Tak ono se dá lecos, ale člověk musí vědět, co chce dělat. Když budu fotit drsnýho chlapa a budu ho fotit 24mm ohniskem a on bude mít sepnuté ruce před sebou na koleně, tak bude mít velké ruce a může to být žádoucí k dokreslení toho, že kdyby ti jednu natáhnul....
Případně si může zakládat na velkým frňáku, takže mu uděláš radost, když bude mít ten frňák ještě větší. Naproti tomu dáma s hraničně velkým nosem mnohem více ocení portrét 85-kou, než 24-kou. Ale jak se dnes všechno fotí 28mm ekvivalentem na mobilu, tak už začínají být "normální" ty deformovaný ksichty, takže pro lidi zvyklí na mobil, je už i ta padesátka brutální teleobjektiv.
Ovšem mně kratší ohniska úplně nejvíc vadí tím, jak deformují proporce podstavy, když jseš trošku z podhledu nebo trošku z nadhledu. Takže už když se širokáčem fotím stojící lidi, tak jdu často do neúplného dřepu, abych byl v optimální výšce. Úplný dřep už udělá velké nohy a menší hlavu, Ze stoje naopak. Takže neúplný dřep.
No a bolí z toho stehna.
No a my tadyhle řešíme tenhle problém a vedle Ganec každého poučuje, jak je nejlepší zoomovat rukama, nohama sedmnáctkou. : D