smikoto píše:to pavelmeli. Zrovna u té svatební by stálo zato přiclonit.
Měnil jsem různě objektivy vesměs na plně otevřenou clonu a na f5,6-8 pouze fotky s 24-70 při organizovaných skupinových fotkách nad 4 lidi anebo 16-35 s trochu jiným pohledem, ale těch bylo jen pár. s f1.4 jsem měl kdysi 50mm, ale ta se přiclonit musela, pak jsem jí prodal. V sobotu jsem si tu malou HO docela užíval a někdy použil i tam, kde to není pravé ořechové. Stačilo pár kroků couvnou a bylo to i na 1.4 v pohodě P.
Na jiné fotce ženich, jinde i kytice a na společné jsou ostří dokonce všichni... Fotek jsem nafotil dost, vybírat bude z čeho a každý si přijde na to své. Mobilem a kompakty se tam fotilo pořád a když jsem v půl 8 s výslužkou odjížděl, už tam někdo tahal Nikoňáckou DSLR. Nevěsta i ženich viděli jak svatby fotím takže moc dobře věděli do čeho jdou, srdíčka ze svatebčanů nestavím a že občas jeden nebo druhej, popřípadě oba, budou mimo HO P.
Nevím, co to máš s tím společného. Jen jsem upozorňoval na výrazný backfocus a nebo AF prostě střelilo mimo. Nevím jak měl nastavené body, to může být taky případ.
Na měnším formátu nebude HO vůbec poznat. Jinak teda aspoň u mne platí, že při focení více osob plně otevřenou clonu v klidu použiju spíš na delší vzdálenosti (např pár + prostředí), zatímco na blízko si přicloním.
Jedna hodně přicloněná (f/4 !) fotka z pravého poledne (poslední Food festival na Náplavce před dovolenou), zaujal mne jeden saxofonista z balkánsky znějící kapely:
Tyhle 35 mm portréty s lehce mázlým pozadím se mi líbí. S kompozicí je víc práce, než s Noctiluxem 75 s clonou 1,25, ale má to větší příběh. Alespoň potenciálně. :-)