovaných evropských fotografů, která má za cíl uznat a odměnit vynikající výjimečnou kvalitu evropských profesionálních fotografů. Je navržen tak, aby doplňoval národní ocenění a vytvořil celoevropskou síť více než 400 certifikovaných odborníků, kteří svojí vášní a talentem přispívají k dílu profesionálního fotografování.
http://www.europeanphotographers.eu/qua ... lification

Tvrdit o někom takto uznávaném a oceněném, že neumí fotit je mírně řečeno velkou pomluvou.
PavlinaH
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 13. 1. 2018 22:22

Jo jo, cim vic spolku a organizaci na triku, tim vyssi "hodnost" :D
To mi pripomina ty sasky s bilo cervenym paskem, co maji 10. dan v 20 bojovych umenich, jsou cleny 150 ruznych organizaci (ktere si sami zalozili) a ty dany si udeluji mezi sebou navzajem za celozivotni prinos :D :D

A pak pribehne pubescent a citi se dotcene, kdyz se nekdo odvazi temhle pseudo mistrum smat. PavlinoG, ze ti neni vic jak 15, vid ze ne?
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod standavfr 14. 1. 2018 08:45

Ty Pavlíno, ona i hudba se komponuje podle nějakých zajetých pravidel,zřídka někdo vymyslí něco nového a jen občas se to dá poslouchat. A kupodivu to samé platí ve fotografii.Z toho co má Eichler na webu se mi líbí tak dvě až tři fotky.Z nějakých asociací a jejich cen se na zadek neposadím, mám svoje oči.A nemá to co do činění s technikou.Trochu mi to připomíná brýle,odložené v rohu galerie,považované za vrchol moderního umění.
standavfr
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 14. 1. 2018 09:40

Eichlera jsem zažil vychvalovat do nebe Olympus osobně už v roce 2007.
Například tady:
http://www.tomx.eu/Testy/DSC_2644.jpg
je vzadu s tím Olympus 18x ultrazoomem SP-550UZ. A to by se Ganec mohl učit. Ovšem na rozdíl od Gance si oblékl roli tlačení Olympusu jen na několik vystoupení za workshop a pak se zase přecvaknul do normálního režimu. Ovšem v režimu "Olympus ultrazoom hravě překoná všechny ty vaše zrcadlovky" to bylo fakt výživný, když tě s vážnou tváří přesvědčuje, že ten ultrazoom dělá lepší fotky. A to tam měli lidi zrcadlovky vyšší třídy a Vašek Sojka tam fotil Canonem 5D, což v roce 2007 byla fakt špička.
Bez uzardění lidi přesvědčoval o úžasných kvalitách tohoto:
https://www.dpreview.com/reviews/olympussp550uz/19
Někteří tam fotili takhle:
http://www.tomx.eu/Testy/DSC_2778.jpg
a do toho poslouchali jak si mají koupit Olympus.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 14. 1. 2018 11:41

Pozerám, že tá tvoja D80 bola na úrovni mojej E-P1 :-)
(aj šumom, aj ostatnými grafmi čo meria DxO mark .. len na ISO 100, mala lepší DR .. dokonca aj o štipku lepší ako tá 5D ktorú si spomínal)

-- 14. 1. 2018 11:48 --

Ale späť k skúsenostiam s bezzrkadlovkami: akurát som si všimol, že keď sa v režime prehliadania fotiek pozriem do hľadáčika, tak sa mi foťák automaticky prepne do režimu fotenia.
(čo je rozdiel oproti hľadáčiku u E-P5, kde sa mi v ňom zobrazil prezeraný záber)

Pozrel som v rýchlosti nastavenia, či sa to nedá nejako nastaviť tak ako som bol zvyknutý, ale nenašiel som.
Neviete niekto, či sa to dá konfigurovať?

Inak nie je to moc problém .. ak by som si chcel pozrieť výsledok v hľadáčiku, tak sa to stále dá (pomocou tlačidla). Možno to takto je aj lepšie (keďže netreba namačkávať kvôli prepnutiu režimov). No pri samotnom pozeraní záberov (napr. na slnku) by sa hodilo aby sa to neprepínalo...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 14. 1. 2018 12:18

Tady je dobře vidět kde narůstá počet detailů a kde už ne.
Právě proto, že zdrojem je stejný snímek, je vidět, kterým zmenšením ubývá detailů a kterým ne. Já to hodnotím tak, že už 24 MPx není plnohodnotně prokreslených, ale přesto se to ještě dá brát. 40 MPx a 64 MPx už ani náhodou. Takže si Ganče fakt neumím představit co by to muselo být za stativ a objektiv, aby z toho vznikl 80 MPx snímek, kterými argumentuješ.
HiRes08_64.jpg
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rodri 14. 1. 2018 12:29

Ja z fotek pana Eichlera taky zrovna odvarenej nejsem, ale jsem dalek toho, abych se mu smal nebo jeho fotky kritizoval. Na to se necitim a hlavne, nemam zadnou potrebu.
rodri
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 14. 1. 2018 13:20

Tady je vidět oproti single shot z D7100, že HiRes z 16 MPx nějak s odřenýma ušima na stativu dotáhne 24 MPx, ale na 40 MPx a 64 MPx nedává žádný smysl. Jen moje zkušenost. Ganec má možnost ukázat, že z jeho pevnějšího stativu je to jiné. Já jsem měl tenkrát jen karbonový Gitzo stativ s hlavou celkem za pouhých tuším 15 000 Kč, to je nic moc, Ganec jako velký příznivce stativů má jistě dražší.
SgResHiRes.jpg
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PavlinaH 14. 1. 2018 14:29

FOE, v první řadě je potřeba používat PRO objektivy, nebo ty prémiové ostré skla. Hodnotit to s nějakými seťáky nemá smysl. A pak si zkus porovnat velkoformátové výtisky single shot a High Res, než to začneš odsuzovat.

https://www.dpreview.com/reviews/olympus-om-d-e-m5-ii/4

VIZ dole k High Res:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/o ... nt-quality

https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
PavlinaH
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 14. 1. 2018 14:35

ForeignerOnEarth
Tak najprv statívy: už som písal, že mám 4 .. ale že 2 som niekde zapotrošil .. no dnes som jeden z nich našiel ..tak tu sú:
Obrázek
8-)

-- 14. 1. 2018 14:43 --

A teraz k tomu prínosu high-res: máš šťastie, že sa mi dnes ráno nechcelo spať a tak som o 4-tej ráno spravil ďalší cvak; tentokrát bez podexponovania (tiež ma zaujímalo o koľko lepšie tie detaily môžu byť).
Bola síce hmla (či smog .. ako vždy v Bratislave), ale na bytovke v popredí fakt vidno prínos high-res shotu.

Tu je per-pixel výrez z 80-megapixelového (10368x7776pix) výstupu z RAW:
Obrázek
A tu je podobný výrez zo single 20mpix záberu zmenšeného na "tvojich" 4200 pixelov dlhšia strana:
Obrázek

Ako vidíš, rozdiel v detailoch je tam značný: na tej zmenšenine (a vlastne ani na 20M zábere z ORI) tie tehly vôbec nevidno!

-- 14. 1. 2018 14:55 --

ForeignerOnEarth píše:Takže si Ganče fakt neumím představit co by to muselo být za stativ a objektiv, aby z toho vznikl 80 MPx snímek, kterými argumentuješ.
Foťák som položil na parapetu okna.
Keďže minulý pokus nedopadol najlepšie (prvý záber bol máznutý u v ORI a až ten druhý bol OK) .. a keďže si ma upozornil na vietor (ktorý bol aj dnes ráno) .. ktorý mohol môj foťák rozhýbať => tak som dnes kvôli tomu pred foťák postavil kalendár (aby na neho nefúkalo).

Zjavne to pomáha .. a na moje počudovanie => tých 80 megapixelov to aj vykreslilo

-- 14. 1. 2018 15:08 --

A ešte k tomu statívu Velbon: mám aj originálnu krabičku s cenovkou: stálo to vtedy 129 Sk :-))
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 14. 1. 2018 16:01

Ganec: pokud tvůj obrázek zmenším na 1/4, tedy na ekvivalent 20 MPx a pak ho zpětně zvětším na 80 MPx, tak můžeš posoudit, že jsi těmi 80 MPx oproti 20 MPx moc nezískal:
Upsize200.jpg
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 14. 1. 2018 16:01

Puntík píše:Tak ono je už delší dobu známo, že každé zvýšení rozlišovací schopnosi media zlepšuje i rozlišovcí schopnost objektivu. Celkem logický jev .... :-)
Zdravím
Petr Luňák píše:Je hezke se uprimne priznat k tomu, ze take nevis, o cem mluvis, tedy v tomto pripade jak se tvori hires snimek.
Zdravim.


Tak ono to platí i v případě Pentaxu, který - na rozdíl od Olýka - posouvá čip o celý (jeden) pixel. Rozlišovací schopnost (barevného) media nezávisí jen na počtu px. Toť vše.
Puntík
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Davidof, Fidko a 3 návštevníků