Nikon Rumors - 16-80/2.8-3.5 - aneb přání otcem myšlenky

Diskuze o objektivech, filtrech a předsádkách

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod landov 29. 7. 2015 14:14

FotoABC: ja ten Focal beriem ako voditko, dobre voditko, ale samozrejme je to stale len SW. Mam micro AF na 0 a teraz som robil cvaky z balkona a je to OK. Oproti mojej byvalej 16-85 (minuly rok som ju predal), ked som narychlo porovnaval skusobne cvaky, tak je to velky pokrok. No a ked som porovnaval so Sigmou 17-70/2,8-4 contemporary, tak je to rozdiel galaxie. Zajtra idem 16-80 prevetrat vonku tak uvidim...
landov
Expert

Odeslat příspěvekod Almik 30. 7. 2015 08:18

Zdravím,

koukal jste už někdo na tohle?

http://www.dpreview.com/galleries/revie ... ld-samples

Je to focení D7200, jsou tam RAWy převedený v Adobe Camera Raw bez úprav do JPEG. Přijde mi to tragédie na sestavu za 60k. Buď chlapci něco zprasili, nebo vyfasovali tragickej kus. Aberace hrůza, neostrost v krajích i při zaclonění... co si o tom myslíte ?
FX: Nikon D750, Sigma 35/1,4 Art, Nikkor AF-S 85/1,8 G, blesky SB-800, SB-600
m4/3: Olympus E-M10, Panasonic 12-32/3.5-5.6, Samyang fish-eye 7,5/3.5, blesk FL-36R
Almik
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T-Lama 30. 7. 2015 09:14

Trojúhelníkovej bokeh směrem do krajů jako bonus.. to jsem neviděl už věky :D
Možná měli fakt "smůlu" (u Nikonu? Opět?), nebo ukazují pravý důvod, proč ukázkový fotky z toho objektvu nebyly ve větším rozlišení a byly kua hodně doostřené.
T-Lama
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 30. 7. 2015 09:54

Koukal jsem na dpreview.com a kdybych s tím sklem předtím nefotil, tak bych si ho podle výsledků z DPReview nekoupil. Ale takhle vím, že je opticky výrazně lepší, než 17-55/2.8 a než 16-55/3.5-5.6. Co vyváděli na DPReview, to fakt nevím. Jinak makofoto.cz dělá taky recenzi, v nejbližších dnech bude zpracovaná. No a pokud už konečně přestanu řešit autofokus (D7200 + nový kus 16-80 už mám doma), tak nacvakám srovnávačku se Sigmou 18-35/1.8 a Nikkorem 16-85.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 30. 7. 2015 13:25

Dokončení recenze na www.makofoto.cz bude ještě nějakou dobu trvat, ale viděl jsem srovnání (teď už mojí) 16-80-ky s cizí 16-85-kou, zřejmě s účastníkem srovnání s Nikkorem 18-140.
Tak dramatický rozdíl ve prospěch 16-80-ky jsem ještě neviděl. To je prakticky skoro pohled přes složený mikrotenový sáček versus normální pohled.
A i z toho je vidět, jak děsný rozdíl může být mezi kusy. Zřejmě pozdní 16-85-ky stojí vážně za houby.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod landov 30. 7. 2015 13:49

Ja som zatial s mojou 16-80 spokojny...80mm, f4:
landov
Expert

Odeslat příspěvekod FotoABC 30. 7. 2015 13:53

landov: pěkný.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 31. 7. 2015 09:51

Tak jsem měl včera na jedné oslavě D7200 + 16-80, protože krátce předtím došly jako balík, rovnou jsem nastavil AF Fine Tuning +3 a zdá se, že to ostří spolehlivě a přesně. Nicméně se objevil jiný drobný problém a pevně doufám, že to je jen jak jsem něco v rychlosti blbě nastavil nebo nějaká speciální náhoda. Fotil jsem s bleskem SB-800 + Lumiquest v místnosti s umělým osvětlením, tedy tisíckrát obehraná klasika, kdy mně D300 a D7100 vždycky na AutoWB +2 stopně do tepla produkovaly většinou rovnou ideální WB nebo jen malinko k doladění. A tady najednou WB 6500 Kelvinu. :shock: No, v Adobe Camera RAW jsem to ručně vyladil ideálně při 4900 Kelvinů a Tint -30 pryč od fialové. Ale i automat ACR dělal úplný blbosti. Nedělám z toho žádný závěry, třeba sem někde něco těžce zvoral, ale jen mě napadlo jestli třeba můj starý high-endový blesk SB-800 už jaksi na D7200 nepřestal být kompatibilní. To by bylo nesmírně roztomilé: Koupil sis nový objektiv? Musíš upgradovat tělo. Koupil sis nové tělo? Musíš upgradovat blesk!!
No, zbytek svých skel jsem na D7200 ještě nedal, doufám, že bude Nikon kompatibilní sám se sebou. Ale nebudeme malovat čerta na zeď. Po vyvolání z RAWu jsou fotky pěkné, řekl bych, že 16-80-ka nahrazuje na tyhle věci 17-55/2.8 zcela spolehlivě a tak od boku bych střelil, že je tam ještě méně šumu, než u D7100 a jakoby i lepší DR. Z přepalů šlo dostat pleťovku dost slušně, když člověk blýskal (odrazem přes Lumiquest, takže měkčí blesk) na zadní lidi a dostali se mu do záběru lidi blízko, tak ty přepaly šly z RAWu dopleťovkovat stažením světel hodně dobře, líp, než na D7100.

No a co se týče hraní si, tak propojit to s telefonem s Androidem šlo taky slušně. jen jsou ty fotky exponované telefonem nějak nezaostřené, ale to jsem asi taky udělal něco blbě. :-)
V nejhorším si přečtu i návod. Jen se bojím co na mě ještě všechno vyskočí jako čertík z krabičky. Třeba ACDSee Pro 8 neumí zobrazit RAWy z D7200, to mě nas....li. Když to neuměli z E-M5 II, tak jsem si řekl, že je moc nová. D7200 už není kompatbilní s Capture NX2 a NX-D je nedodělaná a leží každé 2 minuty. Trošku mně to rozhodilo workflow.
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ltokar 31. 7. 2015 09:55

Menej sumu = odsumovanie uz rovno do RAWu, patlanie malych detailov na krajinke. Viz Olympus :) .. ja mam taky zly pocit, ze este budes so slzou v oku spominat na stare objektivy a D7100 :)
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod kosajsk 31. 7. 2015 10:22

To je opravdu, ale opravdu vtipný, největší přínos výměnného systému pohřbíme omezením na 2 generace...

Pravda, že kamarád před pár lety kupoval z druhé ruky SB800 od jednoho profíka, který si tenkrát z USA přivezl nějaké D(x)x s 2.8 flotilou, bleskem a veškerým příslušenstvím a na otázku proč to staré prodává odpověděl, že ob 1 generaci to už spolu tak dobře nekomunikuje. Tehdy jsem si ťukal na čelo...
kosajsk
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ltokar 31. 7. 2015 10:37

Ja tomu este pridam :D

Koupil sis nový objektiv? Musíš upgradovat tělo. Koupil sis nové tělo? Musíš upgradovat blesk!! Koupils sis novej blesk ? Musíš upgradovat objektiv!

:D
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod FotoABC 31. 7. 2015 10:39

Itokar: nestraš! Když si vzpomenu na to, jak jsem byl neskutečně nadšený z fungování a obrazu D300 oproti D80 do té doby, než jsem zjistil, že kvůli tomu musím prodal Nikkory AF 80-200/2.8D, AF 35/2D a Sigmu 10-20, tak už bych takovéhle škatulata hejbejte se nerad spustil podruhý. Přechod D300 -> D7100 neodnesl žádný objektiv, tak klesla ostražitost.
Neříkej, že vývojáři firmware u Nikonu vedou s šéfy takovéto hovory:
"Už to máš hotový?"
"Skoro jo, ještě tam musím jen dát barevnou teplotu blesků SB-800 a SB-600."
"Tak to teda ne, když má někdo peníze na D7200, tak už má na novej blesk prachy taky. To tady nebudeme tolerovat, aby si naši zákazníci kupovali nějaké staré blesky z bazaru a dávali nám míň peněz, než můžou. Víš kolik stála rekonstrukce mé kanceláře v Tokiu? A to Ferrari? "
"Ale voni mají třeba ten blesk z dřívějška, ne z bazaru!"
"Pokud má někdo SB-800 z dřívějška, tak dnes už má D810 a nekupuje si D7200. D7200 si kupují lidi jako první foťák, maximálně tak jako přechod z D5100. A z takových lidí musíme vyrazit ty prachy za novej blesk."

-- 31. 7. 2015 11:40 --

Úplně se bojím to dát na stativ:
"Byl detekován nekompatibilní stativ! Ztrácíte záruku!"

-- 31. 7. 2015 11:49 --

No abych to prostřídal zase s pozitivními postřehy odjinud, tak tadyhle zase někdo říká, že D7200 + 16-80 není zas tak úplně velká pitomost proti D750 + 24-120. To se mně dobře čte :-D

from a verified purchaser at Amazon.

2 of 2 people found the following review helpful

Superb travel/walk around zoom lensBy Thejohnz on July 28, 2015 Verified Purchase

I purchased this lens from Amazon to go with my D7200. I have mostly been an FX user the last 4 years and currently also own a D750 and D800. My interest in going back to the DX camera and lenses started with using the D7200 as a way to get extra reach for my telephoto lenses such as the Nikkor 80-400mm VR and the newest Nikkor 300mmF4 VR.

I was enjoying how well the D7200 worked with these lenses but I no longer had any wide angle "walk around lens" to use with this camera.

I did have the Nikkor 24-120mmF4 VR and the 24-85mmF3.5/5.6 VR but those lenses are best suited for the FX format.

I purchased the 16-80mmF2.8/4 VR on a whim. Having previously owned the 16-85 version, I hoped that this lens would have the improvements necessary to make it a "keeper".

After a few days of testing and comparisons, I must admit that I will definitely keep this lens!

My first test was to compare the 16-80 on my D7200 to the 24-120 on my D750. This is an easy test to do as the equivalent zoom ranges and apertures are the same (except for the ability of the 16-80 to go to F2.8 ).

The result of this test amazed me. The 16-80 was sharper at all apertures from F4 through F16. It did not matter what focal length I was at. In addition, the 16-80 was better at contrast. Dark areas were darker, yet had more detail. A side benefit was the lack of any vignetting when a filter was attached to the 16-80 lens. This is not the case with the 24-120, when at 24mm focal length.

I then compared the 16-80 (set to 34mm on my D7200) with the Nikkor 50mF1.8 mounted on my D750. Again, I was surprised that the 16-80 actually looked better at all apertures but F4, where the 50mm was slightly better in the extreme corners. Again, contrast was noticeably better on the 16-80. This was the first time any lens I owned outperformed this 50mm prime.

I also own the Nikkor 20mmF1.8. Testing this lens directly with the 16-80 on my D7200 did show the superior performance of the 20mm lens, but the differences went away by F8. Both these lenses show the excellent contrast that comes with Nikon's latest coatings.

The Nikkor 16-80mmF2.8/4 VR is slightly lighter than the 16-85 but otherwise about the same size. The focus speed seems similar to the 24-120, and the VR seems to work as advertised.

At 80mm, I compared the 16-80 to my Nikkor 70-200F4 VR. The first test was done with the 16-80 on the D7200 (set for 80mm) and the 70-200 on the D750 (set to 120mm). The result of this test was almost a dead heat with maybe a slight edge to the 70-200.

I did a second test where both lenses were mounted on the D7200 (at 80mm). In this test the 70-200 clearly won. This is not surprising in that the FX format puts real demands on the corner performance of FX lenses whereas the DX format does not. in addition, the D750 has an anti-alias filter. The D7200 does not, allowing for better overall resolution if the lens can pull it off.(and the 70-200 certainly can!)

I would go on a hike with the 16-80 on a D7200 and feel confident that I would get as good or better photos than if I carried the 24-120 with the D750. In low light, or the need to have limited DOF, I might want the FX combo, but for most scenery shots, I want maximum DOF and high ISO's are generally not needed. Do remember that DX cameras have 1.5 times greater DOF than FX.

This lens is pricey. If I could not afford it, I would be temped by the Sigma 17-70mmF2.8/4. It looks to have similar performance overall.

The only caveat, is the distortion. At 16mm, this lens has lots of barrel distortion. Strangely, it goes away by 19mm and quickly becomes pincushion all the way to 80mm. Most zooms seem similar in this regard. Just beware that you will want to correct for this distortion if buildings or ocean etc. are predominant in your images.

I have not really tested this lens wide open at F2.8. It looked really good, but I just don't go there much, as I am mostly doing scenery shots rather than people shots, where one often wants to isolate the subject from the background. I can tell you this. Looking through the viewfinder one notices that the image is bright! That is an advantage of 2.8F worth noting.

All in all, it is great to see such lenses come onto the market. The latest 24mp sensors are very demanding. This lens will hold up to those kind of sensors.

http://www.amazon.com/Nikon-AF-S-NIKKOR ... 0mm+f2.8-4
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lotrandor 31. 7. 2015 11:27

Za mě celej ten výlev shodil porovnáním se sigmou :)
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod FotoABC 31. 7. 2015 13:23

Lotrandor: jo, to jsem nějak při rychlým čtení přehlédnul. Takhle z toho vyplyne: "Je to mimořádně skvělý, Je to dokonce tak skvělý jako všechno ostatní."
FotoABC
Návštěvník

Odeslat příspěvekod landov 31. 7. 2015 13:55

len take rychloporovnavacie cvaky N 16-80 vs S 17-70 Contemporary, obidve na sirokom konci 16/17mm a F 2,8. Aj na takych zmenseninach vidno, ze Sigma je mimo stredu totalne o nicom...a so zaclonenim sa to lepsi iba minimalne.
landov
Expert

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků