divne barvy a jas u 4OOD

Diskuze o poloprofesionálních a profesionálních digitálních fotoaparátech

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Baki 30. 9. 2008 09:00

Zdravim, jsem vlastnikem 400D a v posledni dobe se mi zda, ze barvy na fotkach jsou vybledle,nekdy jsou fotky prepalene v celem rozsahu,nekdy je vse v pohode. Nevim jestli to je mnou a nebo fotakem. Mam od od brezna 07 a je vyfoceno cca 15 000 fotek. Myslite si ze to muze byt mechanicky problem (mela by se vymenit zaverka)? A popripade ... platil bych to ja, nebo se na to vztahuje zaruka?
Diky
Baki
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kelav 30. 9. 2008 09:17

Pošli ukázku... Jsou dvě možnosti... špatná expozice + špatné vyvážení bílé (fotografická chyba), nebo špatný expozimetr u foťáku.
www.fotovalek.cz
kelav
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Jirka S 30. 9. 2008 09:26

Závěrkou to nebude určitě.
Jirka S
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Baki 30. 9. 2008 09:50

jo a automaticke vyvazeni bile skoro vubec nikdy nedavam,pac to dela fakt horsi fotky, nez kdyz si to nastavim maualne.

Obrázek
tyto dva snimky jsou od sebe vyfoceny cca 3 vteriny, viz exif:
Obrázek
Obrázek
Baki
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 30. 9. 2008 10:12

Podla mna je to celkova strategia Canon-u.
Pri zvysenom jase mas mensi sum .. a to sa v recenziach pocita....

"prepalovanie" som si vsimol aj na Canon 450D - pri foteni kvetinaca na okne boli sice najtmavsie listy optimalne zelene, no uz kvetinac bol priliz svetly a parapet, alebo pohlad z okna bola uz len jedna biela ziara. Celkovy zaber teda vyzeral uplne neprirodzene, najma v porovnani s mojim kompaktom.
Aj u S5IS sa mi kamos stazoval, ze nevidi ziadnu oblohu (na rozdiel od mojich zaberov), mne osobne sa ani tvare (ziariace lica) nepacili.

Nebavil som sa vtedy s nastavovanim, no je mozne, ze sa to da zmenit - napr z bodoveho na pomerovy focus.

PS: nemam rad prepalene zabery, radsej trosku sumu navyse ako nerealny zaber .. na svojich kompaktoch mam zvycajne nastavene EV na -0.3
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ggrand 30. 9. 2008 10:15

mas zapnute bodove mereni expozice... vem navod a najdi si jak to prepnout na celoplosne( Evaluative 35-zone nebo Center-weighted average). Doporucil bych si projit cele stranky www.fotoroman.cz a poradne prostudovat manual k fotaku.
ggrand
Návštěvník

Odeslat příspěvekod irmo 30. 9. 2008 10:41

jak pise ggrand fotak foti dobre presna tak ako si ho nastavil ;-), kedze sa do uvahy berie iba centralny bod tak prudko zavysi naco ho nasmerujes.
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Baki 30. 9. 2008 11:02

irmo píše:jak pise ggrand fotak foti dobre presna tak ako si ho nastavil ;-), kedze sa do uvahy berie iba centralny bod tak prudko zavysi naco ho nasmerujes.



ahaha :). Takze chyba je mezi fotakem a ... proste ve me :).
Baki
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kelav 30. 9. 2008 11:21

Tak ta první fotka (slečna) je podle mě exponovaná správně. Druhá fotka... vzhledem k mrakům je podexponovaná - foťák vyhodnotil, že je ve scéně hodně světla. Proto jsou mraky hezky prokreslený a klučina na fotce je tím pádem tmavý.
Třetí fotka... je jediná přeexponovaná.
Nebral bych to vůbec jako závadu foťáku, mně se taky stane, že to takhle dopadne. Snažím se tím vyvarovat, že cvaknu alepoň dvě fotky, třeba s jiným nastavením foťáku.

Jinak co se týče nastvení. Určitě na tohle focení jedině celoplošné měření expozice (tak už ti tu bylo razeno), případně pokud víš že foťák často přepaluje, tak nastavit korekci expozice do mínusových hodnot. Chce se to s tím trochu sžít, abys dokázal přepokládat, jak ti danou expozici foťák vyhodnotí a na to nastavil rovnou hodnoty tak, abys docílil co nejvěrnější a nejlepší expozice.
www.fotovalek.cz
kelav
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 30. 9. 2008 12:53

Davaj pozor aku scenu fotis,...
-ak mas tmavsiu scenu /posledny snimok - konkretne skoro cierny les/, tak davaj expoziciu do minusu
-na strednom je obloha, ktora priam ziary, takze treba pridat ca +2/3EV oproti neutralne sedej
- prvy vyhodnotil fotak spravne, ja by som este pridal blesk:P
Toto plati skoro pre vsetky DSLR Canon pri plosnom merani,....musis brat jas seny v porovnani s normalnou sedou,...ak je scena tmavsia, tak podexponuj a ak svetlejsia, tak troska pridaj do plusu:)
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 30. 9. 2008 13:42

Baki píše:ahaha :). Takze chyba je mezi fotakem a ... proste ve me :).

Ak si vsetkych 15000 zaberov spravil ty, tak to svoj fotak bud malo poznas, alebo sa nan moc spoliehas (co u fotakov bez inteligentneho automatickeho modu neodporucam).

Ak je bodove meranie defaultne nastavenie u Canonu tak je to aj jeho "chyba", kedze si myslim ze s plosnym meranim sa zvycajne dosahuju lepsie vysledky. A mozno je to naschval.

Pri takychto zaberoch odporucam este znizit kontrast (na vylete v Tatrach to bola u mna najcastejsie menene nastavenie), pripadne si prisvetlit bleskom (no s tym opatrne, lebo to u mna obcas vyzeralo akoby ludia stali pred plagatom...)

K tomu inteligentnemu modu: mam na mysli automaticku optimalizaciu kontrastu/DR alebo "scene detection". Kazdy vyrobca to vola inaksie (u Sony je to DRO, u Nikonu D-lighting, Samsung a Pentax zase inaksie)
U Canonu je to az z prichodom Digic IV procesoru. Aj ked 450D ma daku optimalizaciu dynamickeho rozsahu, no asi to treba nastavit manualne. 400D nema nic takeho, pokial viem .. tu sa treba prplat s RAW-ami...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 30. 9. 2008 13:52

Ondrej Bobek píše:-ak mas tmavsiu scenu /posledny snimok - konkretne skoro cierny les/, tak davaj expoziciu do minusu
-na strednom je obloha, ktora priam ziary, takze treba pridat ca +2/3EV oproti neutralne sedej

Stredny a posledny snimok je ta ista scena len o 3 sekundy v inom case.
to som zvedavy ako tieto 2 rady zlucit dohromady ;-)
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod golem2 30. 9. 2008 17:56

Obrázok a je zaostrený a expozicia meraná z čiernej bundy,3 body a z tváre 1 bod. Obrázok b boli aktívne 2 body na oblohu a jeden na strom, obrazok c boli aktívne 3 body , ktoré merali expozíciu zo šiat .
Dovolil by som si ešte malú poznámku k fotografii c. Máš zoom tak ho použi, rozhodne by si nemal amputovať dolné končatiny.
Naposledy upravil golem2 dne 30. 9. 2008 21:32, celkově upraveno 1
Canon 6D, 17-40, 24-105,70-200/2,8,100/2,8 IS,
golem2
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod irmo 30. 9. 2008 19:01

golem2 ti to tu pise (neviem sice odkial vie presne tie body, ale zneju dobre), mas nastavenu bodovu expoziciu takze davat +- EV na zaklade celej scenerie je nezmysel. (automatika mera na zaklade bodov tak ako ju chces kompenzovat na zaklade scenerie?!?!?!). EV je korekcia voci automatike, ked automatiku nastavis zle tak ti korekcia nepomoze.

Proste zmen nastavenie fotaku na celoplosnu expoziciu a budes spokojnejsi. Osobne pouzivam iba automatiku na celoplosnu expoziciu a +-EV davam na zaklade toho ci kladiem vacsi doraz na svetle (bieli papagaj na prudkom slnku -EV) alebo tmave casti obrazku (zapad slnka, zviera v tieni stromu atd +EV)
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod protektor 30. 9. 2008 21:12

Doporučuji si přečíst návod a na fotoaparátu vypnout Auto Bracketing a nastavit si celoplošné měření ne bodové.
protektor
Návštěvník

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků