Kdy nahradí bezzrcátka APS-C zrcadlovky?

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 17. 1. 2019 08:57

Ganec píše:
ForeignerOnEarth píše:Pokud bychom vzali za základ veškeré fotografie všech diskutujících zde za poslední rok, tak zcela drtivou většinu z nich nebylo možné nebo nemělo smysl udělat HiRes metodou.
Ale ak zoberieme len posledný týždeň, tak v tejto konkrétnej diskusii sú len samotné high-res shoty 8-D


Ach ta neschopnost porozumět jednoduchému srozumitelnému textu. Veškeré fotografie všech diskutujících zde jsou veškeré fotografie, které pořídili, nikoliv, které nacpali do tohoto vlákna. A tam zcela určitě jsou HiRes shoty tak zanedbatelnou menšinou, že si to každý soudný člověk sám představí.

Ganec píše:
ForeignerOnEarth píše:Z těchto důvodů bych doporučoval do posuzování výkonu fotoaparátů nezahrnovat HiRes coby extrémně menšinový způsob fotografování, případně se omezit na diskuze o optimální aparát pro fotografování nepohyblivých zátiší.
A čo ak sa to stane bežný spôsob fotenia? :hm
Ak to už pôjde z ruky, tak by sa to bežným spôsobom mohlo stať...

Viem si to celkom normálne predstaviť: foťák zároveň spraví ešte 3 alebo 7 záberov (pri 60fps čo zvláda to moc zdržovať nebude) a v prípade, že by to fotke pomohlo sa uloží buď highres, alebo normálny záber.
Vlastne: foťák by už sám mal vedieť posúdiť, či daný záber ako high-res shot zvládne a sám sa rozhodol
(prípadne by o tom aj upozorňoval, podobne ako voľakedy foťáky upozorňovali pri dlhých časoch na roztrasenie)
To by už šlo .. čo povieš? :idea:


Poviem, že mám určitě lepší představu, než ty, o tom, jak se skutečně dělá analýza obrazu.
A mám i dost slušnou představu o tom, jak obrovský rozdíl je v tom, když se zjišťuje podstatný vektor pohybu nějakého objektu nahrubo a naopak když je úkolem zjistit podstatný pohyb či nepohyb každého pixelu o půl pixelu.
Ono se to totiž vzájemně docela do značné míry vylučuje. Je potřeba většího množství pixelů k tomu, aby bylo možné detekovat co je co na předchozím a následujícím frame a jestli se to pohnulo. Jenže pokud chce člověk zvýšit rozlišení, tak ho logicky nemá v době, kdy chce zjistit, zda se to hýbe nebo ne.
Ganec nám tady tvrdí, že foťák bude spolehlivě zjišťovat, jestli v každém sebemenším detailu obrazu ta nová informace vznikla přemístěním té původní viditelné informace anebo je to doplňující informace, která byla mezi pixely. To je docela challenge, zvláště pak pokud to chceme dělat na úrovní 80 MPx všude.
Vzhledem k tomu, že si to musíme rozložit na pohyby velkých celků, středně velkých celků, malých celků, minimálních celků a z toho všeho odhadovat výsledné vektory, to je tak na batoh akumulátorů na každou fotku.
Lidský zrak, pokud chce maximálně rozlišit detaily, činí tak v hodně malém rozsahu toho, na co se v obraze soustředí a zaměstná tím výkonný mozek. Ganec to chce dělat současně v celé ploše obrazu. To by mozek fakt nezvládl.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chvd 17. 1. 2019 09:01

Ganec píše:Zaznelo tam aj to, že vo FF už bezzrkadlovky prekonali DSLR aj počtoch (54%).

Ovšem to není vše, ve M4/3 bezzrcadlovky vyeliminovaly DSLR hned od začátku.
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 17. 1. 2019 09:31

Mně se strašně líbí ta manipulace, která říká, že Sony full frame vlastně dokazuje, že Olympus m4/3 poráží Canon s Nikonem, díky čemuž Ganec vítězí svou odborností nad ostatními.

