Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz
Dobre že si to načal, lebo je tu ďalší faktor, ktorým býva kriplený výkon zrkadloviek: lamerstvo.ForeignerOnEarth píše:teď by mě zajímala odpověď na otázku jestli větší rozhýbání udělá zrcátko u fotoaparátu tlumeného držením v dlaních na tu Gancovo "kritickou 1/30 s." anebo lidi, kteří se za tu 1/30 s. pohnou
ForeignerOnEarth píše:........ nestačí, že Olympus m4/3 už je sám o sobě výřez snímače....
dadajax píše:Koho by třeba napadlo, že fotit lidi s 18mm na aps-c je dobrý nápad, tady je ukázka z posledního workshopu kde jsem názorně ukazoval jak perspektiva ovlivní portrét. 18mm vlevo, cca 50mm vpravo. Jinak portréty na kratší ohniska fotím rád, ale člověk musí vědět co dělá...a sám bych na aps-c pod 23mm nešel, pokud nepočítám nějaké kreativní blbosti.
Radek71 píše:Linka na ktere se dela X nejde pouzit na Y. Pokud se neco za 10 let nezmenilo, tak co jsem mel cloveka co byl u stavby E-3, tak se to dela tak, ze postavi linka rekneme za 1-2 mesice. Udela se 50000 těl, ty se odvezou do skladu a linka se rozebere a postavi se linka na neco jineho, třeba jednotku řídící palby tanku Abrams. Linka na E-3 uz se pak nikdy nepostavi podruhe. Pak se hraji uz jenom hry na dostupnosti, protoze kdyz je 3000 krabic v Indonesii, tak pro zbytek sveta nejsou a az ke konci zivotniho cyklu se svazi nejake zbytky a probiha nejaka redistribuce.
Popravde me absolutne nenapada, proc by nekde mela byt postavena 2 -5 let nejaka linka na ktere by se podle objednavek delaly vyrobky.
Jedina vyjimka jsou drazsi objektivy, rekneme nad 4000 USD, ktere se snad delaji hodne polorucne, respektive labolatorne a linka neni narocna, spis jsou to rozmistene stroje a lavice po mistnosti.
dadajax píše:... pokud nepočítám nějaké kreativní blbosti.
Ganec píše:Dobre že si to načal, lebo je tu ďalší faktor, ktorým býva kriplený výkon zrkadloviek: lamerstvo.ForeignerOnEarth píše:teď by mě zajímala odpověď na otázku jestli větší rozhýbání udělá zrcátko u fotoaparátu tlumeného držením v dlaních na tu Gancovo "kritickou 1/30 s." anebo lidi, kteří se za tu 1/30 s. pohnou
Nakoľko bývajú zrkadlovkári zaneprázdnení zbytočnosťami ako sú napríklad:
- udržanie ostriaceho bodu nasmerovaného na oku
- namáčknutie+prekomponovávanie+domáčnkutie
- uvažovanie nad korekciami osvetlenia kvôli tomu že OVF im bez LiveView náhľadu nedokáže pomôcť
- samotné nastavovanie manuálnej expozície (keďže sú tak navyknutý, lebo si myslia že to je PROFI)
- chimpovanie: približovanie oka k hľadáčiku a presúvanie pohľadu na displej
- korigovanie FF/BF (pristúpiť/poodstúpiť pol kroka keď vedia na ktorú stranu to zle ostrí)
- keďže nevidia okolie s hľadáčikom na oku, tak musia byť viac napätý a očakávať "nárazy"
- a ďalšiu miliardu drobností na ktoré musia pri fotení myslieť (mimo samotného fotenia)
=> tak nemajú čas sledovať ten správny okamih na fotenie a dotiahnuť ho do dokonalosti
Vo výsledku majú nielen škaredšie fotky, ale majú navyše aj horšiu technickú kvalitu kvôli tomu že ľudia bývajú často odfotený s nechceným pohybom na scéne - ktorý popísal FOE- ktorý vôbec nebýva potrebný alebo ktorý skúsený fotograf dokáže ohandlovať tak aby nevznikla machuľa.
Teda kvôli tomu potrebujú ešte kratší čas ako by stačil
=> čo je ďalší faktor, ktorý znižuje výkonnosť snímačov APS-C zrkadloviek a tým ich znevýhodňuje voči mFT
Ganec píše:Dobre že si to načal, lebo je tu ďalší faktor, ktorým býva kriplený výkon zrkadloviek: lamerstvo.
Nakoľko bývajú zrkadlovkári zaneprázdnení zbytočnosťami ako sú napríklad:
- udržanie ostriaceho bodu nasmerovaného na oku
- namáčknutie+prekomponovávanie+domáčnkutie
- uvažovanie nad korekciami osvetlenia kvôli tomu že OVF im bez LiveView náhľadu nedokáže pomôcť
- samotné nastavovanie manuálnej expozície (keďže sú tak navyknutý, lebo si myslia že to je PROFI)
- chimpovanie: približovanie oka k hľadáčiku a presúvanie pohľadu na displej
- korigovanie FF/BF (pristúpiť/poodstúpiť pol kroka keď vedia na ktorú stranu to zle ostrí)
- keďže nevidia okolie s hľadáčikom na oku, tak musia byť viac napätý a očakávať "nárazy"
- a ďalšiu miliardu drobností na ktoré musia pri fotení myslieť (mimo samotného fotenia)
=> tak nemajú čas sledovať ten správny okamih na fotenie a dotiahnuť ho do dokonalosti
Vo výsledku majú nielen škaredšie fotky, ale majú navyše aj horšiu technickú kvalitu kvôli tomu že ľudia bývajú často odfotený s nechceným pohybom na scéne - ktorý popísal FOE- ktorý vôbec nebýva potrebný alebo ktorý skúsený fotograf dokáže ohandlovať tak aby nevznikla machuľa.
Teda kvôli tomu potrebujú ešte kratší čas ako by stačil
=> čo je ďalší faktor, ktorý znižuje výkonnosť snímačov APS-C zrkadloviek a tým ich znevýhodňuje voči mFT
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků