Bigless, digi APSC začal z nouze kvůli ceně senzorů, v tom máš pravdu. V tom ostatním už ale ne. DX prakticky ve všech parametrech kvality obrazu předehnal kinofilm, takže už není regulérní tvrdit, že je to šméčko nebo stará Felicie. Je to formát, který může masám víc než vynahradit kinofilmové zrcadlovky a méně váží, je levnější atd. Další věc je, co s tímhle formátem dovedou menší výrobci. Miniaturní mirrorless jsou pro lidi velké lákadlo a poslední rok a půl konečně přišly modely, kvůli kterým si už mnozí lidé nekoupí zrcadlovku (Fuji X-E2, X-T1, Oly E-M1, E-M10), jen proto, že je "zbytečně" velká. Viděl bych to na variantu brod jako Lotrandor. A brečet kvůli tomu nebudu. m4/3 a APSC podle mne zůstanou hlavními formáty minimálně příštího desetiletí a moc to nezmění ani potenciální levné FF bezzrcadlovky.
...A dál. Já dost chápu Tomáše v tom "budování systému". Jak to zní srandovně, tak je to ale absolutně nejracionálnější přístup. Jenže lidi jsou dnes natolik zblblí konzumním životem, že vůbec nepřemýšlí o kompatibilitě příslušenství a nadčasových hodnotách. Když budu mít doma těla dvou nebo tří výrobců, budu vždycky přemýšlet, pro které z nich pořídím jaké příslušenství a bude mne z těch dilemat bolet hlava. Budu se muset s mířit s tím, že mám doma hromadu věcí, které se nedají volně kombinovat, nutně z různých důvodů skončím u duplicit, což poleze do peněz a udělá moji fotobrašnu ještě daleko těžší.