Canon 5D mark iv a 6D mark ii

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod hoax 20. 7. 2017 15:05

Tak ten rozsah, který je podle toho co vidím na dpreview, snad ještě horší než 5 let starý 6D, to je docela trapas. Canon má velkou odvahu, nebo spíš drzost :) Ale asi se to bude prodávat stejně, takže jim to možná vyjde.
hoax
Návštěvník

Odeslat příspěvekod msp_x 20. 7. 2017 20:03

Ano, DR je bohužel ještě mírně horší, než původní 6D.
http://www.photonstophotos.net/Charts/PDR.htm#Canon%20EOS%206D,Canon%20EOS%206D%20Mark%20II
msp_x
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fidko 20. 7. 2017 21:24

Ak je to pravda, tak mi MK II pride ako pekny pruser.
Fidko
Návštěvník

Odeslat příspěvekod rnechvatal 21. 7. 2017 07:47

Canon 6D Mark II Dynamic Range is a Big Disappointment
https://petapixel.com/2017/07/20/canon-6d-mark-ii-dynamic-range-big-disappointment/
Podobné jako předešlý odkaz jen v bleděmodrém ...
rnechvatal
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikJech 21. 7. 2017 08:02

Nemyslím si, že je to úplně férové srovnání. Canony mají zase oproti například Nikonu více informací v přepalech. Když jsem viděl kolegu, který fotil na 5D III jak má v náhledu všechny fotky přepálené, tak mě polilo horko:D Ale pak jsem se bavil s ostatními, a říkaly že v takovýchto kontrastních scénách stahují přepaly.
Podle mě, je to horší na přesnou expozici, ale tohle by mělo být při porovnání také zohledněno.
PatrikJech
Návštěvník

Odeslat příspěvekod hoax 21. 7. 2017 11:11

Tam jde o to podle me, ze rezerva v jasech neni obecne takova jako ve stinech. Ve stinech jsou ty rozdily vic videt. A ono to zkratka vypada blbe oproti staremu modelu a zvlast kdyz to zvladli u 1DX II a 5D IV, tak je jasny, ze to je umyslne zkripleny.
hoax
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ady_h 21. 7. 2017 12:29

je pravda ze u canonu sa viac foti na prepal, od doby 5D2 to tak robim

canon aboslutne nevie jpegy priamo z fotaku takze som pozeral len raw na dpreview

teraz len vyskusat 6D2 osobne a zistit ci je total sracka ten cip vo fotaku alebo ten ich 24-105 mkII je vazne este horsi ako mkI, lebo na tych fotkach je nieco ako ostrost velka neznama :D
ady_h
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 21. 7. 2017 12:30

Teď upravuji fotky Krimmelských vodopádů a prakticky nedělám nic jiného, než že v RAWu stáhnu expozici o 1-1,5 EV, plus stáhnu světla a zvýším kontrast a vytáhnu strukturu, tím mám vodu pro vodopády a pak udělám s lesy a skalami okolo z RAWu pravý opak.
JPEG z Nikona má přepálenou vodu a temný les a skály okolo. Myslím, že s Canonem by to určitě nebylo horší a je to jen o tom, jak moc velký kontrast má nastavený JPEG z foťáku. Ono tohle nejde rozumně bez skládačky udělat, protože se ani nedá ohýbat jasová křivka tak, aby to v té bílé bylo odstupňované ve vysokém kontrastu, zatímco zbytek obrázku měl kontrast výrazně nižší. Lidský zrak si umí udělat lokální přizpůsobení, zatímco JPEG z foťáku prostě potřebuje stejnou kontrastní křivku pro všechna místa.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qq_sk 21. 7. 2017 14:46

Lutujem, ale nepochopil som preco 'aby to v té bílé bylo odstupňované ve vysokém kontrastu, zatímco zbytek obrázku měl kontrast výrazně nižší' malo mat nutne nejake lokalne prisposobenie, praveze ta jasova krivka sa da ohybat, pouzitim specialnych, pripadne aj vlastnych upravených Picture Style-profilov.
Tolko teoria.
qq_sk
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 21. 7. 2017 15:05

