Ohňostroje - RAW nebo JPEG [Canon EOS 1200D]?

Fotografové radí fotografům: kompozice, použití filtrů, příklady

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod snopa 3. 1. 2015 08:32

Petr Luňák:

díky za nabídku, ale konflikty nevyhledávám, na to jsou tu jiní borci :D

mimochodem na snímku žádné tónování není použito, jen expozice +0,6 a stíny +30, toť vše

:hm
snopa
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chel 3. 1. 2015 10:14

michalvasicek píše:Ahoj,
pak bych musel koupit druhou kartu, protože 38MB celkem na jednu fotku je moc

Kup si 2x 64GB a uz o tom nemluv
Světlo, to je, oč tu běží.
chel
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 3. 1. 2015 12:23

snoopa, jak jsem napsal, nelam si s tím hlavu, odřízni tu rampu či co to je a trochu na fotce zapracuj a bude (alespoň ) v tomto prostředí spíše výjimečná, vítaná. Tedy - pokud ti za to stojí. :-) To, že sem někdo pleskne čtyři téměř stejné fotky (mimochodem kýče jak prase), které se liší jen v nepatrných drobnostech, také o něčem svědčí. Pravda, že ve stánku na pouti by se patrně prodávaly lépe, než ta tvoje. :-)
Ale zaplať sám velký, že máme každý jiné vidění. :-D

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 3. 1. 2015 12:56

Mistni klaun opet spolehlive bavi, dokonce ani neumi opsat nickname spravne, tezko po nem potom chtit nejakou konzistentnost v nazorech na fotografii, kdy na jedne strane se zastava remeslne bezchybnych fotek (hlavne tedy jeho vlastnich), aby je jindy zase oznacil za "kyce jako prase"... holt jak se to zrovna hodi. O to zabavnejsi to cteni je, kdyz dotycny neni schopen odfotit ani ty kyce jako prase, cheche.
Nicmene s tim prodejem se trefil. Puntiku, dej mi tvou adresu, poslu ti kycovitou pohlednici :D
Obrázek


snopa: tohle "vyvazeni bile" ti vyplivl fotak v automatice? Tak jeste ze to, zatim, nevidel Ganec :D

qwerts: jo, to je podle meho gusta. Akorat to mas teda taky asi jen na pout 8-)
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lotrandor 3. 1. 2015 15:12

Puntík: pro snopu má ta rampa patrně význam :), bez ní to bude už jenom špatná fotka (myšleno, když jí půlku uřízneš, nic dobrého z toho nevzejde)
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 3. 1. 2015 17:47

Lotrandor, no tak měl aspoň vzít koště a místo toho bordelu tam postavit kluka s prknem v ruce. Ne každá fotka se obejde bez přípravy. Ale škoda. :-)
Zdravím

Petr Luňák píše:Nicmene s tim prodejem se trefil. Puntiku, dej mi tvou adresu, poslu ti kycovitou pohlednici :D

Trefil, to víš že jo, obvykle se nepletu. I když to moc lidí neuzná. Ale zatím dík, dám tip své rodině, může být docela vhodné něco takového v budoucnu přiložit k mé poslední cestě krematoriem do záhrobí. A pokud ti prodej těchto smutečních předmětů dopomůže k brzkému pořízení D800, je ti přáno. :-)
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 3. 1. 2015 20:23

D800? Pche, taka sunka. Setrim na 645z, to je prej stroj.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qwerts 3. 1. 2015 20:40

Petr Luňák: Díky

Nicméně Puntík má pravdu že jsou ty fotky na jedno brdo, aby nebyly když jsou to furt jen fotky rachejtlí :P Kýč je to určitě taky, aby ne, ohňostroj mi kýčovitý prostě příjde :D Původně jsem ani neměl v plánu jít na ohňostroj, protože jsem vstával do práce brzy, takže jsem ani nevymýšlel nějakou hezčí scénu, prostě jsem to postavil kde jsem viděl volný flek a nějaké přebíhání jinam, aby každá fotka nebyla jiná mě teda ani nenapadlo :D Asi ale fakt stačila dát jen jedna :P
qwerts
Návštěvník

Odeslat příspěvekod snopa 3. 1. 2015 21:08

P.L
Barevnost snímku není pro chybu aut.WB, ale byl lehký mlžný opar a rachejtle to takhle rozsvítily. Na fotkách od qwerts je to vidět též, že rachejtle svojí barvou mění barevnost okolí. Jedině že by měl také naprd automatiku. :D

Ale chápu že jsi nemohl promeškat příležitost plivnout na Canon :tleskani

puntik: tomu našemu blboměstu nebudu uklízet jejich bordel :lol:
snopa
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 3. 1. 2015 21:27

qwerts: moje rec, ohnostroj je kyc sam o sobe a podle meho vnimani sveta o to vetsi, kdyz je foceny samostatne na cerne obloze.

snopa: tak to je mi jasne, ze svetlo z delobuchu se promitne do okoli, kdyz tam jine svetlo neni, nicmene mi to proste prijde divne. Co se Canonu tyce, tak ma prej WB auto lepsi jak Nikon, ale nevim nevim teda... :-P
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod riman 5. 1. 2015 09:33

Taky jsem letos nafotil ohňostroj jen tak z ruky, abych to udržel, tak s příšerným časem, clonou i ISO, uprostřed davu lidí... a nestydím se za ně. Na výstavní i pohlednicové fotky by to samozřejmě bez stativu a přípravy nešlo, ale jako dokument události, proč ne?
Přílohy
2014-12-31 18.39.31.jpg
2014-12-31 18.39.56.jpg
riman
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hadravam 5. 1. 2015 11:43

DSC_0978.jpg
Také jsem to zkoušel
hadravam
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Fidko 31. 12. 2015 13:41

Ahojte, mam dve hlupe otazky. Chcel by som dnes skusit fotit nejake ohnostroje (len u nas na dedine, takze to bude skor nacvik techniky) a zaujimaju ma hlavne dve veci.

1. Udajne mam nastavit clonu na hodnoty cca f8-11. To mi dava zmysel z pohladu hlbky ostrosti, ale udajne tym dosiahnem aj to, ze miesto farebneho ohnostroja nebudem mat len prepalene biele machule. Cim je to sposobene ? Doteraz som clonu pouzival len na ovplyvnovanie ostrosti a hlbky ostrosti a zrejme sa k potrebnej informacii nebudem schopny dostat dost rychlo, takze sa obraciam na vas.

2. Preco pouzivat bulb ? Doteraz som ho pouzival len pri dlhych expoziciach ked som si na kalkulacke vypocital expozicne parametre a nasledne nastavil casovac na pozadovanu dobu (viac ako 30sec). V tomto pripade ale urcite nebudem pouzivat expozicny cas dlhsi ako 30sec. Nie je teda jednoduchsie nastavit pevny cas (nejakych 6-8sec) a vediet, ze to bude expozicne v poriadku nez drzat spust urcitu (nepresnu) dobu a dufat, ze to vo vysledku bude expozicne v tolerancii ? Alebo mi nieco uslo ?

Dakujem
Fidko
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 31. 12. 2015 14:37

1. protoze ohnostroj je slozeny z velmi silne zaricich pohybujicich se svetlic, na jejichz spravnou expozici ma vliv zejmena clona a citlivost (ktera se typicky pouziva nejnizsi mozna). Kdyz by to byl staticky jasny zdroj zvetla, pak by mel vliv prirozene i cas. Ten ma v tomto pripade vliv vsak vice na delku stopy konkretniho delobuchu, nez na jas samotne stopy.

2. protoze si sam urcujes jak zacatek, tak predevsim konec expozice. Tenhle pristup je sikovny v pripade, ze fotografujes v podstate pouze samotny ohnostroj, tedy ruzne delobuchy a urcujes si tak, kolik jich chces na fotce mit. V pripade, ze je v zaberu pak napriklad i nejaka architektura, neni tenhle pristup vhodny, protoze by samozrejme mohlo lehce dojit k preexponovani (ci podexponovani) nejake budovy a pro takove kompozice je samorejme vhodnejsi pevny cas prave podle jasu architektury, jak sam pises.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fidko 31. 12. 2015 17:30

Dakujem za vysvetlenie. Uz je mi to jasne. Snad sa to vecer podari.
Fidko
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků