video zo zrkadlovkovych chipov

Jak fungují digitály, principy optiky, nové trendy

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Ganec 20. 5. 2010 19:30

> Ganec: .. na tom istom serveri pisali aj o videu pre 550D.

sorry zla linka .. spravna je tu. Pisali tam:
The contrast detection autofocus is still slow and noisy and it is not possible while recording video. It must therefore ensure that the development before launching the video and realize the development by hand to follow a topic. What is not within the reach of anybody.

> Radomir Drda: zajimalo by mě zda canon 550/7d umí automatické ostření při natačení videa
> Ganec: Nedokaze. Musis najprv zaostrit, pri natacani videa uz AF nefunguje.
> chlapcisko: Ale dokáže. Viac o tom na vyššie uvedenom linku...

Preto som predpokladal ze to nedokaze...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kozakm 20. 5. 2010 20:01

Že ty si vybíráš vždycky takové zajímavé linky, tentokrát ve španělštině, to ti muselo dát práci najít. Já bych třeba zkusil oficiální tiskovou zprávu Canonu:
http://www.usa.canon.com/templatedata/p ... 8_t2i.html
kozakm
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ganec 20. 5. 2010 20:09

to len nahodou som cital tu recenziu...

-- 20. 5. 2010 21:09 --

E-P1 moze fungovat takto:

S-AF (single autofocus): zaostri raz, potom mozes doostrit tlacitkom AEL/AFL
C-AF (continuous AF): ked zisti ze ma rozostrete aspon 3 sekundy, tak bud pomaly doostri alebo rychlo prejde urcity rozsah ostrenia. Je to omnoho lepsie ako s prvym firmwarom, ked po par sekundach automaticku preostrovalo (preslo celym rozsahom).
MF: manualne nastavenie AF
S-AF + MF: ako S-AF, len mozes este mechanicky doostrovat

E-PL1 ma este:

tracking AF: sleduje objekt na ktory zaostris na zaciatku. Ukazka je v tej recenzii. Vidno (a pocut) tam aj to preostrovanie.

Samsung NX10 dokaze pocas videa detekovat tvare. Ukazka je tiez na tom servri

moc ma to nenadchlo...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 23. 6. 2010 09:23

Tu je ukazka videa na ktorom je "continuous AF" na Olympus PEN E-P2 s novym 14-150mm objektivom:
http://www.youtube.com/watch?v=mVCatC1j ... r_embedded

Nie je to sice dokonale, ale vyzera to uz pouzitelne .. aspon nepocut zvuky AF.
V kazdom pripade na video treba specialne nadizajnovane objektivy...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chlapcisko 23. 6. 2010 21:21

Podľa mňa to nevyzerá vôbec použiteľne :)
chlapcisko
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Daemonius 23. 6. 2010 22:11

Na tohle je lepší GH1.. resp. ideální. Ale i to je dost pomalé.. Napadá mě leda jak funguje Sony A550, které má spešl ostřící chip pro liveview (a tím pádem nejspíš i video).

V praxi se tyhle věci moc nepoužívaj.. ostření i změny clon se provádí ručně.. Na natočení slušného filmu na zrcadlovku stačí pevná 35mm s manuálním nastavením clony a ručním ostřením. A tuna cviku za kamerou. :D
Daemonius
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Pety 23. 6. 2010 22:37

Obávám se, že Sony ještě nedala video do žádné DSLR, ani do A550.
Pety
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 14. 7. 2010 08:53

Kameru uz ale nachystali,... http://dpreview.com/news/1007/10071401sonynexvg10e.asp (konecne nieco, co obrazom dokaze konkurovat "fotakom")
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 17. 10. 2010 22:10

Vyzera to ze nie som sam co sa mu nepozdava sucasne video zo zrkadloviek.
V clanku Is the Panasonic AG-AF100 the future of video (and the death of VDSLR)? pisu:
“Okay, this is it. VDSLR is dead. It was cool, it was fun, it was great but it was also a major pain in the ass. It´s over. Panasonic came out with the AF100 at IBC and then there is Sony and the Scarlet soon. We finally come back to real camcorders, without moire and all the other problems to deal with. Sorry Zacuto.”

Este tato veta sa mi paci:
Panasonic is about to release the very first professional (bye bye Sony NEX-VG10), useable (bye bye Canon 5D) and cheap (bye bye RED) big sensor videocamera.

