Nejlepší nastavení Panasonic Lumix GX80

Diskuse o přístrojích s výměnnými objektivy bez zrcátka

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Erik1991 6. 1. 2019 19:02

Zdravím,chtěl bych se zeptat, na vaše nastavení (nejlepší) pro foto a video. Jsem úplný nováček a mám GX80 ze setákem 12-32mm.

Dále bych se chtěl zeptat na Cinelike D a V a unlock videa 4k 30fps a 1080 60fps. Videa na YT jsem viděl. Je to bezpečné? Co je ten Cinelike D a V a je nutný?

Díky a sorry za blbé otázky.
Erik1991
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Grimjaur 6. 1. 2019 22:36

Cinelik D a V ti rozšíří možnosti editace. Otázkou je, nakolik to teď v začátcích využiješ. Jestli je ten unlock bezpečný nevím, mám G80 a tudíž tohle nemusím řešit.
Technika : Furt se to mění
http://fotomobil.blog.mobilmania.cz/
Grimjaur
Návštěvník

Odeslat příspěvekod foto1977 6. 1. 2019 23:06

Ahoj loni na jaře jsem také začínal s GX80kou a místní mirrorless guru Davidof mi radil toto nastavení:
Davidof píše:Foto1977 - ať ti gx80 slouží

Napíšu to sem, třeba to někomu něco dá:

- brašna - zkus se podívat spíš na pouzdra, Lowepro dělá takový šikovný, co mají suchý zipy a jdou dát jak na batoh, tak na opasek

- nastavení - to je velmi osobní. Mě chybělo nastavení režimu ostření a měření expozice, tak jsem si je dal na tlačítka Fn1 a Fn3

Pár fint a návrhů:
- dlouhým stiskem tlačítka vyvoláš jeho nastavení
- na jedno tlačítko (u mě Fn2) si zkus dát Q Menu - tam máš souhrn nastavení, lze i konfigurovat
- když vybereš ostřící bod a kurzor je zelený, tl. Disp ho centralizuje. Dvakrát Disp ho navíc zvětší na default velikost (která je ale podle mě moc velká). Přední a zadní kolečko ten ostř. bod zvětšují a zmenšují.
- v C klíč - 8/9 - nastavení dotyku dej AF dotykové plochy OFFSET (ne EXACT)
- vysvětlení režimů ostření
AFS - klasika - namáčkneš a zaostříš, můžeš překomponovat, ostření drží
AFF - hybrid - namáčkneš a zaostříš a foťák neustále doostřuje dokud nezmáčkneš spoušt
AFC - klasika - kontinuální ostření