První systém - mirrorless nebo kompaktní zrcadlovka

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod JindraPompo 9. 1. 2018 15:57

Ahoj všichni,

rád bych Vás požádal o radu jaký foťák si vybrat na základě mých požadavků. Jsem začátečník, dodnes jsem fotil převážně mobilem s prachbídnými možnostmi nastavení, o digitálních fotoaparátech mám něco načtené, tak snad nebudu úplně mimo. Moje požadavky jsou:

- Rozumně velký přístroj, buďto menší zrcadlovka (APS-C), nebo mirrorless system (micro 4/3) - nemá jít o profi přístroj, spíš na různé výlety, kdy ocením když se foťák vejde (s odpovídajícím objektivem) do kapsy od bundy nebo do batohu společně s pár lahváči...
- výměnné objektivy (a dostatečné portfolio dostupných kompatibilních objektivů)
- hledáček (i elektronický)
- rozumné (vzhledem k ceně, viz níže) výstupy za horších světelných podmínek
- účinná stabilizace
- RAW výstup
- rozumnou ergonomii a intuitivnost ovládání (např. zámek expozice na HW tlačítku), plně i částečně manuální režimy
- slušný AF
- dostatečně rychlý a funkční AF
- dostupné příslušenství (akumulátory, brašny, stativy...)
- rozumná odezva, použitelné sekvenční focení
- blesk

Co chci s foťákem dělat:
Samozřejmě se naučit pořádně fotit - krajinky, street foto, detaily za různých podmínek, později snad i širokoúhlé fotky (s odpovídajícím objektivem). Mám do začátku v plánu 1 objektiv s pevným ohniskem pod 50mm full-frame equivalent, druhý nějaký univerzálnější zoom (může být třeba i setový).

Co od foťáku nepotřebuju:
Kvalitní video, portréty, překomplikované menu plné pokročilých voleb...

Nice to have (ale za tu cenu to úplně neočekávám):
Wi-Fi

Cenu si představuji okolo 4, max 5 tisíc za tělo, případně do 6 se setovým objektivem. Vzhledem k praktičnosti bych asi preferoval mirrorless před zrcadlovkou. Co se mi hodně líbí (funkcemi i designem) je třeba Olympus OM-D E-M10 (klidně v první generaci).