Proč fotka není ostrá?

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod sententia.vitae 26. 10. 2017 13:51

Ahojte všichni,

jsem ve focení úplný amatér. Nicméně jsem včera poprvé fotila potok při delších časech. Ale fotka mi nevyšla ani jedna ostrá. Čím to může být? Foťák (Sony DSLR alfa500) s objektivem Sony 3,5-5.6/18-55 SAM jsem měla upevněný na stativu a foťák jsem si nastavila na samospoušť 2 s. Fotila jsem v manuálním režimu. ISO 200, F22, délka expozice 8s, ohnisková vzdálenost 22 mm, maticové měření. Může být chyba v přílišném zaclonění? Ještě podotýkám, že jsem fotila po západu slunce, protože nemám šedý filtr. Děkuji za vaše názory.
Přílohy
zmenšeno.jpg
sententia.vitae
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 26. 10. 2017 14:21

Určitě zkus clonit max 16, možná spíš 13.

Zaostři cca na 1/3 hloubky obrazu (na fotce asi ten kámen) nebo na něco dominantního v popředí.

Nedupej :-)
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod Allydamm 26. 10. 2017 14:24

Předpokládám, že řešíš ostrost v porovnání s jinými běžnými snímky, které jsi udělala na stejném objektivu. Takže sázím na velkou clonu. Na tohle by měla stačit hyperfokální 8, ale samozřejmě se na svůj čas dostaneš ještě za větší tmy..
Allydamm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod sententia.vitae 26. 10. 2017 14:40

Moc děkuji za reakce. "Nedupej" mě pobavilo. :-D

Co se týče ostrosti fotek z tohoto objektivu, tak já z něho ne moc ráda fotím. Fotím hlavně portrétovým objektivem s ohniskovou vzdáleností 85 mm a s clonou 2,8, protože fotky z něj jsou úplně o něčem jiném a ráda fotím portréty a detaily. :-) Každopádně příště určitě zkusím menší clonu. Moc díky za odpovědi. :-)
sententia.vitae
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidof 26. 10. 2017 14:53

No, asi oproti tomu pevnému sklu budeš stejně zklamaná.

I když budeš chodit jako myš :-)
Davidof
Expert

Odeslat příspěvekod DUDISKO 26. 10. 2017 16:17