Výběr foťáku

Diskuze pro všechny zájemce o koupi digitálního fotoaparátu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod PetrSt505 1. 9. 2017 15:35

Dobrý den,

potřeboval bych poradit s výběrem foťáku. Jsem úplný začátečník a potřeboval bych něco na focení svého miminka, rodiny a různých výletů. Prostě rodinné album :-) V jednu chvíli jsem uvažoval, že by stačil nějaký lepší mobil, protože i v dnešní době mají výborné parametry jako F1,7 a 20Mpx a hlavně to má člověk vždy při sobě. Každopádně ty špičkové stroje stojí okolo 25000 a to mi přijde zbytečné.
Následně jsem uvažoval o pořízení zrcadlovky Nikon D3300, ale zatím nemám zkušenosti s nastavováním ISO, a světelnosti a rychlosti závěrky a nevím jestli bych dokázal využít potenciál zrcadlovky a hlavně bych nerad různými nastaveními promeškal nějaké momentky našeho miminka. Hlavně i základní objektiv k této zrcadlovce není úplně nejlepší a dělat další investice a dostat se na konečnou částku třeba 25000 mi je opravdu líto.
Začal jsem proto uvažovat o nějakém kompaktu jako Canon G9x Mark II nebo jemu podobné.

Můžete mi prosím poradit, jaký foťák je v mé situaci nejlepší si pořídit. Jestli i ta zrcadlovka se základním objektivem udělá lepší fotky než právě ty kompakty. Cenový limit mám okolo 14000.

Děkuji
PetrSt505
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Dolgor 1. 9. 2017 16:11

G9X mkII je dobrý kompakt. Pokud chceš jenom fotit případně točit videa a příliš se nebabrat s postprocesem v PC (krom tedy asi nějakého nutného střihu videa), je to ideální stroj, který můžeš mít stále u sebe.