A konecne sa niekto vyjadril o moire (Frank Glencairn) spravnymi slovami:
VDSLR, we loved you and we hated you. You gave us unparalleled lowlight ability, better DOF than 35 millimeter film and you caused some artifacts that our brain thought it was sharpness. We loved that look but we hated that moire. We hated your audio abilities and we hated the fiddling wit ND filters andwhatnot.
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod irmo 18. 10. 2010 06:55

kazdy kdo videl video z 5d mark II ci ineho fotaku tak lachko videl ze aj najlacnejsia kamera je lepsia (teda pokial ide do slusneho kodeku :P). Urcite GH2 je spicka z video fotakov, ale stale to nieje Kamera.

A ak si nejaky profesionalny dokumentarista predstavoval ze bude pouzivat fotak ako "dokonalu" kameru, tak mi je skorej luto jeho myslienkoveho pochodu....

Video v DSLR je pre normalny pouzivatelou (nechces tahat 2 pristoje atd ... a primarne su pre teba fotky!!!).

Treba si uvedomit ze videokameri aj fotaky maju svoje specifika pri spracovani obrazu a neda sa optimalizovat na obydvoje!!!

Co ma skorej zaujima je vyvoj videokamier do buducna ... Ano teraz prichadzaju na trh prve videokameri s velkymi senzormi (panasonic, sony), ale ked sa pozrieme na male senzori a videokameri tak najkvalitnejsie funguju na principe 3 CCD senzorov (CMOS). Tzv pre kazdu farbu mas samostatni senzor a rozbyja sa zrkadlami. Tieto prve videokameri maju iba po 1 senzore => sice mas vyhodu mensieho HO, vacsieho senzoru ale stracas 2/3 svetla!!! co 3 ccd (cmos) videokameri nestracaju. (nejaku stratu maju ale nie az 2/3).

Pridu do buducna 3 CCD(CMOS) kameri s velkymi senzormi????
Premaka sa tato technologia natolko ze tieto kameri budu konkurovat fotkami DSLR???? Ak ano budu existovat 3 CCD(CMOS) fotaky???

uvidime co prinesie buducnost ....
irmo
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Ondrej Bobek 18. 10. 2010 10:09

5D MkII je momentalne najpouzivanejsia kamera pri tvorbe reklam, videoklipov skupin a roznych videi, kde si firmy nemozu dovolit profesionalne filmove kamery (stoja 10 000€ a viac),...pouziva sa aj na natacanie filmov a serialov, ktore uz coskoro pridu do TV, alebo zacinaju nove serie (napr. House)... kto videl video z podobneho fotoaparatu vie, ze sucasne kamery su obrazovo zastarale a budu potrebovat velmi rychly upgrade ako napr. toto: http://dpreview.com/news/1010/10101505panaaf100.asp (PS: vysla asi pre to, lebo ich predrazene kamery strednej triedy (do 5000€) uz nik nechcel kvoli ich nudnemu obrazu pouzivat na ine, nez domace video alebo stuzkove...)
Ondrej Bobek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maraou 18. 10. 2010 11:29

irmo píše:Co ma skorej zaujima je vyvoj videokamier do buducna ...

...ale ked sa pozrieme na male senzori a videokameri tak najkvalitnejsie funguju na principe 3 CCD senzorov (CMOS). Tzv pre kazdu farbu mas samostatni senzor a rozbyja sa zrkadlami. Tieto prve videokameri maju iba po 1 senzore => sice mas vyhodu mensieho HO, vacsieho senzoru ale stracas 2/3 svetla!!! co 3 ccd (cmos) videokameri nestracaju. (nejaku stratu maju ale nie az 2/3).

uvidime co prinesie buducnost ....


3CCD reseni se pouziva pouze u malych cipu, kde s nevetsi pravdepodobnosti taky zustane... I soucasne super-profi kamery ( napr. http://www.arridigital.com/ ) pouzivaji jeden cip s klasickym bayerem a nebude to o cene... pronajem takove Arri Alexa s prislusenstvim vyjde 4500 USD na jeden nataceci den! Cena bude asi tak astronomicka, ze se tohle snad ani bezne neprodava.

PS: trebaze se na bayeru ztrati 2/3 svetla, tak porad ma Canon 5DmkII 20x (odhadem) vetsi plochu cipu, nez 1/3" CCD z Canon XL2
maraou
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Grimjaur 18. 10. 2010 12:02

Sony NEX 10 je zatím pořád hračka pro nadšence. Jen připomenu, že zatímco ve foto režimu má crop 1,5, tak video už je na 1,77. Ale to není až tak podstatné, důležitější věcí je fakt neohrabané ovládání a absence progresivního záznamu. Tohle si patrně šetří na nějaký semipro model.
Panas GH2 je už slušně vychytaný drobek a rozhodně jej využiju při natáčení některých záběrů v klipech. Libí se mi vyladěný objektiv 14-140 a pak 20/1,7 je prostě výborná. Co jsem si vyzkoušel GH1, která už sama byla fajn, tak tady vidím i posun směrem ke kvalitě záznamu. Dat tok 24 Mb/s v AVCHD (ve režimu 24p) je opravdu dobrá volba. Pro samotné natáčení je třeba ještě pořídit kompendium s filtry a alespon základní sadu ND a přechodáky.
Jen pro zajímavost dávám odkaz na práci s GH1 v rukách polských filmařů.

http://www.youtube.com/watch?v=22tmEKPpcMo

Jsem ještě zvědav na výstup z D 7000, něco málo už je na netu, ale chtěl bych vidět originál samply.
U Alfy 33 a 55 si zatím nejsem jistý celkovou koncepcí toho polopropustného zrcadla. Fotky i video nevypadá zle, ale problémy s přehříváním při zapnuté stabilizaci jsou celkem nemilé. Rozhodně si tenhle model fotáku rád vyzkouším v praxi a porovnám s konkurencí.
Každopádně je z čeho vybírat a video je o kus dál, než loni touto dobou. :)

Co se týká tvrzení, že jsou kamery zastaralé, tak tady bych byl opatrnější v soudech. Je třeba říct které kamery to jsou, když už teda. Pokud jsem si dával na rameno RedO, tak jsem vážně nepociťoval komplex z toho, že držím v ruce zastaralý žebřiňák :D . Zrovna tak si nedokážu představit natáčení koncertu jen vymašlenými DSLR. Tak to fakt raději budu pokračovat ve stávající a osvědčené praxi. Tříčip 2/3-1/3 v pořádné kastli má prostě pořád své místo a kamera poskytuje poněkud jinačí komfort při natáčení. Něco jiného je točit dle scénáře klip nebo film a něco jiného jsou dokumenty a třeba reporty.
Technika : Furt se to mění
http://fotomobil.blog.mobilmania.cz/
Grimjaur
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ganec 19. 12. 2010 22:16

irmo píše:Treba si uvedomit ze videokameri aj fotaky maju svoje specifika pri spracovani obrazu a neda sa optimalizovat na obydvoje!!!
Olympus sa o to snazi (aspon co sa tyka zaostrovania) s novymi MSC objektivmi.

Tu je porovnanie AF stareho a noveho setaku (pouziteho zatial len v E-PL1s):


irmo píše:Co ma skorej zaujima je vyvoj videokamier do buducna
Asi takto: Sony uvedie Q67 namiesto bayerovej masky a postupne zvysi rozlisenie na 4K.
Kedze 4K rozlisenie uvedie JVC v beznych kamerach uz na CES 2011, o chvilu ich budeme mat aj v zrkadlovkach...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Grimjaur 20. 12. 2010 00:28

Tedy 4K si zatím u zrcadlovky představit nedokážu. Pokud nebudu hledět na to co leze za gigantické množství nekomrimovaných dat právě třeba z RedOne, tak i při rozumné kompresi je to celkem záhul jak na samotné zpracování, tak i na nároky na rychlost. No uvidíme, vývoj jde dopředu. Zatím jsem vyzkoušel Nikona D7000 a protáhl ho prvním video křestem na metalovém koncertě. V podstatě se mi potvrzuje co jsem napsal dříve. Kvalita záznamu je v pohodě a ve výsledném střihu nepůsobí vůbec blbě. Nikona jsem dal na stativ i s externím mikrofonem v pružném držáku. AF se snažil co to šlo, občas měl problém chytnou ostření, ale protože D7000 byl jakoby navíc k dalším kamerám, tak to tolik nevadilo. Oproti D90 je video záznam kvalitativně jiná liga (nejen co do velikosti), potěší taky regulace(byt jen třístupnová) úrovně citlivosti mikrofonu. Umístění tlačítka record mi vyhovuje. Do komfortu profi kamery to má sice daleko, ale jako doplněk k ní je to príma věc. Pokud bude více času mezi svátkama, tak zkusím natočit něco v zimních exteriérech. Tolik jen pár poznámek a čerstvých dojmů z novinky.
Technika : Furt se to mění
http://fotomobil.blog.mobilmania.cz/
Grimjaur
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků