Zrcadlovka na fotoreporty?

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod MartinLib 25. 10. 2016 00:32

Zdravím Vás všechny,

je tomu už nějaký ten pátek, kdy jsem dostal od rodičů svou první zrcadlovku, kterou byl Nikon 3200. Už při prvním úchytu a nahlédnutí do hledáčku jsem věděl, že je to něco pro mě. Mám ji tři roky a za tu dobu jsem se toho, alespoň myslím, dost naučil. Zkrátka nejsem začátečník, ale pokročilý.

Můj finanční limit končí někde na 50-70 tis. Kč i s objektivy. Avšak můžete sem případně házet i dražší varianty - říkám si, že když už, tak už. Vzhledem k tomu, že rád fotím reporty z fotbalových utkání a ostatních sportů, tak bych požadoval kvalitní teleobjektivy s širokým rozsahem zoomu a vynikající světelností, jelikož budu fotit i večer, či v halách (f/4 a méně)? Dále bych uvítal nějaký širokoúhlý objektiv, který využiji na impozantní scenérie především Českého ráje, kde také bydlím a i na nějaké to rodinné foto. Nicméně kvalitativně upřednostňuji ten teleobjektiv.

Poslední otázka je, zda mi můžete doporučit nějakou odbornou literaturu, co se focení týče?

Budu rád za každou radu.
MartinLib
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Fidko 25. 10. 2016 04:45

No asi by som zacal tym, co Ti na D3200 vadi. V podstate si v ramci rozpoctu mozes polepsit len nejakou D7200, alebo mozno D7100. Tie vylepsia ergonomiu, ale s vystupom sa nic dramaticke neudeje. D3200 ho ma aj dnes vyborny.
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod bob222 25. 10. 2016 10:10

A tiež napíš aké sklá máš a aké by si chcel...
bob222
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Mikeczcz 25. 10. 2016 10:25

Tak to vypadá na nějakou tu D7200 (D500 se asi nevejde do rozpočtu) a 70-200 f2.8. Pokud stačí 18 mm na krajinu, tak stačí i seťák, který jsi dostal v kitu. Širší pak buď pevny samyang nebo tokiny začínající na 11 mm. Na rodinku může ještě dobře posloužit 35 f 1,8.
Mikeczcz
Návštěvník