Ja ale netvrdim, ze kdyz zustanu stat na miste, tak ze se perspektiva s ohniskem meni, to mi jedine podsouvas ty
.
Co tvrdim a prakticky dokladam je ta skutecnost, ze pokud fotograf zohlednuje pomer zvetseni fotografovaneho objektu (nebo tez zorny uhel), tak jedine, co mu zmeni perspektivu, je prave ohnisko objektivu. To, ze popojde dal nebo bliz mu nepomuze, protoze se mu pak LOGICKY rovnez zmeni pomer zvetseni (zorny uhel) fotografovaneho objektu a foti pak uplne neco jineho, nez vlastne chtel/potreboval.
bob222: jak vidis, tak se stale najdou jedinci, kteri budou skalopevne tvrdit, BEZ ohledu na kontext, ze s ohniskem se perspektiva nemeni. Stejne tak bude jiste Raven tvrdit, ze cim delsi ohnisko, tim mensi hloubka ostrosti, protoze to je naprosto stejny pripad jak s tou perspektivou.
Ma dve videa prakticky DOKAZALA, jak to doopravdy je, pokud chce fotograf zachovat stejny pomer zvetseni, kteri lide jako je Raven pri svych pouckach neberou evidentne vubec v podtaz.
PS: kdyz za tebou Ravene nekdo prijde s pozadavkem, ze chce fotku takovou, aby byl zamek vetsi nez pes, ale ze nema teleobjektiv, tak mu reknes, at hodne couvne, vyfoti to sirokacem a pak z fotky vyrizne miniaturni zaber? A co kdyz bude chtit mit ten zamek rozostreny, co poradis potom? Photoshop?