Stoji tech 150EUR za to, kdybys musel resit nejaky problem s telem a prijit o 1 rok zaruky? Podle me ne. Kdyby to bylo dalisch 250, tak by se asi dalo uvazovat.
Ja jsem byl rad, ze ji poridil za 2000 Euro novo a jeste s 5 letou zarukou,kdyz byla ta uvodni akce (pocitam individualni slevu u Megapixel a odecteno prodej 50/1.8, ktery byl v cene a nepotreboval jsem).
Jo, ta padina v cene bol dobrý kauf. Ja som zatiaľ ani raz pri nákupe techniky do dvoch rokov nemal problém, raz som menil canon čip, ale to bolo zadara pre všetkých, ale 5 rokov je iná, tam to má opodstatnenie. Skôr sa oplatí sledovať akcie, bola tam napríklad olympusia 12-40 za 520 euro, keď v našich končinách stála 1000... Alebo teraz som mal A6000 za nejakých 327 alebo koľko to bolo za telo...
Celkom sikovny doplnok k 16/1.4 a 30/1.4 - a alternativa k APSC Sigmam f2.8 alebo pevnym Sony f1.8 objektivom
Sigma 56 1.4.jpg
Zaujimavy moze byt aj malicky a urcite kvalitny manualny Voigtlander 21/3.5 - ma elektronicke kontakty (ako vsetky ich nove objektivy pre Sony), takze bude fotenie s nim fajn zabava. https://www.sonyalpharumors.com/color-s ... -tomorrow/
Tiez mi zasvietili oci pri 40/1.4 (mozno este viac pri 28/1.4), no podla obrazkov to vyzera byt nieco podobne 35 a 50, cize vaha medzi 700-800g. Zeiss bude asi len mierne tmavsi (Sigmy maju realnu svetelnost slabsiu), urcite ale vyrazne lahsi. Cenu tipujem tak o 30-40% vyssiu u Zeiss objektivu. Ostrost, kontrast a aberacia budu zaujimave na porovnanie, som zvedavy. Snad Sigma pridala aj nejake tie zakladne tesnenia, ako to urobili pri novsich modeloch.
Cenova bomba sa konala, no pozitivna. O novy Sony 24/1.4 GM bude vdaka cene 1400 USD velky zaujem aj od ludi, co by si inak podobne sklo nekupili (ehm, o sebe hovorim - no Batis 18/2.8 mi je zatial uzitocnejsi na fotenie interierov)
Na prvy pohlad vyzera byt ostrejsi po celej ploche, kontrastnejsi a menej aberujuci, ako uz trocha starsie Canikony. Odolnost na protisvetlo ma podobnu - nic specialne teda. Na fotenie nocnej oblohy by mal byt s rezervou najlepsi z AF 24/1.4 objektivov. Zaujimavo je riesene manualne ostrenie, ktoremu sa potesia fotografi aj kameramani. Vyborne rozhodnutie od Sony je 11 lamelova clona - bokeh je prijemnejsi ako na inych sirokacoch, no stale vie byt poriadne nervozny na blizsom pozadi (asi klasika pre svetlejsie skla pod 50mm).
*Paci sa mi video z DPR, vidiet ze chalani tocia bezne s inou znackou (Panasonic) - dost pokaslali farby Presne toto sa u nas pri Sony riesilo - chalanom sa tazsie nastavovali farby v S-Logu pri spracovani, lebo maju cely system vyladeny na Canon.