U D7200 s ISO tlačítkem jeden roler mění ISO a druhý mění Auto/Manuál, tuším, že u D7100 to bylo taky tak. A samozřejmě na změnu ISO lze nastavit druhý roler samotný, aby se ISO tlačítko nemuselo vůbec mačkat. Tohle bývala paradoxně výhoda nižší řady D7x00 oproti profi D300. Teď už doufám to do profi řady doplnili. Nikon občas u profi řady nechává konzervativní řešení, takže ho nižší řady v něčem i ergonomicky předběhnou, takže pak to musí napravovat. Klasicky když u profi kinofilmové zrcadlovky F5 a F6 bylo zobrazení citlivosti filmu dole na gripu včetně možnosti nastavit pro expozici citlivost jinou, než skutečně měl ten film:
http://www.kenrockwell.com/nikon/f5/D3S_1863-1200.jpg... tak Nikon u profi digitálních zrcadlovek ponechával od D2 až do D4 ISO zobrazení i změnu stále na stejném místě jako u zrcadlovek kinofilmových:
http://www.kenrockwell.com/nikon/d3/ima ... ck-950.jpg... i když u digitálu se ISO stává třetím rutinně nastavitelným parametrem expozice, takže prostě patří logicky na stejnou úroveň a ergonomii ovládání jako clona a čas.
Jenže tuhle digitální logiku Nikon přijal podstatně dříve u středních modelů, zatímco u profi vlajkových lodí ultrakonzarvativně ponechával filmovou ergonomii coby nesmysl v digitální době a až v modelu D5 se to zlomilo a všechno je tam, kam to patří, takže ISO opustilo svou kinofilmovou pozici:
http://www.kenrockwell.com/nikon/images ... 9-back.jpga přestěhovalo se nahorů:
http://www.kenrockwell.com/nikon/images ... 94-top.jpgTo to trvalo.
Nakonec prostě to je Nikon, konzervativní za každou cenu a když už to fakt nejde, tak teprve to zmodernizuje. Na druhou stranu jakmile se Nikon snaží být modernější, než ostatní, tak to zvorá takřka vždycky. Třeba když dal jako první video (v pravém slova smyslu) do zrcadlovky D90, tak to byla nejhorší implementace ze všech a dodnes je video jeho slabina i když byl první. No a nějaké SnapBridge a podobné pokusy jsou také zoufalé.