To je asi jako kdybych řekl, že já sním více knedlíků, než Roger Federer, tudíž logicky musím hrát tenis lépe, než Petra Kvitová, když jsem porazil Federera a jsem taky chlap jako on, zatímco ona je ženská a ženský hrají tenis hůř, než chlapi a Federer by Kvitovou v tenise určitě porazil.

Takže když Ganec tady plácá hlouposti, tak tu vlastně není za sebe, ale za Olympus a jakékoliv úspěchy Olympusu jsou vlastně potvrzením toho, že Ganec je odborník v oblasti fotografování, i když Ganec s technologií Olympusu nemá vůbec nic společného. No a když Olympus nějak nemá oslnivé úspěchy, tak to nevadí, gancovi to za "jeho" Olympus může vyhrát Sony, i když je to úplně jiná značka a úplně jiný formát snímače a třeba s Olympus HiRes nemá Sony nic společného, ale to nevadí, je to taky bezzrcátko, tudíž úspěchy Sony jsou vlastně úspěchy Olympusu a úspěchy Olympusu jsou vlastně úspěchy Gance a i když Ganec ani nevlastní ty aktuálně nejlepší výrobky Olympusu, ale má staré modely, tak to vlastně nevadí, protože Ganec stejně argumentuje technologií, kterou BY Olympus mohl vyrábět, kdyby Gance poslechl a rozhodl se vymýšlet mnohem větší fantasmagorie, než jaké dnes tvrdí jeho marketing. A tohle všechno vlastně dokazuje a za tohle bojuje Sony full frame, i když o tom chudák nemá ani tušení.
No, ten Federer taky nemá tušení, že díky němu já umím hrát tenis líp, než Petra Kvitová.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 17. 1. 2019 09:54

ForeignerOnEarth píše:Ach ta neschopnost porozumět jednoduchému srozumitelnému textu. Veškeré fotografie všech diskutujících zde jsou veškeré fotografie, které pořídili, nikoliv, které nacpali do tohoto vlákna.
Ja tomu textu rozumiem. Nevyvraciam ho.
Len prezentujem podobnú pravdu z úplne iného pohľadu.
(ktorý si ty sám nedokážeš pripustiť)

ForeignerOnEarth píše:Poviem, že mám určitě lepší představu, než ty, o tom, jak se skutečně dělá analýza obrazu.
Vuau, to už musíš byť fest zúfalý, keď zachádzaš do takýchto abstraktných tém! :oops:
Kým si ešte písal o tom, že "Olympus patlá", tak sa to aspoň dalo preveriť. Dali sa porovnať jednotlivé zábery.
Ale keď už zachádzať na porovnávanie "predstavy", tak to sa už objektívne porovnávať nedá :pozor
To je už čisto záležitosť viery (ku ktorej je človek nútený uchyľovať sa len vtedy, keď nemá reálne dôkazy)

ForeignerOnEarth píše:.. pokud chce člověk zvýšit rozlišení, tak ho logicky nemá v době, kdy chce zjistit, zda se to hýbe nebo ne.
Ganec nám tady tvrdí, že foťák bude spolehlivě zjišťovat, jestli v každém sebemenším detailu obrazu ta nová informace vznikla přemístěním té původní viditelné informace anebo je to doplňující informace, která byla mezi pixely. To je docela challenge, zvláště pak pokud to chceme dělat na úrovní 80 MPx všude.
Je samozrejmé, že človek z náhľadu nedokáže zistiť, či sa na scéne niečo hýbe.
Ale písal som, že to už dokáže posúdiť samotný foťák.
Dať to potom človeku vedieť už nie je žiaden problém.

Takzvané "Auto high-res" .. to som zvedavý, ako dlho bude trvať, kým s tým niekto príde O:-)

A chceme to fakt všade?
ForeignerOnEarth píše:Lidský zrak, pokud chce maximálně rozlišit detaily, činí tak v hodně malém rozsahu toho, na co se v obraze soustředí a zaměstná tím výkonný mozek. Ganec to chce dělat současně v celé ploše obrazu. To by mozek fakt nezvládl.
Neviem ako u teba, ale mne napríklad na ostrosti oblastí mimo HO vôbec nezáleží.
Ani na objektoch rozmazaných prirodzeným pohybom (naopak, tie chcem aby boli rozmazané, aby nepôsobili staticky).
Zlepšovať detaily je teda potrebné len tam, kde sa nič nehýbe. No a to by sa už malo dať zvládnuť :twisted:
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FXE1 17. 1. 2019 09:58

Akákoľvek užitočná fičúrina musí byť na použitie pohodlná. Ak bude HiRes oprostený od akýchkoľvek obmedzení, bude mať šancu na úspech. Ako príklad pre gananca uvediem dve veľmi užitočné ale nepohodlné vychytávky: kondóm a statív. Tá prvá sa sa používa lebo ide o život, a tá druhá sa dočkala istých náhrad v podobe stabilizácie alebo gimbalu :)

Perla hodná Gokota:

"Neviem ako u teba, ale mne napríklad na ostrosti oblastí mimo HO vôbec nezáleží.
Ani na objektoch rozmazaných prirodzeným pohybom (naopak, tie chcem aby boli rozmazané, aby nepôsobili staticky).
Zlepšovať detaily je teda potrebné len tam, kde sa nič nehýbe. No a to by sa už malo dať zvládnuť"

1. ostrosť mimo HO, čo to kuva je ?
2. to máš dosť blbé ak máš v o foto rozmazané všetko čo sa tam hýbalo
Naposledy upravil FXE1 dne 17. 1. 2019 10:08, celkově upraveno 1
FXE1
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Ganec 17. 1. 2019 10:00

ForeignerOnEarth píše:Mně se strašně líbí ta manipulace, která říká, že Sony full frame vlastně dokazuje, že Olympus m4/3 poráží Canon s Nikonem, díky čemuž Ganec vítězí svou odborností nad ostatními.
Nebuď domýšľavý!
(škodí to)

Keď píšem o FF, tak píšem o FF.
To s mFT nemusí mať nič spoločné (a zvyčajne ani nemá).

Napísal som to ale preto, lebo je to k téme a prišlo mi to zaujímavé.
(že sa najprv nahrádzajú tie lepšie foťáky a až potom tie slabšie)
.. som spočiatku myslel, že to bude naopak

-- 17. 1. 2019 10:13 --

ForeignerOnEarth píše:i když Ganec ani nevlastní ty aktuálně nejlepší výrobky Olympusu, ale má staré modely
Si si tým istý? ;-)

FYI:
Obrázek
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FXE1 17. 1. 2019 10:26

Brata tak rýchlo omrzelo OMD ? :)
FXE1
Pokročilý

Odeslat příspěvekod ltokar 17. 1. 2019 10:37

Fotak s gripom a hladacikom ? Tazky a neskladny ? Neverim .. vsak to Ganec nedokaze narvat do trenirok.
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Grimjaur 17. 1. 2019 10:39

Ganče, ty se rád přiohýbáš realitu podle svých smyšlenek, co? Nekoupil snad OMD a 40-150 tvůj brácha?
Technika : Furt se to mění
http://fotomobil.blog.mobilmania.cz/
Grimjaur
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ferin 17. 1. 2019 10:54

ForeignerOnEarth píše:Jo a Olympus bych nechtěl, protože normální fotky patlá a vracet se do dob před více, než 150 lety, kdy se pořizovaly fotografie nehybných objektů na stojánku, aby byl HiRes většinový žánr, není ideální nápad.
Na patlání mám mobil Sony Xperia XZ Premium, proč si k tomu pořizovat ještě m4/3 ?


No to jsou zase moudra ... To produkuješ sám? :oboze
Slyšeli jsme slovo boží. Amen! O:-)
Ferin
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Ganec 17. 1. 2019 12:31

FXE1 píše:Akákoľvek užitočná fičúrina musí byť na použitie pohodlná. Ak bude HiRes oprostený od akýchkoľvek obmedzení, bude mať šancu na úspech.
Obmedzenia a pohodlie sa nevylučujú ;-)

Samotný high-res je práveže pohodlný: stačí len treba prepnúť "framerate"
(podobne ako pri zapnutí sériového snímania)

No a tie veci okolo - poriadne foťák ustabilizovať + samospúšť - sa už aj tak vykonávajú, ak niekto požaduje maximálnu kvalitu. Takže pre niekoho to ani nie je moc veľká zmena.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ltokar 17. 1. 2019 12:56

https://www.dpreview.com/forums/thread/4113183

simonsezz wrote:

Olympus is currently running some decent deals on both the EM10 ii and EM5 ii and was just wondering for those of you with the EM5 ii, EM1 ii and the PEN-F do you find yourself using the Hi-Res feature often?
I don't.

The differences are irrelevant and a waste of HD space, unless you are making massive prints AND willing to lug a heavy tripod everywhere, OR doing product photos in a studio and require a very small improvement in color fidelity and elimination of moire.

You need a very solid platform and a totally static subject to really make the most of it. EM1 Mk ii offers some motion compensation, but it does that by knocking the areas with motion down to standard resolution. If that's moving water or the occasional leaf, it's not a big deal; if it's a forest on a windy day, or if your tripod isn't particularly stable, it's
pointless.

A ty si Ganec kup novy Xiaomi mobil, ten ma 45mpix, to ti postaci na tvoje potreby. Si fotograficky slepy. Tieto "features" su na nalakanie presne takych, ako si ty. Co je v poriadku, ale ak o tom presvedcujes inych, tak len zdoraznujes svoju neznalost :) Ale chapem, v klube fotiek, kam chodis si isto za majstra, aspon sudiac podla popisanych schopnosti tych dotycnych.

-- 17. 1. 2019 13:02 --

Namiesto toho, aby si zobral poriadny stativ (nie, stabilizacia a hires nejdu dohromady) a odfotil nieco zaujimave a hlavne poriadne (expozicia, zaostrenie) .. nie nejake bezduche cvaky v nocnej tme a tym zaujal ostatnych a mohol prezentovat nieco zaujimave tak ako treba, len pises bludy a nie si schopny ani len tuto funkciu vyuzit tak, ako sa ma. Je to presne ako napisal ABC ..
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ferin 17. 1. 2019 13:13

Tak nějaký technický omezení tam jsou (maximální čas apod.), nicméně přidání té funkce je určitě pozitivum a těch omezení bude postupně ubývat, počínaje 24/1.
I tak je hi-res některýma (polo)profíkama docela využívanej.

Řeči některých chytrolínů o jeho nulovým přínosu (no ano, když ho ve foťáku ani nemají) je třeba relativizovat a zasadit do kontextu. Jistě, hi-resem asi nikdo nebude fotit každou fotku, nicméně u kolika % fotek člověk lepí expozice, u kolika použije neutrální filtr, u kolika (zvlášť se stabilizovaným foťákem) dnes stativ, u kolika blesk a tak by se dalo pokračovat. Přesto jsem si nevšiml, že by to někdo používal jako argument pro to, jakou že to vlastně výrobci dotčených věciček vyrábí blbost a nepotřebnost.
A kdo nevidí (nebo spíš nechce vidět) zcela evidentní rozdíl ve výstupu hi-res a nehi-res, tak toho snad jen politovat a poslat k očařovi.
(To vše uvádím při vědomí toho, že osobně bych se bez té funkce, i vzhledem ke způsobu svýho focení, asi i obešel (zatím) - stejně jako bez plno jiných, pro jiných užitečných, funkcí.)
Ferin
Pokročilý

Odeslat příspěvekod chvd 17. 1. 2019 13:40

1. ostrosť mimo HO, čo to kuva je ?

Kanec s kondomem požírající knedlík na stativu?
Co jsem se zde naucil:
Čím více MPX nebo větší datová velikost, tím více detailů.
Čím větší "dynamický rozsah snímače", tím vhodnější na focení pošmourna, zamračena.
Software neprodáváný v krabicové verzi zákonitě upadá ve vývoji.
chvd
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fidko 17. 1. 2019 13:47

Mna hrozne bavi aky je neprekonatelny problem vlacit so sebou stativ, alebo clonit, alebo pozerat do EVF, alebo nosit fotak v batohua nie vo vrecku az do doby kym Olympus nepride s nejakou kravinou na ktoru to clovek potrebuje. Potom je zase vsetko naopak a kvoli vyssej kvalite sa oplati vlacit so sebou batoh a stativ a trochu sa s tym pohrat. Ach boze ...
Fidko
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků