Proč Pentax není oblíbenější?

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Callgaro 12. 1. 2015 15:30

Ty jsi ale nebyl vyzván proto, aby se tvoje fotky obratem označili za podprůměrné, ale proto že všude kvakas jak víš vše nejlíp jak jsi studovanej a blabla. Takový náš brouk pytlík, přičemž oproti fotkám jiných diskutujících, které jsou včetně fotek ABC a pemara občas zajímavé, jsi předvedl jen kolu a ještěrku, což obojí byli pro moderní fotografii ještě více než podprůměrné fotky.
Naposledy upravil Callgaro dne 12. 1. 2015 15:39, celkově upraveno 1
Callgaro
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek71 12. 1. 2015 15:33

Fotek je plna pr..del. Do soudnyho dne muze kdokoli linkovat ty spatny a ty dobry. Takze jediny na cem zalezi je kontext, proc to dela a kdy to dela. Mam maximalni toleranci k fotrovi co si foti svoje a dava to na rajce. To stejny kdyz nekdo foti na expedici a pak to posle kamradum. Chleba se u me lame az kdyz zacne delat workshopy, radit, koucovat a vyhranovat se. Treba na Flora mam velice prisny meritka (cimz nehci rici ze je nesplnuje, nebo castecne nesplnuje). Zrovna jsem si koupil casopis a mistr tam na trech stanach pise zac je toho loket a modelku mazlou v obliceji. Tady je dobre se zdrzet pouze v pripade, ze vydavam konkurencni casopis, coz se u nas prekvapive dodrzuje na vsech stranach.
Mimochodem, v zivote se mi snad nestalo, ze bych se s nekym (mysleno koho oborove znam) kdo posuzuje fotky neshodl. Neshodnu se pouze s verozvestama kterym se "libi vsechno", protoze "vsechno je pekny" a "nikdy nevis jak to autor myslel" apod. Co ze je vykon jednocipovyho procesoru.

-- 12. 1. 2015 14:39 --

Callgaro píše:Ty jsi ale nebyl vyzván proto, aby se tvoje fotky obratem označili za podprůměrné, ale proto že všude kvakas jak víš vše nejlíp jak jsi studovanej a blabla. Takový náš brouk pytlík, přičemž oproti fotkám jiných diskutujících, které jsou včetně foťák ABC a pemara občas zajímavé, jsi předvedl jen kolu a ještěrku, což obojí byli pro moderní fotografii ještě více než podprůměrné fotky.

No pozor, posledni dva mesice to sem sype. Kdyz bych mel najit neco pozitivniho, tak krome toho divadla co porad foti se venuje street coz moc lidi nedela. Street nemyslim toho hudebnika, ale videl jsem neco myslim i jinyho. A i treba spatna street fotka je lepsi nez strelba do hlav nebo krajina z kopce. To jenom tak, kdyz jsem prevzal funkco Puntikova advokata.
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Callgaro 12. 1. 2015 15:48

Jestli dobře chápu Tvůj úhel pohledu radku, tak podle Tebe je jediná fotka jenž má z dlouhodobého hlediska vypovídající hodnotu fotka dokumentární. Nic proti tomu, ať si pro mě za mě moje děti vyhodí všechny moje fotky do koše, nicméně jak můžeš vědět že ten kopec co fotil včera Franta nepřijede zítra srovnat nějaký Lojza. Z bagrem protože dálnice, silnice, zeleznice, VVN, nebo nepřijde vítr a kopec bude místo zalesneni jen samý vyvrat a zlomena sirka? Já vím nepravdepodobne. Ale ne nereálné. A pak najednou z fotky kopce při východu bude dokument.

-- 12. 1. 2015 14:54 --

Pro mě zase nemají vůbec žádnou hodnotu street fotky a ještě méně ty špatné. Protože většinou končí v archivu autora,který pak post morten jeho děti zlikviduji. Budou na něm jen cizí lidé a těch je všude plno. Jen anonymní nedohledatelne tváře. Nebo znáte někoho komu se ozvala rodina fotografovaného s prosbou o snímek? Nebo že se někdo na fotce poznal? A nemluvim teď o libajici se dvojici v NY roku 1945
Callgaro
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek71 12. 1. 2015 16:15

To neni o absolutni hodnote, treba je to jenom o tom, ceho je clovek presycenej. Ale jo, ja si myslim ze na fotce ma byt clovek a ten clovek ma byt v nejakym prostredi. Samozrejme je nejlepsi kdyz ten clovek ma nejakou pridanoou hodnotu pro mne, treba soused houslar, takova serie z jeho prace, to je proste to prvni co bych chtel aby bylo nafoceny.
Za mne me absolutne nezajima lev v Keni 400mm objektivem (to vubec nechapu), nezajima me 300sta fotka trojskokana v dopadu jak meta patama pisek, je mi uplne jedno, ze Vltava tece, kolik jsem videl pomalejch potoku, vcetne mych, dve tretiny tam meli listy ze stromu. Uf.
Naopak dve holky jak upenlive koukaji do vylohy na sukne na ktery nemaj prachy, to muzu. Ale ja to nikomu nenutim, je to taky o statistice, proste toto foti malo lidi, protoze na to nemaj naturu, kdyby to fotili vsichni zpusobem, jako kdyz zadam do googlu LEV na safari, tak az zadam "stredoskolacky pred skolou v roce 1985" nebo "dlazdic dlazdi Jecnou v roce 2001" a vypadne 39 stran fotek na toto tema, tak me to prestane bavit. Klasicky treba Vivian Maier, to je muj kun. To ze ty lidi na ulici neznam je uplne jedno.

Fakt me ti sadrovi trpaslici nebavej. Hlavne zadny flame.
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 12. 1. 2015 16:39

Jo listy v potoku, na tie si spomínam v krajinnom detaile. A ešte zmrzlé listy a kvítí, toho bolo tiež sakra dosť.
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Callgaro 12. 1. 2015 17:07

Mám přes Labe ČŠ jeden z nejdostupnejsich a nejfotografovanejsich parků u nás. Včetně soutěsek řeky Kamenice a mám takový snímek v hlavě. Kamenici, s napadanym červeným listím a lehkým ledem. Ten led je taková tresinka. Něco podobnýho má v portfoliu sojka. Leč taková kombinace tu není kdovijak běžná, Kamenice nezamrzá a mrazy na podzim taky v nedohlednu. Ale jo, nebýt to můj kraj, už to pustim z hlavy. Takhle si na to setrim místo na zdi
Callgaro
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pemar 12. 1. 2015 17:14

V mnohém s Radkem71 souhlasím, ale ve dvou bodech mám výrazně jiný názor. Za prvé si nedovedu představit, že se se všemi shodne v názoru na fotku. Ano, má postřeh a erudici, ale dělal jsem nějakých pár let v marketingu a vím, jak je těžké se shodnout, která je nejlepší fotka na billboard. :-)

Za druhé, dokumentární efekt nemusí být pro každého to hlavní, alespoň ne v tom pravém slova smyslu. Je mi vcelku jedno, jak vypadala Kroměříž v roce 1956 nebo že se v zoologické zahradě utopil slon. Já nemusím vidět na fotografii Jásira Arafata ani cyklistu z Tour de France, pokud tam není něco extra. Může to být pouliční fotbalista odehrávající balón na lampě osvětlení, nebo jen krajina a barvami nebo třeba servírka roznášející pivo, nebo i ten muzikant na Karlově mostě, když z toho čiší nálada, nebo dědci někde ve Francii, když je tam něco autentického. Dokument bez emocí je prázdný, problém je v tom, že každý ty emoce vidí jinak a jinde.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Daemonius 12. 1. 2015 17:21

Callgaro píše:A nemluvim teď o libajici se dvojici v NY roku 1945


Která je mimochodem nahraná. :) Takovej typickej "street".
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Puntík 12. 1. 2015 18:17

Lotrandor píše:Puntík: to já bych zas řekl, že obsahově hodnotit fotku je dost subjektivní. Co ty víš co pro koho ta fotka znamená. Na základě subjektivního hodnocení ji pak označit za zbytečnou, je dost odvážné.

Lotrandor, není důležité, co znamená fotka pro autora, ale pro diváka. A zda je na ní něco, co považuje za zajímavé pro shlédnutí. Jistěže nikdo nemůže udělat takovou fotku, aby byla přínosná všem a právě proto je to hodnocení na divácích - a také na nikdy nekončící diskusi. Mimochodem, i sám autor může být divák.:-)

Callgaro píše:Ty jsi ale nebyl vyzván proto, aby se tvoje fotky obratem označili za podprůměrné, ale proto že všude kvakas jak víš vše nejlíp jak jsi studovanej a blabla. Takový náš brouk pytlík, přičemž oproti fotkám jiných diskutujících, které jsou včetně fotek ABC a pemara občas zajímavé, jsi předvedl jen kolu a ještěrku, což obojí byli pro moderní fotografii ještě více než podprůměrné fotky.

Kecáš, o žádné kvákání se nejedná. Jen když si někdo vymýšlí vlastní pseudoteorie. Žádná škola nikoho nikdy nenaučila dělat světové fotky, ale vědět co už bylo v minulosti "vynalezeno", aby to člověk už neopakoval včetně formálních chyb - a také co a jak, aby se dokázal seberealizovat (nepíšu - živit.). Tím se takový člověk tak trochu liší od amatérské populace. Ne tím, že dělá lepší fotky, protože - a už jsme zase u toho - co je to lepší fotka.
Co si (jako dnes už amatér) dělám pro svou zábavu, s povoláním nesouvisí. Ano, je to zátěž když se kouknu na cizí fotku, ale pokud se tím dotyčný neprsí, nereaguji a dělám si svoje. Jak jsi napsal - jiné, než je současná moderní fotografie. Nehodlám nic obkreslovat, mohu/nemusím nic prodávat ani na něco si hrát.
Nicméně tvrdě odděluji rodinnou fotku a další od toho co a proč pověsím tady. (A myslím, je to skutečně jiné, než tunajší mainstream. A až na výjimky s ohňostroji nikdy víc než dvě fotky. Nesnáším fóra plná psů a hmyzu.) Vždycky jsem se divil F-ABC, jak se poněkud lehkomyslně zveřejňoval, - také na to doplatil. Já tu taky dostal pár posměšných a výhružných soukromých zpráv.

Callgaro píše:Pro mě zase nemají vůbec žádnou hodnotu street fotky a ještě méně ty špatné. Protože většinou končí v archivu autora,který pak post morten jeho děti zlikviduji. Budou na něm jen cizí lidé a těch je všude plno.
To je až na naprosté výjimky úděl všech fotografů, jejich fotky (co je to špatná fotka ?) projdou stoupou/spalovnou. Pro fotografa jsou dílem okamžiku ( který se dá prodloužit tím, že je ukáže druhým ) v některém případě jsou nutným produktem vlastnictví techniky. A jak už napsal bob222, jen hlupáci si po nich plivou ("a ještě méně ty špatné"), jako prostředek měření neměřitelného. Pro mne - už jsem napsal - neukazuj mi na fotce dům nebo strom, řekni mi kde stojí a já si půjdu prohlédnout originál. Fotka má přinášet něco zajímavého (děj,souvislosti) co nemohu jen tak vidět (samotné pixely pro mne zajímavé nejsou). A pak jí klidně odpustím, že je dělaná mobilem.. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod BigglesO27 12. 1. 2015 18:51

Prej se nejedná o kvákání :D Tak jo, slušně to nechápeš, tak jinak. Meleš z cesty vo tom jakej si študovanej geroj, co vostatní nechápou/neuměj/neznaj a přitom nevyfotíš ani to, co normální jedinec s mobilem :D Prostě jsi jasnej důkaz, že naše školství dokáže vyprodukovat i skutečněj odpad :D
BigglesO27
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 12. 1. 2015 19:17

Amen!
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pemar 12. 1. 2015 19:35

Já si nemyslím, že všechny fotografie musí být focené podle nějaké moderní učebnice, třeba podle Scotta Kelbyho a focené na plnou díru světelným objektivem nebo cloněné na maximum a přes ND filtr.

Naopak, v té rozmanitosti je to zajímavé.

Mně by se líbilo, kdyby tady bylo vlákno, kde bychom probírali svoje favorizované fotky. Ono je to tak na hraně s copyrightem a občas to tady někdo udělá. Oni ty autorské fotky jsou hodně ve stylu "každá liška chválí svůj ocas" a řada lidí je (většinou nekriticky) přesvědčená o svých schopnostech, přestože jsou (až na výjimky, a tam je to ještě horší) amatéři.

Mně se velmi líbí vlákno o oblíbeném objektivu, kde vidím pokusy o vyjádření toho, co se lidem líbí a co může někoho inspirovat.

Velmi málo se mi líbí osobní útoků některých hobistů, připadám si pak jak na setkání pejskařů nebo novopečených maminek, jsou trapné.

Pro mě může hezkou fotografii udělat nejenom Martin Kozák nebo .ce., ale i Puntík (a už jsem takovou určitě viděl) a to platí i naopak, nevýhodou Puntíka může být, že používá jinou, než mainstreamovou techniku (shodou okolností Pentax), která je v dnešním světě méně na první pohled líbivá, je to jako používání Blackberry v době, když všichni mají iPhone.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lotrandor 12. 1. 2015 19:37

Puntík: já primárně fotím rodinu pro rodinu a přátele (a jejich děti) pro přátele (a možná jejich děti, budou jednou rádi za fotku z foťáku místo momentku z mobilu). Tvoji definici tak splňuji v širším slova smyslu. Přesto ty fotky mají spoustu formálních chyb. Takže mám poněkud problém s tím tvým rychlým soudem. Vím že ta fotka není z hlediska fotografického dobrá, ale divákovi se líbí. Trošku schizma. Dá se překonat focením a ukazováním. I tak to bude obsahově zajímavé jen pro pár lidí. No fotograf dle tvé definice ze mě nikdy nebude :), byť teda žiji v době foto-demo(s)-grafické.

Radek71: mě se ten tvůj odkázaný street nelíbí. Úmyslně jsem si nezjišťoval, o koho jde a nechal na sebe působit ty fotky z galerií na webu. A nic. Často špatné nejen technicky, ale i kompozičně. Ono to asi bylo pořízeno ve fotografickém středověku. Ale stejně ...

Biggleso27: no kdybych podle tvého projevu tady měl posuzovat naše školství, asi by taky nedopadlo nijak dobře :). To ale asi nebude tvůj obvyklý způsob komunikace. PFka byla vtipná, a dnes možná o trochu víc případná. Tak asi tak.
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod .ce. 12. 1. 2015 20:26

Radek71 píše:Za mne me absolutne nezajima lev v Keni 400mm objektivem (to vubec nechapu), nezajima me 300sta fotka trojskokana v dopadu jak meta patama pisek, je mi uplne jedno, ze Vltava tece, kolik jsem videl pomalejch potoku, vcetne mych, dve tretiny tam meli listy ze stromu. Uf.
Naopak dve holky jak upenlive koukaji do vylohy na sukne na ktery nemaj prachy, to muzu. To ze ty lidi na ulici neznam je uplne jedno.

Díky za príspevok.Mám to rovnako.
.ce.
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 12. 1. 2015 20:45

Já proti lvovi nic nemám, třeba proti tomu ze Šanghajské zoo, to je moc pěkný příběh:

https://www.flickr.com/photos/aklyazbec ... 21720@N02/ (to není on, ale vypadal tak)

a mohu tohle:

https://www.flickr.com/photos/buckspix2 ... 21720@N02/

nebo tohle:

https://www.flickr.com/photos/emvionlin ... 21720@N02/

a nemohu tohle:

https://www.flickr.com/photos/ashour/29 ... i6f-4CiJFG

nebo tohle:

https://www.flickr.com/photos/pitbuehle ... 21720@N02/

i když je to technicky skoro perfektní.

Z toho je vidět, jak se vkus liší. A bohužel, není tam žádná fotografie z Pentaxu (ani libí, ani nelíbí).
pemar
Návštěvník

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: DUDISKO a 0 návštevníků