Sony Alpha 5100 - objektivy a filtry

Diskuze o objektivech, filtrech a předsádkách

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Rognex 14. 6. 2017 01:25

Dobrý den,

chtěl jsem se zeptat na nějaké věci ohledně vybavení. Pořídil jsem si nový fotoaparát - Sony Alpha 5100 (bezzrcadlovka - kompakt s APS-C (28,3 mm)) - a zajímalo by mne jak je to s objektivy a filtry. Fotoaparát byl zakoupen spíše za účelem videa, ale fotky z něj mne nadchly natolik, že bych si chtěl dokoupit i zbývající potřebné pomůcky :)

Jelikož jsem v tomto světě fotografování nový (dřív jsem fotil, ale pouze jen na automatiku a chtěl jsem si zabrousit spíše do vlastního nastavování ISO, čas expozice a ohniska a zabořit se více do hloubky)

K tomuto fotoaparátu byl objektiv Sony SEL-P1650 (E 16-50mm 3.5-5.6/PZ OSS). Zajímalo by mne jaký další bych si mohl pořídit? Chtěl bych si pořídit nějaký na různé kompozice -> Portréty, Krajiny a Noční oblohu + nějaké ty rodinné fotografie v zoo apod.

Bohužel co jsem koukal tak Sony objektivy jsou docela drahé (mám bajonet E), tak pokud má někdo nějaké vyhlídnuté od jiné značky co by byly levnější :)

Na portréty mne zaujal - Sony 50 mm F1,8 Silver (SEL-50F18)
Krajina a noční obloha spíše asi nějaké které mají možnost do 200mm

Poté ještě Polarizační a ND filtry a stativ, ale spíše mne zajímají objektivy (hlavně kvůli jejich cenám se mi nechce moc experimentovat). Pokud by mněl někdo s tímto fotoaparátem nějaké zkušenosti, tak bych byl vděčný za sdílení nějakých postřehů
Rognex
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hlava 14. 6. 2017 07:02

Sony 50/1.8 jsem mel a pro me docela zklamani.
Cekal jsem od nej vic, hlavne ostrost nebyla uplne dokonala.

Naopak vyborna (a mnohem ostrejsi nez zmineny Sony) je Sigma 30/2.8 (mam).
Velmi chvalena je i Sigma 60/2.8 (nemel jsem, ale dnes bych po ni sahnul spis nez po Sony).

Pak je jeste sirsi Sigma 19/2.8 (nemel jsem), chvaleny je Sony 55-200 (nemel jsem).