Sony NEX 10 je zatím pořád hračka pro nadšence. Jen připomenu, že zatímco ve foto režimu má crop 1,5, tak video už je na 1,77. Ale to není až tak podstatné, důležitější věcí je fakt neohrabané ovládání a absence progresivního záznamu. Tohle si patrně šetří na nějaký semipro model.
Panas GH2 je už slušně vychytaný drobek a rozhodně jej využiju při natáčení některých záběrů v klipech. Libí se mi vyladěný objektiv 14-140 a pak 20/1,7 je prostě výborná. Co jsem si vyzkoušel GH1, která už sama byla fajn, tak tady vidím i posun směrem ke kvalitě záznamu. Dat tok 24 Mb/s v AVCHD (ve režimu 24p) je opravdu dobrá volba. Pro samotné natáčení je třeba ještě pořídit kompendium s filtry a alespon základní sadu ND a přechodáky.
Jen pro zajímavost dávám odkaz na práci s GH1 v rukách polských filmařů.
http://www.youtube.com/watch?v=22tmEKPpcMoJsem ještě zvědav na výstup z D 7000, něco málo už je na netu, ale chtěl bych vidět originál samply.
U Alfy 33 a 55 si zatím nejsem jistý celkovou koncepcí toho polopropustného zrcadla. Fotky i video nevypadá zle, ale problémy s přehříváním při zapnuté stabilizaci jsou celkem nemilé. Rozhodně si tenhle model fotáku rád vyzkouším v praxi a porovnám s konkurencí.
Každopádně je z čeho vybírat a video je o kus dál, než loni touto dobou.
Co se týká tvrzení, že jsou kamery zastaralé, tak tady bych byl opatrnější v soudech. Je třeba říct které kamery to jsou, když už teda. Pokud jsem si dával na rameno RedO, tak jsem vážně nepociťoval komplex z toho, že držím v ruce zastaralý žebřiňák
. Zrovna tak si nedokážu představit natáčení koncertu jen vymašlenými DSLR. Tak to fakt raději budu pokračovat ve stávající a osvědčené praxi. Tříčip 2/3-1/3 v pořádné kastli má prostě pořád své místo a kamera poskytuje poněkud jinačí komfort při natáčení. Něco jiného je točit dle scénáře klip nebo film a něco jiného jsou dokumenty a třeba reporty.