Má rychlá úprava portrétu přes Efex Pro 4 filtr smysl?

Fórum pro všechny, kteří chtějí vylepšit své fotografie. Návody všeho druhu

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod pemar 27. 9. 2014 08:57

Vzal jsem jednu testovací neupravenou fotografii z testování Carl-Zeiss Sonnaru 135/2 a kladu si otázku, zda použití elektronického filtru snímek vylepší nebo zda je to jen elektronické *****ítko, kterému je lepší se zdaleka vyhnout.:

Obrázek

a použil jsme na ní filtr z Nik Collection, konkrétně Vignette filtr z Efex Pro 4 s tímto výsledkem:

Obrázek

Umělecky by mi to jakýsi smysl dávalo, zdůraznit ten obličej, který je z hlediska záběru podstatný, zatímco okolí je nepodstatné. Mizí tím úplně ten docela pěkný bokeh toho 135mm objektivu. jaká je Váš názor? Má tahle 20s úprava smysl? nebo byste na to šli s úpravami úplně jinak? Jiný filtr? Nechat bez úprav?

Je to rychlé, je s tím méně práce než s vymaskováním pozadí, ale to pozadí prakticky celé zmizí. Nebo to nastavit jen s menší intenzitou? Používáte někdy tyto elektronické filtry? A nebo si myslíte, že je to k ničemu? Mne na tom láká ta "bezpracnost", ale žádný oběd není zadarmo. Je to hodně vidět?
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Callgaro 27. 9. 2014 09:04

Vinetaci Nikem nepridavam, maximálně ve viveze v color efex stojí za prd. Color pouzivam u portrétů na cross proces, jemně glamour glow, pěkný jsou nástroje napodobující různé kinofilmy. U krajin používám polarizaci, sky light, color contrast a opatrně občas detail extractor, ten ale musíš vymaskovat z oblohy.
Dobrý je, že se daj filtry vrstvit na sebe.
Callgaro
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pemar 27. 9. 2014 09:10

Takže raději nechat originál?
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Callgaro 27. 9. 2014 09:12

Z cvaku bez kompozice a světla prostě žádným filtrem nic nedohonis. Takže filty v Niku maj smysl, ale ne tady. Večer ale budu mít čas, tak to zkusim domrnit taky :-)
Callgaro
Návštěvník
Uživatelský avatar