PatrikJech píše:Nemyslím si, že je to úplně férové srovnání. Canony mají zase oproti například Nikonu více informací v přepalech. Když jsem viděl kolegu, který fotil na 5D III jak má v náhledu všechny fotky přepálené, tak mě polilo horko:D Ale pak jsem se bavil s ostatními, a říkaly že v takovýchto kontrastních scénách stahují přepaly.
Naopak, len takéto porovnávanie je férové.
Totižto: nameraný DR = informácie v podpaloch + informácie v JPG + informácie v prepaloch
Informácie v prepaloch sa regulujú expozíciou: čím je tmavšia, tým sa z prepalov dá získať viac detailov.
Okrem toho závisia od rozdielu fyzického a nastaveného ISO (ktoré meria DxO mark): čím je rozdiel väčší, tým viac detailov sa dá zachrániť z prepalov. Ale zase rastie šum.

Technika "fotenia na prepaly" (a následné znižovanie expozície) sa volá ETTR.
Slúži na to, aby na výslednom zábere bolo čo najmenej šumu.
(hodí sa to hlavne v prípadoch, keď chce niekto dosiahnuť čo najnižší šum u snímačov so slabým DR)

-- 21. 7. 2017 16:08 --

ForeignerOnEarth píše: Lidský zrak si umí udělat lokální přizpůsobení, zatímco JPEG z foťáku prostě potřebuje stejnou kontrastní křivku pro všechna místa.
S týmto nesúhlasím.
Dnešné foťáky už do JPG robia kompresiu DR.
Niektorí výrobcovia používajú iridix algoritmy: https://www.dpreview.com/articles/3798759501/apical
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikJech 23. 7. 2017 23:54

To chápu, ale když vím, že snímač 6D není ISO invariantní, ale zase je schopný zachovat informace v přepalech, tak s tímto snímačem budu exponovat jinak, než ze snímačem který je ISO invariantní ale zase ztrácí na přepalech. Takto bych to dělal já. Tudíž když vyfotím dvě stejně exponované fotky na rozdílných snímačích, tak jeden bude logicky ve výhodě. Kolega fotí na Canon a když měl půjčený Nikon tak nadával, že nejdou vůbec stahovat přepaly, stejně jakoby nadával Nikoňák, že u se u Canonu špatně vytahují stíny. Když to řeknu hodně přehnaně. Viděl jsem několik HDR s Canonem, a myslím, že to jde...jen jinak.
Možná né tak dobře, ale určitě to není tak jak to může vyplynout u článku. Samotné DPreview uznává, že to nahrává Nikonu.

BTW, mám FF Nikon

foto z Canonu 5D III
http://shotbook.cz/sites/default/files/KNJ_2519.jpg
PatrikJech
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 24. 7. 2017 07:36

Ja som presiel z Canonu na Sony a vobec nemam pocit, ze by som prisiel o nejake informacie vo svetlach. Dokonca sa mi zda, ze A7rII je o dost lepsi, nez bol 6D. V pripade Canonu bola pre mna vyhoda akurat aktivacia HTP, ktora umoznovala stiahnut aj 3EV vo svetlach, no tiene sa vtedy nesmeli hybat vobec.
Canon je dobry v tom, ze aj dodatocne stmavena fotka vyzera velmi prirodzene a prijemne - bola to jedina cesta, ako dostat nieco aj z tmavych casti fotky.
6D2 mal mat urcite snimac minimalne podobne kvalitny, ako maju 1DxII, 5D4, 80D, M6 a pod... je to dost sklamanie a tak trocha dufam, ze sa popalia a budu musiet v dalsich fotoaparatoch pridat.
Stale si myslim, ze maju najlepsi system na trhu (fotoaparaty - objektivy - servis - dalsia technika), len to obcas privelmi dusia a maju skor opatrny vyvoj.
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 24. 7. 2017 07:51

qq_sk: na tom odkazu https://www.dpreview.com/articles/3798759501/apical jsou obrázky, které ukazují, že jedna společná tonální křivka pro celý obrázek to není schopna vyřešit.
Gancovi zase odepisuji, že pokud fotoaparát při tvorbě JPEGu používá tyto technologie s rozdílnou tonální křivkou pro různá místa (dělá to určitě každý foťák s různými HDR a D-Lightningy, ....), je to sice fajn, ale má to dvě zásadní nevýhody:
1. udělá to podle předprogramovaného algoritmu, který vůbec nemusí esteticky vyhovovat v konkrétní situaci
2. při zpracování RAWu je to celkem k ničemu, jelikož to do RAW konvertoru prostě nepředá, no a použití RAWu místo JPEGu má milión důvodů a to, že něco udělá nějak (viz bod 1) firmware foťáku za mě, neznamená, že kvůli tomu nebudu používat RAW z ostatních milión mínus jednoho důvodů.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 24. 7. 2017 09:35

PatrikJech píše:Kolega fotí na Canon a když měl půjčený Nikon tak nadával, že nejdou vůbec stahovat přepaly, stejně jakoby nadával Nikoňák, že u se u Canonu špatně vytahují stíny. Když to řeknu hodně přehnaně.
Ak to tak je, tak to môže byť aj tým, že tie prepaly sú už v JPG zachraňované.
Pekne to bolo vidno v predchádzajúcich meraniach DR na dpreview (ktoré už teraz nerobia), kde bolo pekne znázornené, aký rozsah jasov dokáže byť zachytený do JPG (že u Nikonov netreba toľko zachraňovať prepaly ako z Canonov):
Obrázek

PatrikJech píše:když vyfotím dvě stejně exponované fotky na rozdílných snímačích, tak jeden bude logicky ve výhodě
Nemusí byť .. pri rovnakej expozícii sa už JPG budú líšiť: jeden môže byť OK, no z druhého bude treba ešte zachraňovať detaily z jasov z RAW.
Pritom finálny výsledok môže byť u oboch rovnaký.

ForeignerOnEarth píše:udělá to podle předprogramovaného algoritmu, který vůbec nemusí esteticky vyhovovat v konkrétní situaci
Ale tak je to s každou fotkou z foťáku, alebo s každým RAW prevodom: realita a estetika sa nemusia vždy stretnúť ;-)
ForeignerOnEarth píše:při zpracování RAWu je to celkem k ničemu
Nie je to k ničomu: v RAW prevodníku si môžem zvoliť intenzitu tohto "skomprimovania DR" (podobne ako u jasu/kontrastu).
(u starších Olympusov - so snímačom s menším DR - som občas znižoval túto intenzitu, aby bolo vo výsledku menej šumu)
A celkom to funguje. Výsledok sa mi páči omnoho viac, ako obyčajná korekcia kontrastu.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 24. 7. 2017 10:35

"Ale tak je to s každou fotkou z foťáku, alebo s každým RAW prevodom: realita a estetika sa nemusia vždy stretnúť"

Co se týče předprogramovaných úprav DR, tak zde mluvit o realitě je opravdu hodně odvážné. :-D
Ovšem ten zásadní rozdíl je v tom, že RAW převod dělám já na míru konkrétní scéně, zatímco to druhé dělá foťák podle nějakého univerzálního algoritmu jakéhosi vývojového týmu, takže je to jako když v restauraci místo výběru z jídelního lístku zadáš do počítače věk, pohlaví, barvu vlasů, číslo košile a barvu kalhot a ono ti to vygeneruje jídlo, na které podle tvůrců algoritmu máš chuť.

-- 24. 7. 2017 11:39 --

Nie je to k ničomu: v RAW prevodníku si môžem zvoliť intenzitu tohto "skomprimovania DR" (podobne ako u jasu/kontrastu).
(u starších Olympusov - so snímačom s menším DR - som občas znižoval túto intenzitu, aby bolo vo výsledku menej šumu)
A celkom to funguje. Výsledok sa mi páči omnoho viac, ako obyčajná korekcia kontrastu.


Nevím, o kterém RAW konvertoru mluvíš, ale já mluvím o RAW konvertorech, které fungují dramaticky lépe, než třeba Olympus Viewer 3, no a u takového Adobe Camera RAW opravdu nemůžu nastavovat intenzitu Nikon Active D-Lightning, no a ani o to nestojím, jelikož Adobe Camera RAW mně dává mnohem více stupňů volnosti od ručního potlačování světel a vytahování stínů až po složení různě zkonvertovaných RAWů.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků