od ForeignerOnEarth 10. 1. 2017 18:31
Přesně tak, u 9 nebo 21 bodů předpokládám, že mně hráč nebo spíše ideální kontrast na hráči uteče jen do sousedního bodu, případně maximálně o ty dva. Chtít po autofokusu, aby mně s 51 body lovil ten kontrast po celém záběru, to je tady nesmysl, jelikož ono j ev obraze strašně moc podobných kontrastů!!!!
Pokud budeš stíhat ptáka po obloze, pak tam žádný jiný kontrast není a těch 51 bodů asi může mít smysl, ale tady pod 51 body může být podobný kontrast a foťák pak nemusí správně rozhodnout. Ten 3D Color režim bych používal jen kdybych fotil někoho v červené čepici na sněhu, prostě obecně pokud bude ta barva jediná v záběru.
Tady na tom snímku v tělocvičně jsou pro ten autofokus všichni hráči totéž, takže udrží toho, který se nejméně odchýlil od původní pozice, ale fakt nerozezná Pepíka od Frantíka.
A 70% úspěšnost tady nebude nic špatného. Takže z Tvého textu chápu, že správně říkáš, že nejdůležitější je to, co ty sám zvládáš sledovat a dynamický AF ti pomůže když máš rozptyl do sousedních bodů. Tak si nastav 9 nebo 21 bodů a nic víc pro to už asi udělat nemůžeš. Tedy kromě lepšího skla. Reportážní teleobjektivy jsou jiný vesmír.
70-200/2.8 totálně překoná běžná skla a třeba 200/2 je zase o vesmír jinde i na stejném těle, ale to už jsou profi peníze.
-- 10. 1. 2017 19:33 --
Ano objektiv je 70-200/2.8 ale Tamron, nie Nikkor.
.. to je bohužel v tomto případě asi dost rozdíl. Zkus si nějakého bazarového Nikkora půjčit a porovnat.
Já mám starého Nikkora 70-200/2.8, ale nemám Tamrona, takže ten rozdíl nemám v oku, ale předpokládám rozdíl dramatický. Můžu se mýlit.