Fotocitlivé materiály použité v programu Apollo

Jak fungují digitály, principy optiky, nové trendy

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 5. 3. 2016 01:59

Puntík píše:Samozřejmě. Tomu, kdo nezná obsah té hodiny.

Proto si tu ty, ktery obsah hodiny jednoznacne popsal. Tohle neokecas.
Mimochodem, kdyz jsme u te skoly, tak si te vyzkousim a budu verit, ze nebudes podvadet s internetovym vyhledavacem, to by si se shodil sam pred sebou. Jakym teplotam dokaze odolat celuloidovy film?
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 5. 3. 2016 12:09

Zkoušej si někoho jiného, ale pro tentokrát ještě odpovím, při teplotách vývojky nad 28 stupňů je nebezpečí, že už se rozpadá - lze smýt emulzi. Tedy - jak u kterého. (Retikulace želatiny)
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 5. 3. 2016 14:23

Spíše to chápu tak, že PL myslel asi už vyvolaný film a nutnou opatrnost při promítání, kdy chybou obsluhy byl snímek nebo častěji promítaný film nenávratně zničen, doslova shořel.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 5. 3. 2016 14:40

Myslím že v době, kdy jsem se ocitnul na světě, se už používaly filmy na acetátových podložkách. Tak nemohu sloužit. V diaprojektorech ten materiál problém neměl. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 5. 3. 2016 14:50

Dekuji za odpoved, ale bohuzel neni pravdiva. Spravnou odpoved hledej u NASA :))

Zdravim.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek71 5. 3. 2016 15:30

Negativy z tohoto masakru jsou davno znicene.. proc asi? http://autentickezpravodajstvi.cz/56-2/
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 5. 3. 2016 15:38

Petr Luňák píše:Dekuji za odpoved, ale bohuzel neni pravdiva. Spravnou odpoved hledej u NASA :))
Zdravim.


Jako bych četl odpověď od Gance, tedy po jeho poradě se strejdou Gůglem..... :oboze
Mimochodem, proč pro odpověď chodit do NASA (která zcela jistě celuloidové filmy nepoužívá ani nevyrábí), když i u nás se ( Hradec Králové) dělal (ČB) materiál pro film i fotografii.

A pokud dovolíš, i já bych rád odpověď na jednu otázku - tedy také bez asistence třetí strany. Proč se jeden z filtrů Photoshopu jmenuje zkapalnění (liquid). Ale vím, že nevíš. Jinak bys nemohl napsat, že moje odpověď není pravdivá.
Ale přesto - děkuji.
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 5. 3. 2016 15:42

Puntík píše:Mimochodem, proč pro odpověď chodit do NASA (která zcela jistě celuloidové filmy nepoužívá ani nevyrábí)...


Ze nepouziva? A v Hasselbladech programu Apollo byl zalozen jaky material? :)
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 5. 3. 2016 15:49

To není odpověď na moji otázku. Takže nevíš.
A obávám se, že v Hasselbladech celuloidový materiál skutečně používán nebyl. Při nejmenším z důvodu vysoké hořlavosti. Myslím, že byl používán na běžné acetátové podložce.
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 5. 3. 2016 16:17

Pokud vím, tak acetát se používal od roku 1961, kdy tu hořlavou variantu zakázali. Ale z dob svého mládí si pamatuji, že se přerušovalo promítání sovětských filmů, protože začal hořet promítači film, a to bylo někdy v sedmdesátých letech.

