Kdy nahradí bezzrcátka APS-C zrcadlovky?

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Dolgor 29. 5. 2017 16:47

Ganec píše:
Fidko píše:A toto je peklo:

Vacsie snimace: " potrebujú citeľne väčšie objektívy/telá a spotrebúvajú viac energie" :-D

Zaujima ma, ako sa u fullfrejmistov (Canonistov/Nikonistov) s velkymi sklami tato nevyhoda oproti mFT prejave a ci im fotak na jedno nabitie vydrzi citelne menej :-D
Prejavuje sa to napríklad tým, že snímač sa viac prehrieva, čoho dôkazom sú problémy Sony A600 s prehrievaním u videa (a následným vypínaním). A ponúka sa nám aj vysvetlenie, prečo väčšina zrkadloviek nepodporuje 4K video a aj najnovšie modely zrkadloviek, ktoré 4K konečne podporujú (D5, D500, 5Dmark IV), fungujú len v CROP móde.
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Ganec 29. 5. 2017 17:13

No vidíš, že tam je niečo iné. Ty to fakt nevidíš?
Ved som to vysvetľoval minule (málo megapixelov)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod landov 29. 5. 2017 17:25

To akože si to sám pre seba uzavrel :-P
landov
Expert

Odeslat příspěvekod BigglesO27 29. 5. 2017 17:34

Hele ne že bych se chtěl vměšovat, teď jsem to moc nesledoval, ale A6000 je FF od Nikonu nebo od Canonu?
BigglesO27
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dolgor 29. 5. 2017 17:56

Ganče, ty jsi fakt nesmrtelnej ťulpas. Je tu černý na bílým, že spotřebu energie a přehřívání, který jsi viděl u A6000, považuješ za dobré vysvětlení, proč DSLR nemají full-senzor 4k video nebo dokonce vůbec nemají 4k video. Proč teda jiný foťáky,např Sony A7 II, A7rII, A9, Fuji X-T2 atd mají full-senzor 4k video? Kde tam hraje roli spotřeba a přehřívání? Vysvětli mi to. Já tam vidím tak maximálně různý volby výrobců při výběru komponent.

A už mě fakt nebavíš. Udělej pro mě něco a dej si mě do ignorlistu.
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod BigglesO27 29. 5. 2017 18:13

Když von ten ignorlist funguje jen tak, že nevidí do rozkliknutí tvoje příspěvky on, jeho blbosti na tebe budou svítit furt...nebo kecá a furt mne do toho seznamu vyvolenejch nedal :-D
BigglesO27
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod landov 29. 5. 2017 19:17

Možno ta aj dal, ale jeho zvratena povaha mu nedá necitat to aj napriek tomu.
landov
Expert

Odeslat příspěvekod BigglesO27 29. 5. 2017 19:36

Tak mně je jasný, že to je jen jeho "hra" na ignore...
BigglesO27
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Grimjaur 29. 5. 2017 19:48

ondrasheq píše:Ty jo, takhle vytrvalý troll hunting jsem neviděl hodně let na fórech.
To vám stojí za tu energii přesvědčovat pořád toho samého, který má zjevně vlastní neprůstřelný pravdy?
Přečetl jsem tu dvacet, třicet stran a říkám - nevyhrajete! :)
Beztak je to nějaký soušl mídia marketér z Olympusu, který nemá nic jinýho na práci.


Není, nemáš pravdu.
Technika : Furt se to mění
http://fotomobil.blog.mobilmania.cz/
Grimjaur
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ForeignerOnEarth 29. 5. 2017 19:58

Ganec tu psal o tom, že by někdo mohl napsat o výhodách zrcadlovek proti bezzrcadlovkám. No tak já tedy něco napíšu, no a je mně jedno, zda to zneuctí otisknutím na gancovkách. :-D

Hezky se usaďte, pojednání začíná .... cinkilinky cink cink:

Fotografování se rozkládá ve sféře od příjemného kreativního trávení volného času až po nepříjemnou povinnost zdokumentovat nějaký objekt či akci, kdy neprožíváme žádnou účast na výsledku.
Troufnu si optimisticky odhadnout, že pozitivní citová angažovanost na procesu fotografování početně převažuje nad případy, kdy člověk něco fotografuje s odporem.
Počet fotografií vzniklých s chutí či se snahou o osobní vklad a prestiž bude nejspíše taktéž značně převažovat nad počtem fotografií pořizovaných s odporem a nezájmem.
Teď to vezmu z druhé strany: fotograf buď chce, aby "ono to samo nějak dělalo hezké fotky" anebo cílevědomě či ješitně se chce sám seberealizovat a zasloužitse o hezký výsledek, dokázat si, že on to umí.
Pokud dám dohromady tyto dva přístupy, pak fotografování pojaté jako příjemná, zábavná, kreativní cílevědomá činnost se přirozeně snoubí se seberealizací a kreativním přístupem k výsledku.
Pokud člověka baví fotografovat a stojí o seberealizaci prostřednictvím výsledku, pak k tomu nejspíš nebude přistupovat způsobem: "Ať to ten foťák nějak sám vyfotí, mně je jedno jak, mě to nezajímá a nebaví."
Nejspíš se bude chtít seberealizovat tak, že umí být v pravý čas na pravém místě, umí vybrat záběr, umí to zarámovat, v přesný okamžik vyfotit a udělat následně vše proto, aby výsledek byl co nejlepší.
A ještě ho tohle všechno dohromady baví a nejde mu jen o fotografii, ale i o to prožívání při focení.
Nedílnou součástí je to, že si umí zvolit nástroj, který ho poslouchá a kterému dokáže vnutit svou vůli, své kreativní snažení a který je poslušným pomocníkem při jeho procesu tvorby.

Z výše uvedeného obecného, spíše psychologicky pojatého odstavce vyplývá, že minimálně pro tuhle průnikovou skupinu je ideálním foťákem ten, který je příjemným spolehlivým poslouchajícím nástrojem pro osobní kreativitu uživatele.
Kritéria na foťák pak tedy vůbec nejsou měřitelné parametry, ale to, jak dotyčný ten přístroj přijme.
Fotograf z popisované velké skupiny nechce stroj, který by místo něj provozoval jeho zábavnou kreativní činnost a prakticky ho nahrazoval, chce příjemného sluhu, který bude dělat to, co on chce,
lhostejno zda je to z technického hlediska optimální nebo ne. Posuzovatelem procesu i výsledku je pouze on sám, jeho čistě subjektivní pohled.
Protože celá kreativita je vždy v lidech a ne v přístroji, bude přístroj, který nebrzdí kreativitu, ve výsledku pomáhat k lepším fotkám i příjemnějšímu prožití fotografování,
než přístroj s technicky lepšími parametry na třetím místě za desetinnou tečkou, který bude ale působit nepřátelsky a bude brzdit kreativitu.

A zde se nám stává otázka "zrcadlovka či bezzrcátko" otázkou zcela zbytečnou. Důležitost přítomnosti či nepřítomnosti zrcátka či jiné technické rozdíly se většinou stávají
naprosto nedůležitými, protože to, co se konkrétnímu fotografovi nejvíce hodí, co mu zprostředkuje nejpříjemnější focení a nejlepší výsledek, půjde v drtivé většině úplně napříč technickými parametry.
A jak známo nejšťastnejší jsou fotografové, co si vyberou přístroj a dalších 20 let se zapomenou koukat na technický rozvoj.

A zde přichází ta úplně nejdůležitější výhoda zrcadlovek ze všech. Zrcadlovky Canon a Nikon a Pentax už slouží desítky let a vyvíjí se relativně pomalým konzervativním způsobem, v lepším případě zpětně kompatibilním.
Například ta těžkopádnost a konzervativnost Nikonu či Pentaxu jsou velmi dobře promyšlenou strategií cílící na fotografy, co nikdy nenavštívili digiarenu, dpreview, DxOMark a další stovky Webů a kecacích fór.
Nikon, Pentax a Canon nabídnou lidem, co jim těla či objektivy odešly věkem či technickou závadou po letech, pokračování v tom, na co jsou zvyklí, jen s vlastnostmi, které konzervativce potěší.
Ne vždy, ale rozhodně nebudou šokovat lidi takovými kotrmelci jako Olympus, Sony, Panasonic. Olympus udělal kotrmelce a Sony s Panasonicem udělaly kotrmelce ještě větší, kotrmelce typu "není - je".
To už samo o sobě může být odrazující. "Sony dělalo videa, televize, teď se plete do foťáků? Děkuji nechci. Foťák, to je pro mě Canon, Nikon nebo Pentax, ty znám, mám je odzkoušené a po 20 letech je polus mínus poznávám."
Tohle není nic zavrženíhodného, to je legitimní přístup zákazníka, fotografa.
Je to jako s tím trávníkem, kdy se Američan ptá Angličana proč když používá lepší hnojivo, častěji kropí, má lepší sekačku a dělá všechno, co Angličan, má stále horší trávník?
Angličan odpoví otázkou: "A taky to děláte už 300 let?"
A také o tomhle jsou zrcadlovky Canon, Nikon a Pentax. Už to dělají mnoho desítek let. A i když na to neslyší mnoho lidí na diskusních fórech, tak lidi mimo diskuze na to slyší a mají recht.
Mají recht, protože se nenechají zblbnout lidmi, co porovnávají technické parametry. Oni chtějí pokračovat ve své zábavě, ve své kreativitě a chtějí nástroj, který slouží.
A proč měnit něco, co se osvědčilo? Proč měnit osvědčeného sluhu za mladého drzého sluhu, který bude dělat všechno "lépe, než jeho pán" a který bude míst svůj technokratický rozum?
A mimochodem když něco děláte 300 let a jste v tom podle mínění zákazníků dobří, tak asi jste dobří. Ne každý potřebuje a chce rychlokvašky.
Ono to totiž naštěstí není tak, že když x = 151,26, tak s tím uděláte lepší fotky, než když máte x = 148,73. Na to se fakt nehraje. Ano, někdo se nechá zblbnout, ale
zahodit zrcadlovky a hrát si jenom na Olympusím a Soňáckém písečku by byla drsná chyba, byl by to podraz na konzervativní zákazníky. A proto to stále nedělají, i když jim za to technokrati nadávají.
Takže největší výhoda zrcadlovek je ta, že tady jsou už desítky let, zlepšují se v tom, v čem se zlepšovat mohou, někde je ten posun i úžasný, třeba ve srovnání některých starých a nových skel,
v autofokusu, no a jinde je zase velkým plusem ta konzervativní ergonomie, postupně vylaďovaná.

Výhoda zrcadlovky je, že se dívám do hledáčku, ne na televizi, která mně agresivně svítí do oka a obtěžuje mě názorem nějakého Japonce jak mají správně vypadat barvy na tomhle záběru, který ten Japonec v životě neviděl.
Výhoda zrcadlovky je, že mě neobtěžuje tolika drzými vlastnostmi, které se snaží dělat něco jinak, lépe, než já.
Výhoda zrcadlovky je, že je to foťák a ne avantgardní krabička od mýdla, která potřebuje Gance k tomu, aby obhájil za co se to má vlastně držet a jak se to má ovládat.
Výhoda zrcadlovky je, že ta cesta je plynulá, nikoliv hrbolatá s příkazy typu navigace "při nejbližší příležitosti se obraťte do protisměru".
Výhoda zrcadlovky, alespoň té, co mám já, je, že kresba, textura a barvy mně osobně připomínají realitu a ne jakousi mimozemskou planetu, kde je všechno jinak.
Výhoda zrcadlovky je, že k ní mám objektivy, které chci a ne ty, které nechci, ale někdo mně lže, že nahradí ty, co mám osvědčené.
... atd.
ForeignerOnEarth
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ltokar 29. 5. 2017 20:27

Predstavme si dalsich 300 rokov diskusie v tejto teme s Gancom :)
A30, S45, Ixus, FZ18, K-x, E-PL1, Stylus 1, K-5iis, E-M10
ltokar
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 29. 5. 2017 20:30

Tahle doba, kdy člověk měl kontrolu nad tím, co fotí, jak žije nebo co jí, ta je pomalu, ale jistě pryč, lidé jsou závislí na technologiích, dodavatelích čehokoli, nedokáží si nic udělat rukama, nedokáží si nic ulovit, uvařit, žít bez tisíce služeb a pomocníků.

Dřív kdekdo uměl posekat trávu, zabít a upéct králíka, řídit auto nebo traktor, to vše bez posilovačů a asistentů a klimatizací. Fotografie se dělaly na film a vyvolávaly v temné komoře, každý fotograf to uměl. Doba, kdy člověk ocenil pořádnou sekyru, nebo podomácku odchovaného kohouta, ta už je pryč. Zmizí i pořádné foťáky, jako zmizely poctivě postavené domy, mizí způsob života, kterým žili lidé po několik tisíc let.

Proto jsem zrušil všechny dovolené na Novém Zélandu nebo někde v Karibiku a ukazuji dětem Český Ráj, Šumavu, a v Evropě Toskánsko, Normandii, Londýn, Bretaň nebo Tatry v podobě, v jaké je jejich děti asi již nikdy nezažijí.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Radek71 29. 5. 2017 21:08

No nevim, to jsem si myslel kdyz mi bylo tricet. To jsem jedinej vedel co je to gufero, nebo ze je nejaka trifazova elektrika. Pak se neco stalo a v podstate vsichni postavili baraky nebo nasekali doma sadrokartony a sauny, postavili udirny, pizza pece, vydlazdili 250m2 nadvori nebo zrenovovali Jawu 250 vcetne vybrusu. Absolutne nechapu co se stalo, uplne se to obratilo. Pred 15 lety jsem rikal, ze staveni domu je artefakt konce socialismu, kdy byl cas ale nebyly firmy a prachy je zaplatit. Tedka mam FB plnej fotek jak lidi litaj po zakladovy desce a zdi 200m2 barak, renovuji parkety z roku 1920, stavi zaviratelny piskoviste pro 10-12 deti apod. A to i treba lidi co si muzou barak koupit. Ti teda nezdi, ale delaji kompletni dodelavky, kamarad co fakt vydela ma treba 80m2 zahradni domek, kterej delal sam od vykopu, mam v tom klubovnu s Harlejem a otevreny ohniste, pul roku mi vykladal, jak ohejba med a nytuje "digestor". Ja jsem nytovacku drzel v ruce jednou v OBi kdyz jsem hledal nuzky na plech. A ti posledni 4 co nic neumi rukama udelat, vydavaji patou knihu nebo delaji pruvodce na Mathornu. Kdyby alespon nekdo fetoval, ale takto :-(

-- 29. 5. 2017 22:15 --

Kamarad prave vyhral v fotomaratonu OM-D a pobavane resi, co s tim bude delat :-) Je to zrovna ten kamarad co si v roce 2008 koupil 5D mk2 a rikal "asi se s tim da fotit, mozna si to necham" a kdyz jsem to slysel, tak jsem si to taky koupil.
Radek71
Návštěvník

Odeslat příspěvekod bob222 29. 5. 2017 21:40

Nič v zlom Tome, ale verím že niekto spísal podobnú tirádu, keď prišiel Barnacke s tým pidišmejdom zvaným leica.prípadne stredoformátnik keď prišli na trh tie prťavé šmejdy zvané zrkadovka. :)
bob222
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Ganec 29. 5. 2017 23:10

Dolgor píše:Je tu černý na bílým, že spotřebu energie a přehřívání, který jsi viděl u A6000, považuješ za dobré vysvětlení, proč DSLR nemají full-senzor 4k video nebo dokonce vůbec nemají 4k video.
Nie je!!! V mojom texte je červeným na sivom napísané {jednoznačné} VIAC.
Nie je tam žiadne {neurčité} VEĽA (teda doslovne: nie sú tam slová "vysokou spotřebu"), ktoré píšeš ty:
Dolgor píše:Ganec, ty jsi řekl, že mají vysokou spotřebu a přehřívají se a i proto nemají 4k video z celýho snímače, což je nesmysl. Ty jsi ze spotřeby udělal zásadní výhodu malého snímače, kterou větší snímače nemůžou dohnat.
Samozrejme, že ti potom z toho vychádza nezmysel, keď reaguješ na to, čo som nenapísal.

Že "viac" je niečo iné ako "veľa" som vysvetlil na príklade megapixleov:
viewtopic.php?f=1902&t=1179831&p=11582673#p11582673

- ja som nenapísal že kvôli vysokej spotrebe nemajú väčšie snímače 4K video
(len som na príklade ukázal, že u FF zrkadloviek býva zvyčajne jednoduchšia implementácia videa)
- ani že väčšie snímače nemôžu spotrebou dohnať tie menšie
(naopak, naznačil som, že efektívnejší snímač/procesor môžu pomôcť)
=> ja som napísal, že väčšia spotreba energie sa (aktuálne) prejavuje prehrievaním
- že (najznámejším) príkladom toho, že väčší snímač sa viac prehrieva sú napríklad problémy s prehrievaním u A6000
(ktoré sa u mFT nevyskytujú, aspoň ja o žiadnych neviem a ani som ich v rýchlosti nevygooglil)
- a keďže otázka bola ako sa to prejavuje u FF snímačov - tak je zjavnou odpoveďou slabšia implementácia videa

Všimol si si vôbec, že ja som v mojej odpovedi riešil 2 rozdielne veci:
1) reagoval som odpoveďou na "Zaujima ma"; a zároveň
2) obhajoval som svoj názor, lebo bol zosmiešňovaný

Ja som teda reagoval k veci. Čo si urobil ty?
Dolgor píše:Já jsem spotřebu snímačů neporovnával, to mi jenom ty pořád demagogicky kladeš do úst. Já jsem napadl tvoji hypotézu, že spotřeba a zahřívání velkého snímače je překážka full senzor 4k videa.
Ale mal by si porovnávať!!!
Keď reaguješ na príspevok, kde sa porovnáva spotreba snímačov, tak ju proste musíš porovnávať!
Inak zbytočne rozširuješ diskusiu, čím len vznikajú ďalšie nedorozumenia a preberaná téma sa nikdy neuzavrie.
Naposledy upravil Ganec dne 29. 5. 2017 23:44, celkově upraveno 1
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků