Fotografování noční oblohy

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Canonovec 27. 12. 2014 12:18

Dobrý den.

Již párkrát jsem zkoušel fotografovat noční oblohu a pohyb hvězd, chci se v tom však dále zdokonalovat, a tak čtu různé návody. A každý říká něco jiného. Chci se tedy zeptat:

Je lepší
i. fotografovat jeden snímek dlouhou dobu (20-60 minut) nebo
ii. fotografovat jednotlivé záběry s časem 10-30 sekund a pak je skládat dohromady?

Pokud bych chtěl skládat dohromady více snímků, čas uložení předchozího snímku mi nedovolí včas zahájit další expozici, při složení by byl pak pohyb hvězd trhaný. Toto je způsobeno redukcí šumu ve fotoaparátu, snímek se dlouho ukládá. A tím se dostávám k dalšímu problému:

i. Jeden návod tvrdí, že je lepší vypnout odstraňování šumu pro rychlejší uložení.
ii. Jiný návod tvrdí, že je dobré to mít zapnuté, aby tam nebyl šum.
iii. Další věc je, že šum se více projeví u delší expozice než u kratké. Tak pro dlouhé expozice zapnout redukci a pro skládání krátkých vypnout?

Tak bych se chtěl zeptat, jak to fotíte vy. Dlouhé expozice nebo skládání krátkých? S redukcí šumu nebo ne? A fotíte to do jpegu nebo do rawu, aby se dal eventuelně lépe odstranit šum v počítači a lépe stáhnout červenou barvu atd.?

Děkuji velice za odpovědi. :D
Canonovec
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Mogen 27. 12. 2014 12:54

Rada velmi jednoduchá... Vypni redukci šumu a skládej snímky :) Potom se dosáhne nejlepšího výsledku. Při velmi dlouhých expozicích už vzniká velké množství šumu a je zachyceno hodně světelného smogu.
Vždy a jedině RAW. Jpeg je pro focení hvězd absolutně nepoužitelný.
Mogen
Návštěvník

Odeslat příspěvekod oldbas 27. 12. 2014 13:27