V promítačce diapozitivů nic nehořelo, bo byla z NDR a svítila tak málo, že když jsme chtěli vidět fotku z Krkonoš, museli jsme pořádně zatemnit.
pemar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Radek71 5. 3. 2016 18:15

Pemar se v posledni dobe dost zlepsil. ASi ma podezreni, jestli se sem nekouka obcas jeho sef.
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 5. 3. 2016 21:06

Hele tohle vláknu je nějak šifrovaný, aby admin vůbec nepochopil o co jde? Teda vidim Apollo a PL, takže mam hned neblahé podezření. Ale z textu to moc pochopit nejde... Takže preventivně varuju - vláknu má dost blízko ke koši.
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Puntík 5. 3. 2016 21:22

To tu trochu vykolejil srandista R71, klíčová je odpověď na otázku, jakou teplotu vydrží celuloidový film. Co tím chtěl PL získat, bůh ví. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 5. 3. 2016 21:28

Nejako mi tu chýba začiatok...
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 5. 3. 2016 21:28

Ok, tak pokud se budeme držet linie teplotní odolnost světlocitlivých materiálů, tak v pohodě. Jakmile to začne někdo dávat do nějakých "nespecifikovaných souvislostí", tak už to ok nebude...
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 5. 3. 2016 23:34

Puntík píše:To není odpověď na moji otázku. Takže nevíš.
A obávám se, že v Hasselbladech celuloidový materiál skutečně používán nebyl. Při nejmenším z důvodu vysoké hořlavosti. Myslím, že byl používán na běžné acetátové podložce.


Myslet znamena houby vedet, se obcas rika. V tvem pripade tomu tak skutecne je, takze doporucuji dohledat dostupna fakta, misto hadani. Mimochodem, na Mesici bylo udajne porizeno pres 5700 fotografii (tedy kazdou stravenou minutu poridili jednu fotografii - kam se hrabe Ganec). To tech desticek ci filmu meli plnej LEM, ze? :D
Jinak duvod, proc jsem se ptal na teplotni odolnost filmu je prosty. Jake pak jsou na Mesici teploty, hm?
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 6. 3. 2016 00:43

Jak kdy a jak kde - co si pamatuju, tak to bylo neco jako maximum +150 C, minimum -240 C a prumer kolem -20 C. Proc? Teplotni parametry filmu si muzes urcite nekde najit... Kdyz teda budeme delat, ze to jako nikam nesmerujes....
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Puntík 6. 3. 2016 00:48

Filmy se běžně skladují v mrazácích, takže jim nízké teploty (i minus 50) neuškodí. Navíc problematika letů Apolo mně nezajímá, protože je příliš stará a řada jejich výstupů je unikátních a pro amatéry nedostupná.
Počet nasnímaných záběrů není nijak ohromující, při 220 balení je to zhruba 250 špulek, tedy se to vejde do větší igelitky. Počet také napovídá, že šlo o snímky z oběžné dráhy (z vnitřku kabiny) a přístroj byl ovládán nějakou automatikou, příp. dálkově. Ovládat přístroj v rukavicích skafandru je obtížné, patrně nemožné, což potvrdí každý, kdo Hasíka držel v ruce. Navíc pro něj mohly být vyvinuty speciální magacíny pro větší nekonfekční balení.
Nezajímá, jen se dá předpokládat, že stopro nešlo o celuloidové podložky, ale o materiál jiný.

Filtr Liquid ??
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Radek71 6. 3. 2016 02:01

Jeste 6 postu mame tu dukaz, ze na mesici fotit nejde. LHE ma mimoradne dobry nos.
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 6. 3. 2016 02:03

Na slunci +135 C. Tak schvalne nafot film a strc ho do trouby, jestli to s nim neco udela. A ani v ni nemusi byt 100 stupnu.

Pocet nasnimanych zaberu neni nijak ohromujici? Kazdou minutu pobytu jedna fotka? Asi to meli zapnute na casosber (tenkrat), byt tomu fotografie nijak nenasvedcuji, ze? Alo jo, co by ne, jakkoliv je to pritazene za vlasy, tak to neni nerealne, narozdil od jinych faktoru...jako je, mimo vysoke teploty, radiace. Jak na tu reaguje film?
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek71 6. 3. 2016 02:08

To je takove zajimava problematika, ze? Jak vlastne probiha teplotni vymena ve vakuu?
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 6. 3. 2016 02:28

Jo, vo tom to je, za půl hodiny by byl kosmonaut i ve skafandru uvařenej. Stačí zastínit a je mu zima. :-)

Zdravím

...........................

Jak film reaguje na radiaci ? Pokud jsou tam lidi a je v plechový pixle, tak nijak.
Ten počet záběrů skutečně není nikterak ohromující, stačí vědět, že 220 balení je 24 snímků. Tedy na všechno stačí cca 250 ruliček v igelitce. A časosběr ? Uměl ho už tehdy každý U2. Na něj museli mít nějaký magacín na metráž, aby u toho nemuseli držet ve dvou stráž. Klidně se jim to tam někam vešlo. Tuším, že zadní stěnu na metráž uměla už o deset let dřív kinofilmová Exakta.
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 6. 3. 2016 03:39

Panove jsou sama legracka koukam. Panove neznaji konstrukci EVA skafandru. Teda Puntik urcite, Radkovi bych nerad krivdil.

"Pokud jsou tam lidi a je v plechový pixle, tak nijak."

Co to je za argument, pokud jsou tam lidi? Jak souvisi odolnost filmoveho materialu s clovekem? :D

Nejdriv by sis mel Puntiku par desitek udajnych fotek z povrchu Mesice prohlednout a hlavne si neco o tom precist, abys tu netrepal vlastni teorie. Ja vedel ze se chytis, ikdyz musim pripustit, ze je tu moznost, ze i to, co tvrdi NASA, je rovnez pouha "teorie" :)

Each astronaut had his own camera. (Apart from the Apollo 11 EVA.) It was a square-format specially-built Hasselblad. It was mounted on a chest-plate for the astronaut to operate. The astronaut had to manually set the shutter speed and apertures while wearing bulky, pressurized gloves and without being able to see the controls. The cameras had NO VIEWFINDER, so the astronaut could only guess at what was being photographed. Each camera had a bulk film magazine holding more than a hundred exposures. The film (mainly Ektachrome color film) had a very narrow exposure range, which required PERFECT aperture and shutter settings, because according to NASA, the cameras did not have automatic exposure capability.


Tu nepovedenou retus nocni oblohy uz jsem tu prezentoval, tak ted se treba muzes zamerit na stopy po lunarnim modulu, respektive jejich zahadnou absenci na mnoha snimcich. V dalsim kole to muze byt hodne divne zobrazeni Slunce, ktere jako Slunce proste nevypada, zejmena pak v primem srovnani se zabery Slunce napr. z ISS.

Pro LHE: resim pouze verohodnost publikovanych fotografii, nic vic, nic min.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob222 6. 3. 2016 06:19

A je to tu, nasadiť čapky z alu fólie a jedém!!!!
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod blacksquare 6. 3. 2016 10:13

http://sterileeye.com/2009/07/23/the-ap ... d-cameras/

Tady jsou nějaké informace i rozsáhlá diskuze.
blacksquare
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 6. 3. 2016 13:29

Petr Luňák píše:Tu nepovedenou retus nocni oblohy uz jsem tu prezentoval, tak ted se treba muzes zamerit na stopy po lunarnim modulu, respektive jejich zahadnou absenci na mnoha snimcich. V dalsim kole to muze byt hodne divne zobrazeni Slunce, ktere jako Slunce proste nevypada, zejmena pak v primem srovnani se zabery Slunce napr. z ISS.

Pro LHE: resim pouze verohodnost publikovanych fotografii, nic vic, nic min.


Hele tak pokud máš zájem řešit problematiku svetocitlivých materiálů v extrémních teplotách, tak ok. Pokud tě vlastně zajímá problematika ürovně retušování SF negativů v roce 1961 tak taky ok. Pokud máš zájem rozebírat, jestli tam přistáli nebo ne (a je jedno, jestli to bude hrát přes fotky, palivo nebo rakety nebo typ skafandru), tak máš určitě vhodnější fóra, než tady...

Takže ano - kvalita retušování v roce 1961 byla silně poznamenaná absencí Photoshopu CC, takže lze předpokládat, že pokud dorazily nějaký ne moc povedený negativy, tak to mohl retušér v NASA značně dodrbat. Specielně pokud chtěli pěknou fotku do novina skládali to z více snímků... Když mrkneš na retuše modelek z roku 1961, tak to taky nebude asi uplně ideální...
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Puntík 6. 3. 2016 13:31

Petr Luňák píše:Nejdriv by sis mel Puntiku par desitek udajnych fotek z povrchu Mesice prohlednout a hlavne si neco o tom precist, abys tu netrepal vlastni teorie. Ja vedel ze se chytis, ikdyz musim pripustit, ze je tu moznost, ze i to, co tvrdi NASA, je rovnez pouha "teorie" :)


O fotkách měsíce se s tebou nebudu vůbec bavit, o snímkování povrchu Země (a tedy i měsíce) víš úplný kulový. Navíc to není předmětem vlákna, stejně jako vytváření vlastních teorií.
Co se odolnosti filmu ( vůči teplotám na měsíci) se dá jen napsat, že než se přenese z tepla lunárního modulu na povrch měsíce, stačí ho zabalit do postříbřeného mikrotenu a dokáže si svou teplotu udržet po řadu hodin.
Pokud je radioaktivní záření tak slabé, že neublíží člověku, neublíží ani filmu zavřeném v kovové schráně.
O konstrukci EVA skafandru se raději nezmiňuj, moderátoři by to mohli považovat za důvod smazání. A tak jsem už ochoten reagovat jen na odpověď proč jeden z filtrů v Photoshopu název - zkapalnit (liquid). o<:)

......................

LHE, vždycky se retušují až pozitivy (resp. kopie), negativy ne. Takže nelze retuš dodrbat (tedy nevratně). I skládání více snímků do jednoho slepence nebyl problém. Problémem může být, když se takový slepenec velikosti třeba plochy stolu má vejít (po přefocení) na pohlednicový formát. A tuším, že ani zájem autorů není v těchto případech příliš veliký. :-)

Zdravím
Naposledy upravil Puntík dne 6. 3. 2016 13:42, celkově upraveno 2
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 6. 3. 2016 13:33

Jinak pokud by někoho opravdu zajímala problematika focení během misí Apollo, tak nějaké články jsou přímo na webu NASA. Třeba

http://history.nasa.gov/apollo_photo.html

Kdo fotil, čím a jaké to mělo úpravy, nějaké problémy co měli apod. Celkem zajímavý.
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod bob222 6. 3. 2016 15:34

Dík za link Lukáši, určite prebehnem..
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 7. 3. 2016 02:31

LHE: ale ty hires snimky opravdu nemaji puvod v roce 1961 a to do oci bijici klonovaci razitko tuplem ne. Spis mi zkus objasnit ty chybejici stopy od roveru, hloubku a tvar stop od astronautu (zkus si takovou stopu udelat do mouky...), absenci stopy od trysky LEMu, ci onen podezrely tvar "Slunce". Take je zvlastni, ze ani na jednom snimku nejsou hvezdy a to ani po dodatecnem zesvetleni. Vubec, ani naznak, nic. Chapu, ze dyn. rozsah sceny na mnohych fotkach prevysuje schopnosti filmu, ale rozhodne ne na vsech.

Puntik: konstrukce skafandru je zasadni, protoze je v ni odpoved na otazku, proc v nem clovek nezmrzne, ci se neupece (jak si ty poznamenal). Naproti tomu Hass 500 dle informaci zadnou sofistikovanou izolaci nemel. A vzhledem k tomu, ze celuloid mrzne tusim uz pri nejakych -20 a tavi se pri +60 (klidne me oprav), si opravdu nedokazu vysvetlit, ze mu prostredi na Mesici, potazmo kosmickem prostoru obecne (gama&UV zareni), vubec neuskodilo a vylezly z toho tak technicky brilantni snimky.
A pokud je tvrzeni o absenci AE a hledacku pravdive, pak smekam pomyslny klobouk pred austronauty, ze to v tech podminkach tak bezchybne vyfotografovali.

PS: kdybych chtel byt just rypavy, tak poukazu na absenci pretlakove komory v LEMu, ale tento fakt at si vyresi kazdy sam za sebe.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 7. 3. 2016 05:24

PL: Obsahove na tehle urovni ty fotky tady resit neminim a ani to sem na forum nepatri. Pokud te zajimaji upravy fotaku, typ filmu a pocty kusu co meli na mesici, tak mrkni ma web NASA do.sekce history - nejake info tam najdes.
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 7. 3. 2016 06:03

Proc na fotograficke forum nepatri diskuse ohledne zjistovani pravosti FOTOGRAFII? A proc sem patri diskuse na tema kdo kde byl, co tam jedl, co tam pil, jaky je jeho zdravotni stav ci jakym autem jezdi? Co tohle ma spolecneho s digiarenou a fotografiemi?

Ja vim, ja vim, ty si pan moderator a neni tvou povinnosti sve jednani pred kymkoliv obhajovat. No jestli si ale myslis, ze nevim, proc na tehle urovni fotky resit nechces, tak se velmi pletes. Rozhodne to neni proto, ze to sem nepatri.Chlebem si zkousej opit nekoho jineho ;)

Tento prispevek bude odstranen za 3..2..1... :))
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bob222 7. 3. 2016 07:35

PL buď chlap a priznaj si, že chceš riešiť konšpiračné teórie, ktoré tu ale okrem Teba nikoho nerajcujú. Na to sú predsa tisíce webov plných nadšencov.
bob222
Návštěvník

Odeslat příspěvekod celim 7. 3. 2016 11:30

Tak nad konspiračními teoriemi se jen vždycky zachechtám. Co se týče toho filmu, tak si myslím, že na konci 60. let opravdu existovaly i jiné umělé hmoty než celuloid na které by Kodak mohl nanést citlivou vrstvu. Hmota podložky musela především snášet tamní extrémní podmínky a na její ceně až tak nezáleželo, takže se na běžných komerčních filmech nikdy ani nemusela nacházet. Popravdě řečeno, díky blbému přenosu tepla ve vakuu je otázkou, jaká byla teplota filmu ve foťáku a jak dlouho si film udrží teplotu z kabiny. Co se týče expozice, tak předpokládám, že kosmonauti měli nějaký kurz , aby to jakžtakž dobře dopadlo. Určitě jim tam řekli nějaké rady.
celim
Návštěvník

Odeslat příspěvekod blacksquare 7. 3. 2016 12:58

Taky si myslím, že když Hasselblad dodal upravené fotoaparáty, tak by tam NASA necpala běžné filmy. Věřím, že pro ně Kodak vymyslel jinou podložku.
Expozici dle informací ovlivňovali pouze pro focení stín/světlo (pro důležitý snímek mohli použít bracketing) a rámovat bez hledáčku se širokáčem taky není takový problém, aby se to nenaučili během tréninku.
blacksquare
Návštěvník


Odeslat příspěvekod Melancholický Trol 7. 3. 2016 13:41

Jejdamane, já jsem toto vlákno svědomitě ignoroval, protože podle názvu na titulce jsem si představoval velkofotografa Ondřeje Havelku, jak fotí velkoformátem zátiší s oleštěnou klikou a His Masters Voice gramofonem a ona tady ve skutečnosti jede überkonspirační řežba. Jen tak dál, sokolíci!
Melancholický Trol
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Puntík 7. 3. 2016 14:06

Petr Luňák - konstrukce skafandru je zásadní ani ne tak pro tepelnou ochranu (v případě krátkodobého pobytu) ale k vůli chybějící atmosféře, tedy kvůli na zemi nevnímaného tlaku jedné atmosféry, chybějící by ve vakuu způsobil destrukci lidských orgánů. Stačí stříbřený povrch, zamezující tepelné záření, myslet si, že na měsíci (nebo v kosmu) je vedro jak v troubě si může myslet jen trouba.
Takže pokud ony Hasselblady byly v kovové barvě, v pohodě. Že mohly, nebo byly speciálně pro účely (kosmo) výzkumu upravené, není třeba zdůrazňovat, nejsme v mateřské školce. Podobně jako pro tyto příležitosti vyrobené filmy, které se ostatně běžně, (výzkum, armáda, zpravodajské služby) běžně vyrábějí pro konkrétního zákazníka.( Zkus třeba jít ke Škodovi pro infračervený film.) I magacíny (výměnné zásobníky s filmy) měly speciální konstrukci (elektr. ovládání) a spolu s velmi tenkými filmy kapacitu stovek snímků. Prostě - s tím, čím fotí lidé na zemi, může mít Hasík (vyrobený v několika desítkách kusů pro kosmický výzkum) společného jenom název firmy.
Že se tím nehodlám (ani fotkami) zabývat..... no, není to pro mne novinka a navíc - k ničemu mi to nepomůže a oblastí mého zájmu není jen fotografie.

Ještě drobnost - liquid ?? Nebo se ještě můžeme vrátit ke jménu jisté české herečky ?
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lotrandor 7. 3. 2016 14:15

MT: pomalu se blížíme ke konci :)
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 7. 3. 2016 15:51

Ještě si můžeme napsat, že Hasselblady pravdpodobně nešly tehdy použít jako zrcadlovky, protože měly hadrovou závěrku, která propouští tepelné a infra záření. Takže bylo možné/nutné použít jen objektivy s centrálkou a tedy všechno za ní bylo zbytečné. :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 7. 3. 2016 16:41

Petr Luňák píše:Proc na fotograficke forum nepatri diskuse ohledne zjistovani pravosti FOTOGRAFII? A proc sem patri diskuse na tema kdo kde byl, co tam jedl, co tam pil, jaky je jeho zdravotni stav ci jakym autem jezdi? Co tohle ma spolecneho s digiarenou a fotografiemi?

Ja vim, ja vim, ty si pan moderator a neni tvou povinnosti sve jednani pred kymkoliv obhajovat. No jestli si ale myslis, ze nevim, proc na tehle urovni fotky resit nechces, tak se velmi pletes. Rozhodne to neni proto, ze to sem nepatri.Chlebem si zkousej opit nekoho jineho ;)

Tento prispevek bude odstranen za 3..2..1... :))


Protože ověřování pravosti fotografií z hlediska obsahu nemá nic společného s focením, ale řekněme spíš s kriminologií a v tohle případě s letectvím a kosmonautikou. Ani jedno neni nemá nic společného s tímhle fórem a už několikrát tě tady spousta lidí upozornila, že tenhle off topic je, na rozdíl od jiných, nezajímá a nebaví... A to jako furt dělám, že vůbec nevim, kam to celý směřuješ a že ve výsledku nejde o letectví a kosmonautiku, ale o nějakou zběsilost na uplně jiné téma...

-- 7. 3. 2016 15:41 --

Lotrandor píše:MT: pomalu se blížíme ke konci :)


Uzamknout či neuzamknout, toť otázka...
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Puntík 7. 3. 2016 17:03

Ověřování pravosti fotografií z hlediska obsahu v této sféře je nesmysl, protože v originálech mohou logicky být i utajované detaily. Což diletanti nechápou a proto je s nimi diskuse zjevným nesmyslem. Nicméně bych nezamykal, mohou se objevit i obecně zajímavé informace. Například při jaké teplotě se vaří voda (krev má 37° C) ve vakuu, jak dlouho by tedy přežil fotografující kosmonaut při poruše skafandru. :-) :-D :-D

Zdravím
Puntík
Návštěvník










Odeslat příspěvekod Lotrandor 7. 3. 2016 18:44

Já bych to nemazal ani nezamykal. Ať prostě diskutují ti, co k tomu chtějí popřípadě mají co říct. Evidentně je to nosné téma, jiné než perspektiva, takže rozdělení bylo na místě. Na zamčení to bude přesně ve chvíli, pokud se tu nepřestaneme zabývat samotnými účastníky diskuze. Takže asi tak.
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar








Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 7. 3. 2016 22:59

A to jeste PL neprohlednul to nejvetsi tajemstvi - Mesic vubec neexistuje.... Cimz tohle tema muzeme ukoncit, protoze neexistence Mesice prebiji dilci problemy, co PL nastolil a chce je porad dokola s nekym probirat. A pokud nekoho vazne zajima tema fotografovani ve vesmiru a fotograficka technika, tak ma moznost pokracovat....
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 8. 3. 2016 00:49

Tak si po sobe ten konspiracni spam rovnou smaz, zaujaty moderatore.
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 8. 3. 2016 10:19

Takže půlka vlákna je označená jako OT a tady odkazy na téma fotografování ve vesmíru pro předpoklad, že to někoho zajímá a nechce se mu hrabat v těch OT.

Obecně o fotografování během programu Apollo
http://history.nasa.gov/apollo_photo.html

Něco víc o Hasselbladech z mise Apollo 11
http://sterileeye.com/2009/07/23/the-ap ... d-cameras/


Ještě jednou Hasseblady:

https://www.hq.nasa.gov/alsj/a11/a11-hass.html

A tady ještě informace ohledně snímků, kazet a filmů:

http://www.hq.nasa.gov/alsj/a11/a11LM-Cams-Mags.html
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Lotrandor 8. 3. 2016 11:20

ještě přidám

http://mek.kosmo.cz/pil_lety/usa/apollo/lka.htm

datasheet podobného materiálu pro letecké snímkování, včetně dat o teplotní a tvarové stabilitě.
http://www.kodak.com/ek/uploadedFiles/C ... ti1669.pdf

je to výsledek z googlu, pro mě je to španělská vesnice.
Lotrandor
Moderátor
Uživatelský avatar






Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 8. 3. 2016 15:43

Tak a teď nám ještě vysvětli, jak problematika Van Allenových pásů souvisí s fotografickým fórem, jinak už opravdu začínám mazat...

-- 8. 3. 2016 14:45 --

Jinak prosba na všechny - tak jak jsme jinde prosili, ať nekrmíte trolla, tak tady zkuste nekrmit PL. Opravdu to nemá smysl a nikam to nevede a rozjet 4té kolo téhle diskuzí je fakt zbytečný...
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 8. 3. 2016 16:41

Chtel ses zeptat jak souviseji radiacni pasy s odolnosti filmoveho materialu, ze? A to nevis?
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod reign 8. 3. 2016 19:42

Já to nechápu, ve vedlejším vlákně jste probrali kde co, od nožů po rum a tady se najednou bude mazat? Když vám to téma nevoní co vám brání ho prostě ignorovat? To mi hlava nebere...
reign
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Radek71 8. 3. 2016 20:19

Presne tak, od nozu po rum!!!
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Stoura 1 27. 4. 2016 14:29

Jen upozorňuji, že velká část zde probíraných otázek se už řešila v diskusi na sesterském fóru pauza.cz.

Například odpovědí na materiál podložky filmů v programu Apollo je Estar od Kodaku. Celuloid je nesmysl - kodak ho přestal používat už v 50. letech.
Stoura 1
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Autor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků