FotoABC: v dnešnej dobe je viac či menej odšumený každý RAW a ACR produkuje taký odporný farebný šum že niekedy mám pocit že ani debayering nerobia...
Porovnávať šum v RAW-e je teda bezpredmetné. Je to dobré vedieť len informatívne:
- ak sa JPG od RAW-u citeľne líši (farebne/detailami), tak má JPEG engine ešte rezervy
- ak sa moc nelíši (ako v prípade D7100) tak to len znamená že takmer neodšumuje
(celkom by ma zaujímalo ako vyzerá záber z toho Nikonu s nastaveným "High-ISO NR")
FotoABC píše:Vybírat si foťák podle toho, jaký produkuje JPEG na ISO 12800 a z uvedených obrázků usuzovat na rozdíly snímačů, to snad Ganec nemůžeš myslet vážně.
Podobný rozdiel vo farebnom podaní vidno už aj na ISO 6400, ktoré rozhodne plánujem používať.
(jeho ISO 6400 vyzerá ako ISO 1600 u E-P3)
No tu to bolo vidno lepšie.
Akurát včera som porovnával fotenie stolého tenisu na ISO 1600 (max. ISO ktoré sa u E-P3 oplatí) a ISO 3200 (ktoré už produkuje horšie farby).
Kvôli kratším expozičným časom boli detaily z ISO 3200 lepšie, ale záber ako celok už bol "potemnejší", takže sa mi ako celok nepáčil.
FotoABC píše:70D má intenzivní odšum s odbarvením a bez doostření hran a bez zvýšení kontarstu
E-P5 má intenzivní odšum odbarvující, velmi výrazně hledající a doostřující hrany a zvyšující kontrast a výraznost hran a rozpatlávající okolo hran
- u 70D zostal "nízkofrekvenčný" RGB šum (fľaky ktoré pri zmenšení vidno) ktorý sa už nedá odstrániť (aspoň ja o žiadnej možnosti neviem)
- doostrovanie a odšumovanie u PEN-ov ma netrápi: aj tak si ho nastavím na hodnotu -1 ako mám u E-P3
(to odfarbenie ma teda trápi viac)