Barevnost fotografií z Digilabů

Tiskneme a vyvoláváme digitální fotografie

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod xcmaniax 28. 3. 2008 17:17

Dobrý den! Mám dotaz ohledně digilabů. Dnes jsem si odnesl fotografie z Digilabu Kodak na Andělu v Praze. Kvalita je pěkná, jen mě zarazila barevnost-oproti fotce na monitoru mají výrazně větší sytost a myslím, že i teplejší odstín. Jako by se digilab snažil o teplejší barvy např. pleti. Vím, že nemám extra kvalitní monitor (ntb), ale rozdíl je opravdu až moc velký. Neříkám, že to fotkám uškodilo, ale u některých fotek je sytosti a teplého odstínu na můj vkus až moc. A obsluze jsem říka ať fotky nijak neupravují.
Jaký mi můžete poradit nejlepší digilab v Praze, kde když řeknu, tak s barvami neprovedou vůbec nic? Na ceně vůbec nezálěží, formáty 13x18 a výše. Abych mohl porovnat tyto fotografie. Díky
xcmaniax
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Pety 28. 3. 2008 17:38

O barvách je to celá věda - výsledek je ten, že každý monior má trochu jiné barevné podání a asi těžko bude mít stejné jako digilab. Pokud nechceš monitor složitě kalibrovat (u noťasu to snad ani nejde) a používat barevné profily, prostě příště udělej fotky pro digilab trochu studenější - a uvidíš, jak ti budou vyhovovat. Za pár pokusů to máš - už tehn první dopadne lépe, než ten "nultý", který tady popisuješ.
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod xcmaniax 28. 3. 2008 17:49

Já vím, ale tohle půjde asi líp, když budu 100% vědět, že ten digilab do těch barev nedělá žádné zásahy. Všude píší, že obsluha před vyvoláním dělá úpravu barev, kontrastu atd. a přesto, že jsem ho žádal ať to vyvolají jak to je, tak myslím, že s tím ještě něco dělali:o). Ten prodavač se totiž tvářil, že vůbec neví o čem mluvím. Zkusil jsem poslat asi 5 nejvýraznějších fotek do Foto škody, ten tu někdo chválil, a připsal jse poznámku o těch úpravách, tak uvidím jaké to bude porovnání.
xcmaniax
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Pety 28. 3. 2008 17:53