No, když fotím třeba na konzervatoři nějaký absolventský koncert a sedím v páté řadě se záměrem, že postupně se budu k podiu přibližovat pro lepší záběry, tak zásadně jedu od začátku v ES režimu a s diskrétním sklem (např. XF90mmF2). Jinak by mě hnali přítomní posluchači s absolutním sluchem už při prvním taktu až do foajé.
Já jsem XF35mmF1.4 nestrhal. Popsal jsem v jakých podmínkách se mi neosvědčil. A co obecně od moderního skla vyžaduju. Cítím, že mi trochu podsouváš něco jako bych si neuměl vybrat správné sklo.
Pakliže se objeví MKII v podobném šasi jako XF16mmF1.4 a opticky bude s dnešními verzemi Fujinon srovnatelný, tak za něj klidně dám i těch "standardních" 20-25k Kč s DPH když na to příjde a tehdy F2 verze pozbyde smyslu v mém případě.
D.a.l.i.:
Běžně beru na "indoor" kulturní akce obě skla, jak 56F1.2 tak i 90F2 (a XF16mmF1.4 s XF35mmF2). Kombinuji to dle toho kde jsem a co zrovna budu chtít zabrat. O světelnosti 56ky a jeho využitelnosti bych mohl básnit. Je to jediné sklo, kterému toleruju, že je starší a má na můj vkus až moc malou vůli v clonovém kroužku. Občas taky nepříjemně "zahuntuje".
A PalmTungsten se na Fuji vykašle, protože tu čte nespokojeného ukecaného mudralu a řekne si že obecně fujisti jsou fakt hipsterská sekta.