Lotrandor: jo, Sigma AF 35mm f/1.4 Art, Sigma AF 50mm f/1.4 Art a Nikkor AF-S 28mm f/1.8G jsou hezký důvod pro full frame, jenže:
a) monofokály jsou pro mě až na druhém místě při výběru systému
b) Sigma 18-35/1.8 Art mně snížila lákavost těch full frame pevných skel tak na 1/10 - nějak mně splnila touhu po izolaci objektu i na širokoúhlejším záběru, no a jak s ní už půl roku intenzivně fotím, tak prostě zjišťuji, že těch motivů pro její využití zas tak moc není. Jasně, vyřádím se, když chci vyfotit a zdůraznit jednoho človíčka ve skupině, na těch 18-24mm už to má dokonce i tu prostorovost, vstup fotografa do děje atd.
Ale mimo focení lidí ve skupinách mně focení s tou Sigmou na plnou díru za normálního světla už příjde na mých fotkách jako násilná manýra, malá HO za každou cenu, nějak furt mažu fotky neživých motivů na 18/1.8 a 24/1.8, protože izolace objektu musí mít smysl. Třeba na place si řeknu, že tohle má smysl zvýraznit, ale doma pak tu fotku smažu.
A těch fotek lidí, kde si plná díra na Sigmu 18-35 sedne a má smysl, je zase určité množství a nějak necítím, že kdyby to pozadí bylo na full frame ještě více mázlé, že bych té fotce dal ještě větší smysl, než má.
Spíš se s tím snažím šetřit, třeba fak cvaknu skupinku lidí 5x na F4.5-5.6, což je s rozptýleným bleskem na ISO 400 taková rozumná clona, která ještě to světlo blesku o strop pustí, no a k 5 fotkám, kde jsou ostří všichni, má smysl tak 1-2, které ukazují na jednoho v nějaké zajímavé situaci, kdy má smysl ho izolovat. Fotit lidi furt na tu plnou díru je jako když si dáš 8 kopečků zmrzliny místo oběda.