Allydamm: pokud začneš v jiném barevném prostoru, než použiješ na výstupu, musíš řešit konverzi. Barvy jsou prostě jinak mapované, takže dojde k dezinterpretaci.
Pokud se budeme bavit o kalibraci monitoru, tak u TN panelů je interpretace barev natolik závislá na výrobci, že lze maximálně snížit odchylku změnou průběhu R G B a především stažení celkového jasu (který je obvykle hodně vysoký). Moje zkušenost, s cca 5 monitory LG, Samsung apod. (cenově do 5k) je, že táhnou do studena. Starý samsung co mám s MVA technologií zase do tepla. Ale ve všech těchto případech to je jiný posun, než když zruším v PS barevný profil. Tam ty barvy jdou úplně jinam.
Poměrně dobrá věc na tom všem je, že právě sRGB je v podstatě průmyslový standard, takže práce v něm dává sice průměrné, zato však v celku konzistentní výsledky. Prostě to tak nějak správně zobrazí vaše TNko, OLED na telefonu, nebo cosi co číňan nacpal babičce do levného tabletu. Zbytek zařídí oko a hlavně lidský mozek, který určitý posun dokáže "odečíst".
S čím se mozek nevypořádá, je moment, kdy se z pleťovky stane nachová a situace na snímku tomu neodpovídá.
Optimální workflow, pokud si nechci přidělávat problémy a fotky používám na web a pro tisk v labech, je použití sRGB profilů a co jsem tak zkoušel formou konverze. Sice se tím okradete o nějaké ty odstíny v budoucnu, kdy všichni budeme mít ProPhoto RBG monitory na stoje i v kapse, ale v tuhle chvíli budete mít jednodušší život. Druhá cesta je celou tuhle legraci pochopit a naučit se používat, ale stojí to čas, který se dá trávit třeba focením.
kozakm: já mám dokonce pocit, že barevné profily ignorují wokna jako takové. obvykle je potřeba mít software, co to umí použít. Narozdíl třeba od OS X, to kdyby si chtěl někdo zdůvodnit, proč profíci používají Apple. Každopádně webové prohlížeče snad bez výjimky na profily kašlou a myslím že bez ohledu na platformu.
pro ilustraci obvyklý výsledek - export z LR do PS pro editaci a následně export z PS bez konverze do sRGB na obrázku vlevo a správný export v pravo.
(LR má implicitně nastaveno použití ProPhoto RGB pro editaci v externích programech, samotný LR pracuje také v ProPhoto - tedy větším, než ukládá kamera ARGB)