Na D750 používám Nikon 50mm 1.4G, vždycky jsem si říkal, proč někteří jsou posedlí 50mm na Aps-C, ještě k tomu tvrdí, že 50mm je neuniverzálnější a podpírají to tím, že staří fotografové co fotili ještě na kinofilm to říkají taky. Přitom mi to na D7200 přišlo to ohnisko uhozený a neuniverzální. Na portréty venku fain, koncerty taky fain ale pak nic moc.
Po koupi D800 a D750 se ten samej objektiv stal mojim nejoblíběnějším (jak příhodné když na D7200 byl můj oblíbený 35mm) a pak mi to vlastně docvaklo, že ti lidi žijou v nějaké zkreslené představě v tom, že 50 je neuniverzálnější také na Aps-c protože to tvrdí profíci.
Ale fakt že rozdíl D7200 + 35mm 1.8G a D750 + 50mm 1.4G je obrovský co se týče hloubky ostrosti. Co fotka to pecka. Mám sice i 85mm 1.8 ale prostě to už není ono, ztrácí se hloubka ostrosti v popředí (protože už nejde vidět díky nižšímu úhlu záběru) a pozadí mi příjde už takové ochuzené. Uvažoval jsem ještě nad Sigmou 50mm, 1.4 abych postoupil kvalitou výše ake ve výsledku mi vyhovuje spíše to, že nikon je mnohem kratší, lehčí a méně nápadný = Univerzálnější.
Dále to doplňuju nejčastěji nějakým širokáčem, do nedávna to byla Tokina 11-16mm 2.8 na D7200, po té chvíli na D750 jen při 16mm (mirná vinětace na 2.8 a na f8 jen mírná neostrost v rozích). Po té jsem upgradoval na Irix 11mm f/4 a musím říct, že je to interier master. Není drahý, je extrémně široký, kvalita je dostatečná, dají se do toho narvat gelové filtry a k Tomu minimální deformace.
A do počtu Nikona 85mm 1.8 když je málo světla a potřebuji něco delšího, Nikon 24-70 2.8 když si nejsem moc jistý tím co budu fotit nebo když 50mm je moc a 11mm málo. A nakonec Sigma 70-200 2.8 když potřebuji něco velmi daleko. Překvapivě nemá žádnou aberaci ani při 2.8 a AF mi přijde velmi rychlý.