Kdy nahradí bezzrcátka APS-C zrcadlovky?

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod chvd 23. 1. 2019 10:51

Ganec píše:Odkazy na RAW sú v článku, ktorý si čítal :oops:
Citujem:
"Full zábery (aj s RAW) som uložil na google drive: https://drive.google.com/open?id=1DshYX ... c4AmVm-C67 "

Kromě hromady JPEG tam je jeden ORF asi ten hihghres a pak jakysi *.ORI. To je co? Počítač neví, čím to má otevřít, případně kde je tedy ten ne-high-res RAW?

-- 23. 1. 2019 11:02 --

Tak jsem si ten Gancův highres raw ORF otevřel.
Si z lidí dělá těžkou *****.
Na první pohled je zřejmé, že ta ukázka zde, která ukazuje high-res variantu je oproti tomu ORF buď notně přeostřená nebo upravená jinak se stejným vizuálním efektem.
Naposledy upravil chvd dne 23. 1. 2019 11:51, celkově upraveno 1
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 23. 1. 2019 11:15

ORI súbor je práve ten "ne-high-res RAW", ktorý požaduješ. Si doteraz nevedel?
Stačí mu pripísať príponu ORF a RAW prevodníky ho už spoznajú.

-- 23. 1. 2019 11:16 --

O tom, čo je to ORI súbor a na čo sa dá využiť, trošku píšem v najnovšom článku.
http://www.gancovky.sk/2019/01/high-res ... rtefaktov/
(teda .. píšem .. ešte som len začal {neviem kedy dopíšem, keďže zajtra mám zápas, tak sa budem chcieť dobre vyspať} .. ale to najpodstatnejšie tam už je .. a kto sa trošku vyzná v editovaní, malo by mu to stačiť)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FXE1 23. 1. 2019 11:37

Ešte nedávno mlátil hubou ako ho jpeg oslobodzuje na rozdiel od Rawu, a hľa čo treba na hires:) šašo počmáraný

Čo k tomu potrebujeme
aby sa oplatilo artefakty odstraňovať, nesmie byť záber roztrasený ako celok
foťák sa nesmie vôbec hýbať, aj ľahký závan vetra môže výsledok znehodnotiť
aby sme vôbec mali z čoho zachraňovať, treba high-res odfotiť do RAW (prípadne + JPG)
tým vzniknú 2 RAW súbory: ORF (high-res) + ORI (jednoduchý záber)
z oboch týchto RAW-ov potrebujeme najprv pregenerovať JPG (cez Olympus Viewer)
z ORF vznikne 80M záber, z ORI vznikne 20M záber (u PEN-F)
potrebujeme ešte editor, ktorý podporuje vrstvy (layers), napríklad Paint.NET
FXE1
Pokročilý

Odeslat příspěvekod chvd 23. 1. 2019 11:57

Ganec píše:ORI súbor je práve ten "ne-high-res RAW", ktorý požaduješ. Si doteraz nevedel?
Stačí mu pripísať príponu ORF a RAW prevodníky ho už spoznajú.

To jsem fakt nevěděl. měl bych? Olympus jsem prodal před cca 10 lety. Spíše mi je divné, proč jsi to teda nepřepsal už ty, když to dáváš k dispozici lidem, kteří to taky nemusí vědět případně vůbec nemusí být schopni změnit koncovku?
Mmch proč to generuje ORI a ne klasicky ORF?
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 23. 1. 2019 12:20

chvd píše:To jsem fakt nevěděl. měl bych?
Mohol si si všimnúť .. je to pomerne známe .. aj pred 2 týždňami som to spomínal:
Ganec píše:
Radek71 píše:plnou verzi nemas?
jj, mám u seba vo foťáku aj zdrojové súbory.
Tu sú: JPG (50Mpix) + RAWy (ORF + ORI) + pregeneroval som JPG cez Olympus viewer (z ORI je 20M a z ORF je 80M súbor):
https://drive.google.com/open?id=1zIYTT ... wysSpgYwzi


-- 23. 1. 2019 12:21 --

chvd píše:Mmch proč to generuje ORI a ne klasicky ORF?
Mysli trošku:
- súbor s príponou ORF je predsa highres
- súbor s rovnakým názvom a príponou JPG je výsledný záber
=> teda ďalší súbor pre ten istý záber musí mať zase inú príponu (aby sa volal inak)
O:-)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chvd 23. 1. 2019 12:25

Ganec:
Když si ty RAWy otevřu nez jakýchkoliv korekcí v detailech či ostrosti, vyrovnám jejich velikost a dám je na sebe každý do jedné vrstvy, nazoomuji na 100% crop a horní vrstvu vypínám a zapínám, tak tam nevidím skoro rozdíl.
A samozřejmě ten obraz vypadá diametrálně odlišně oproti tvému přeostřenému JPEGu.

Ganec píše:Mysli trošku:
- súbor s príponou ORF je predsa highres
- súbor s rovnakým názvom a príponou JPG je výsledný záber
=> teda ďalší súbor pre ten istý záber musí mať zase inú príponu (aby sa volal inak)

To si děláš ***** zase?
Když potřebuji rozlišit dva soubory s potencionálně stejným názvem, změním příponu a ne název?? Tak to je možná Olympus logika. Mmch nemáš ty něco společného s programováním? :D

Mohol si si všimnúť .. je to pomerne známe .. aj pred 2 týždňami som to spomínal:

Je to poměrně známé, protože jsi to tady už jednou možná i dvakrát zmínil?
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ltokar 23. 1. 2019 12:53

Fidko píše:On zase rozdiel tam je, akurat mam pocit, ze vysledok bez hs je konkretne v tomto pripade vylozene desivy.

Len som na to kukol 2 sekundy a je uplne jasne vyzehleny chodnik odsumovanim .. takze asi ten hires akurat prestal odsumovat, alebo co. Ale vyzera to desivo.
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 23. 1. 2019 13:10

chvd píše:Když si ty RAWy otevřu nez jakýchkoliv korekcí v detailech či ostrosti, vyrovnám jejich velikost a dám je na sebe každý do jedné vrstvy, nazoomuji na 100% crop a horní vrstvu vypínám a zapínám, tak tam nevidím skoro rozdíl.
Pozor na takéto vyjadrenia .. ostatní si o tebe môžu pomyslieť, že máš niečo s očami :oops:
(keďže na výsekoch, ktoré som priložil tie rozdiely vidno zreteľne)

Priložíš tu výseky, ktoré vidíš ty? Prosím, prosím...
Som na ne celkom zvedavý. Mne sa totižto aj v Olympus vieweri zobrazujú len tie zábery, ktoré som nakopíroval.
(Photoshop/Lightroom nemám a IrfanView mi zobrazuje náhľady v rozlíšení 3200x2400)

Nepozeráš náhodou na tie náhľady? :kuk:
(u nich ani ja "nevidím skoro rozdíl")
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chvd 23. 1. 2019 13:31

Ganec píše:Pozor na takéto vyjadrenia .. ostatní si o tebe môžu pomyslieť, že máš niečo s očami :oops:
(keďže na výsekoch, ktoré som priložil tie rozdiely vidno zreteľne)

Lidi jako ty, kteří nejsou schopni vstřebat jednoduchý text nebo jej vždy, když se jim to hodí, překroutí, si mohou myslet cokoliv.
Výseky, které jsi přiložil jsem nyní zjevně nekomentoval, mmch ty jsou upravené a to ne málo. To zas vidí každý, kdo není tydýt. Já komentoval nyní ty RAWy v duchu, že tam významný rozdíl vůbec nevidím pokud je srovnávám v srovnatelném zobrazení. Nebo ty děláš výseky do RAWu?

Priložíš tu výseky, ktoré vidíš ty? Prosím, prosím...

To dost dobře nejde-tedy jde, ale vždy to bude zase o něco zkreslenější. Buď to musím dát do JPEGu a tam bude komprimace vždy citelná nebo mohu udělat screenshot monitoru jenže to bude taky JPEG a tím pádem taky zkresleno. Takhle to chceš? To mohu samozřejmě.

Nepozeráš náhodou na tie náhľady? :kuk:
(u nich ani ja "nevidím skoro rozdíl")

Jaké náhledy zase? :)) Tak na tom google disku nebo co to je máš snad RAWy jen dva ne? :) Nebo myslíš, jestli nesrovnávám jakože ty ikony těch RAWů?:))
Naposledy upravil chvd dne 23. 1. 2019 14:34, celkově upraveno 1
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 23. 1. 2019 13:49

Všichni tady máme něco s očima. Nevšimli jsme si, že ten chodník bez HiRes je nadprůměrný a s HiRes je dokonale nedostižný, lepší, než kdokoliv z nás kdy co vyfotil. A ty vylepšené barvy toho asfaltu, úplná nádhera. A ten strom, ten je skoro zelený a na tom HiRes se už téměř dá poznat, že je to možná strom a ne chobotnice, až tak je to skvěle prokreslené. A na té horní fotce má ten holý strom dokonce už vidět i větve! Teda občas nějaká větev nikde nezačíná ani nekončí, ale to je detail, proč by větve na super HiRes prokresleném obrázku nemohly jen tak levitovat v prostoru, že? A hlavně to rozhodně není jiným postprocessem, ale posun snímače o půl pixelu tam doplnil ty detaily. Vono když je to na dolním obrázku rozpatlané třeba v rozsahu 6 x 5 pixelů a je tam plocha bez detailů 6 x 5 pixelů, tak posunem o půl pixelu se tam najednou ty detaily objeví, to dá rozum, že....
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chvd 23. 1. 2019 14:19

ForeignerOnEarth píše:Všichni tady máme něco s očima......... že....

No hlavně jsi opomenul to nejdůležitější, co je jasně napsáno v závěru Gancova článku. Že ten hájres vylepšil ostrost objektivu. Jestli mi dá Ganec adresu, mohl bych mu poslat na zkoušku nějaký můj objektiv, ať mi u něj taky zvedne ostrost.

Screenshot srovnání těch dvou RAwů
Přílohy
srovnani.jpg
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 23. 1. 2019 15:21

chvd píše:No hlavně jsi opomenul to nejdůležitější, co je jasně napsáno v závěru Gancova článku. Že ten hájres vylepšil ostrost objektivu. Jestli mi dá Ganec adresu, mohl bych mu poslat na zkoušku nějaký můj objektiv, ať mi u něj taky zvedne ostrost.
Ty potrebuješ Nikon D7100: ten dokáže "nabrúsiť objektívy" a vytiahnuť z nich maximum :-]

Citujem FOE-ho (teda jeho predchádzajúci nick):
FotoABC píše:A co tím chtěl básník říci?

Fakt je jedna věc. D7100 neskutečně pomáhá získat maximální ostrost a kresbu z objektivů. Prostě ta kresba tam je. U malého rozlišení navíc se silným AA filtrem se doostřování stává softwarovým vytvářením dojmu něčeho, co tam není. U D7100 tam ta poctivá data jsou, lze je dostat hezky neodšuměná až do vysokých ISO hodnot a má smysl je ideálním způsobem zpracovat, čímž neříkám, že to umím, ale pohledem na výsledky D7100 je vidět, že má smysl se to učit. Minimálně pro obrázky krajiny, architektury, .... Člověk má pocit jako kdyby mu nabrousili všechny objektivy. ;-)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chvd 23. 1. 2019 15:29

Ganec píše:Ty potrebuješ Nikon D7100: ten dokáže "nabrúsiť objektívy" a vytiahnuť z nich maximum

1-na tom citovaném nevidím nic strašného navíc nevím z kterého roku to je a neznám tu situaci ani kontext nicméně rozhodně tam není konstatování, že nějaká funkce foťáku zvyšuje ostrost objektivu.
2-Takže ti mohu nadávat sprostě, když budu schopen najít někoho, kdo už ti nadával přede mnou a odcituji ho?
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 23. 1. 2019 16:16

Kdysi hodně dávno jsem přešel z 12 MPx D300 na 24 MPx D7100, takže ano, tenkrát to DVOJNÁSOBNÉ rozlišení opravdu při stejném výstupním formátu (!) papíru (já tisknu A4 a A3+ a 2x A3+) opravdu působilo jako kdyby to nabrousilo objektivy. Co je na tom asi tak odhadem 5-7 let starém příspěvku špatně?
A hlavně: na rozdíl od HiRes to tak fungovalo vždy, při focení z ruky, při focení lidí, prostě na každý cvak.
A vo to v praxi jde především. Ganec zase ve starém příspěvku psal, že vůbec nepoužívá stativ, že místo stativu používá stůl. Takže pokud chce ze svého objektivu 12-50 jinou, než zcela zoufalou kresbu, musí s sebou vláčet stůl. Trošku nepohodlné, co? Jak říká Ganec, tak HiRes se mu hodí na krajinu, ale jestli chudák nosí po krajině stůl..... :-(
Naposledy upravil ForeignerOnEarth dne 23. 1. 2019 16:21, celkově upraveno 1
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 23. 1. 2019 16:21

Na tom nie je nič zlé. Len poukazujem na to, že vyjadrenie o "zlepšení ostrosti skiel" tu nie je ničím výnimočné.
Že sa tak hovorí bežne. A že chytať za slovíčka v tomto kontexte je prejavom zúfalstva a nie humoru...

-- 23. 1. 2019 16:21 --

Chvd:

1. Nemôžeš sa vyhovárať ani na rok citácie, kontext, situáciu .. ani nič iné.
Lebo som ti poskytol linku kde presne to bolo napísané. Stačilo na ňu kliknúť.
(ak by som ti ju aj neposkytol, keďže sa jedná o citáciu, tak vďaka googlu by si si ju určite našiel)
Ale kľudne zo seba rob naivného a neschopného .. je to tvoja prezentácia...

2. Nemôžeš nadávať. Vôbec.
Porušuje to pravidlá fóra.
Naposledy upravil Ganec dne 23. 1. 2019 16:27, celkově upraveno 2
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků