Pánové, každý kdo k tomu co napsal má zčásti pravdu. Asi nejblíže je k tomu Dolgor (studený se ale nemusí rovnat suchý vzduch) s tím daním do hermeticky uzavřeného pytlíku již venku.
Věc se má takhle. Přehod mezi teplo-zima může uškodit jak objektivu, tak šachtě. Pokud objektiv velmi rychle vymrzne, může se v něm *****ážet vlhkost v rozdílech rosného bodu, jak zmiňuje msp_x. Příklad: objektiv je "utěsněný", ale obsahuje 80% RV při 20 stupňích (baj voko td=18°C), pokud dojde k prudkému zchlazení/zmražení na -20 stupňu, tak už od teploty 18 stupnu celsia může začít kondenzovat vlhkost ve vzduchu obsažená. Jelikož jsou ale ty "utěsněné objetivy" z výroby v tomhle pořešeny (vymraženy s řízenou cirkulací vzduchu), tak by k tmu nemělo dojít, pokud se neporuší "utěsnění".
Přehod zima-teplo je problematický na vnější části, kdy na vymrzlém povrchu dochází ke kondenzaci blízkého, teplejšího vzduchu. Orosí se to stejně jako sklenice piva v létě. jinak na vnitřní části to vliv nemá.
Naopak přechod teplo-zima má zase vliv na vnitřní části, "vyhřáté" části, viz příklad. ale to by se muselo opravdu jednat o hermetický prostor a prudké ochlazení/zmražení.
Edit: i Ally má pravdu.
Edit2: tady je zakázane slovo vi(y)srazet?
pemar píše:Na pneu mám 210 km/h, auto jede víc, ale střešní box už pak vydává docela protivný aerodynamický hluk...
Pemare, nějak ti nevěřím, že s rodinou v autě toho limitu pneumatik dosahuješ i tam kde je rychlost neomezená...