jak vybírat ojeté pneu

Jaké pneumatiky a kola na auto?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod koloss 25. 6. 2012 21:25

zdravím,

jsem začátečník a sháním ojeté pneu. Byl jsem v Ostravě na tržišti aut, ale nevím podle čeho vybrat a na co dávat pozor(rozměr znám195,65,R15, také se dívám na dezény).

Jak poznám že pneu není pichle...a poraďte mi další finty

díky
koloss
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod eLzyx 25. 6. 2012 21:52

kouknout na stáří pneu - najdeš tam značku DOT WWYY, která značí WW-týden / YY - rok výroby pneu. Nebral bych gumu starší cca 8let.
Je dobrý zkontrolovat celistvost dosedací plochy pneu na ráfek. Jak je to poškozené, tak je ta pneu na vyhození, tohle nikdo neopravuje.
Pak už jen pomalu protáčet pneu a dívat se dovnitř, jestli tam není nějaké poškození. Díra v boku, i v běhounu se dá zalepit.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tom420 25. 6. 2012 21:56

[OT] trziste aut? v Brne take nieco neexistuje?
tom420
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 25. 6. 2012 22:07

Ještě bych dodal, že i když bude pneu vypadat po všech směrech dobře, tak se klidně může stát, že to hodíš na auto a pak teprve zjistíš že to plave, nedrží a jízda je o hubu...takže pokud je to jenom trochu možný, tak bych se ojetým pneu vyhnul...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PublicEnemy 25. 6. 2012 22:22

Sorry, ale nejsi schopen dát 1300 za gumu, tak to auto prodej. Kupovat ojetý pneu je v tomhle rozměru hloupost. Už i Pirellky se dají sehnat za nějakých 1 300 za kus, ojetiny seženeš možná za polovinu, ale i s polovičním vzorkem (nemluvě o jejich kvalitě). Ve výsledku tě vyjde levněji, když na netu koupíš nějaký nový, nemusíš pro ně jezdit, doručej ti je přímo domů, máš záruku atd.
PublicEnemy
Nováček

Odeslat příspěvekod eLzyx 25. 6. 2012 22:57