Kdy nahradí bezzrcátka APS-C zrcadlovky?

Obecná diskuse aneb Co se jinam nevešlo

Moderátor: Moderátoři DIGIarena.cz

Odeslat příspěvekod Dolgor 21. 8. 2014 18:13

Bigless, digi APSC začal z nouze kvůli ceně senzorů, v tom máš pravdu. V tom ostatním už ale ne. DX prakticky ve všech parametrech kvality obrazu předehnal kinofilm, takže už není regulérní tvrdit, že je to šméčko nebo stará Felicie. Je to formát, který může masám víc než vynahradit kinofilmové zrcadlovky a méně váží, je levnější atd. Další věc je, co s tímhle formátem dovedou menší výrobci. Miniaturní mirrorless jsou pro lidi velké lákadlo a poslední rok a půl konečně přišly modely, kvůli kterým si už mnozí lidé nekoupí zrcadlovku (Fuji X-E2, X-T1, Oly E-M1, E-M10), jen proto, že je "zbytečně" velká. Viděl bych to na variantu brod jako Lotrandor. A brečet kvůli tomu nebudu. m4/3 a APSC podle mne zůstanou hlavními formáty minimálně příštího desetiletí a moc to nezmění ani potenciální levné FF bezzrcadlovky.

...A dál. Já dost chápu Tomáše v tom "budování systému". Jak to zní srandovně, tak je to ale absolutně nejracionálnější přístup. Jenže lidi jsou dnes natolik zblblí konzumním životem, že vůbec nepřemýšlí o kompatibilitě příslušenství a nadčasových hodnotách. Když budu mít doma těla dvou nebo tří výrobců, budu vždycky přemýšlet, pro které z nich pořídím jaké příslušenství a bude mne z těch dilemat bolet hlava. Budu se muset s mířit s tím, že mám doma hromadu věcí, které se nedají volně kombinovat, nutně z různých důvodů skončím u duplicit, což poleze do peněz a udělá moji fotobrašnu ještě daleko těžší.
Dolgor
Pokročilý

Odeslat příspěvekod pemar 21. 8. 2014 19:03

Také je mi sympatický ten systém. také se o to snažím.

Nemyslím si, že vývoj se zastaví, naopak si myslím, že jsem před kvalitativním skokem. Levné DLSR APSC se kvalitou obrazu tak dotáhly na špičku DX (musely, aby se odlišily od mobilů a kompaktů), že DX musí také upgradovat, stejně jako FF.

Takže FF může mít 50 Mpx a několikrát lepší schopnost fotit na vysoká ISO. Proč? Protože snímače půjdou nahoru podobně jako chipy v počítačích a zvýšená rychlost umožní lépe využít matematické algoritmy.

Jediné, co nebude stíhat, budou skla, skla střední a nižší kvality budou adepty na výměnu, proto obrazová a mechanická kvalita skel je pro mne důležitější, než cena.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Callgaro 21. 8. 2014 19:24

Samozřejmě že každý z nás se snaží vybudovat něco co mu přinese dlouhodobě užitek a nebude to hračka na půl roku. Osobně mi jako uživateli dx platformy rovněž záleží kam půjde Nikon v tomto segmentu dál a to mám zde asi zdaleka tu nejstarší výbavu :-) Co si však nemyslím je, že by Nikon zarizl 7x řadu, podle mého krasne zapadá do jejich firemní politiky a naopak se jim tam díky tomu že mají fx nehodí těla typu D300 a ze stejného důvodů si Pentax může dovolit dělat K3. Pokud jde o ten zalospev na pevný skla, tak Nikon všeho všudy udělal 3ks Dx pevných skel. Těžko mu teda vycitat něco, co je vlastnost celého systému a vyvozovat z toho závěr zdali neskončí semi profi platforma. Neskončí, ne v dohledné době. Skončila z pochopitelných důvodu dx profi platforma. Neb proč nikdo nebreci že dodnes není nástupce D2 v dx?
Callgaro
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 21. 8. 2014 21:00

PL by mel na FF nejradsi neco jako 28mm/f0.7. Aby se to priblizilo zaberum z velkoformatu. Pak by byl teprve spokojeny :)
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BigglesO27 22. 8. 2014 18:41

Dolgor: Jenže to sám potvrzuješ. APS-C prostě vzniklo coby "levná" digi varianta a ceny jsou na tom tak, že je to pro výrobce v DSL-R prostě zbytečný dál v rádoby profesionální sféře řešit, naopak za FF si ještě můžou říct to, co nedávno ještě za "profi" APS-C. Jestli formát stačí nebo ne je irelevantní. Většině populace stačí mobil. A profík jde po nejlepším poměru cena-výkon nebo po tom nejlepším (když to potřebuje) a ani jedno do budoucna nebude APS-C DSLR. Ostatně nic proti systému. Na APS-C jdou FF skla, zbytek je shodný (blesky, atp.)...takže pokud někdo nechtěl ušetřit a držet se zuby nehty APS-C i ve sklech, tak s přechodem nemá zas tak velkej problém (snad kromě širočiny). Prostě brečet nad tím, že už drahnou dobu ignoruju, co mi výrobce sděluje, mi přijde směšný...
edit: Stále píšu o DSL-R a o hraní si na profíky.
BigglesO27
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 22. 8. 2014 19:25

Políčko APS-C je ve filmu už nejméně stodvacet let používaná velikost, jestli byla použita pro digi čipy z nouze, těžko říct. Každopádně je levnější a tedy praktičtější. Zatím nejrozšířenější formát vůbec je cca 4x6 milimetrů a pokud si lidé na nic nehrajou, mnohým to stačí. Sice mezi APS-C a 4X6 mm je většinou rozdíl markantní, takže se s ním spojené obtíže už vyplatí, nárůst výkonu FF už takový není, co si budeme namlouvat. No někteří jistě ano. :-)

Ještě dodám, že při použití kvalitního kinofilmu jeho políčko obsahovalo cca 5 Mpx "informací". Proto se k této hodnotě konstruktéři digi snažili v počátku také dostat. Dnešních 24 už je poměrně s přehledem překonává, není kam se hnát. Stejně už si s nimi optika neví rady. A čím větší formát, tím hůř.... :-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 22. 8. 2014 19:42

Tohle není zrcadlovka, ale Sony ILCE-A7R, 1/200, ISO 100, Zeiss Otus Apo Distagon T* 55mm f/1.4 @ F1.4:

Obrázek

https://farm6.staticflickr.com/5483/116 ... 6bec_o.jpg

Co se obrazové kvality, považuji ji za plně vyhovující. Vy ne? Jen ta cena té sestavy mi připadá poněkud vyšší ...
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod lukas_highenergy.cz 22. 8. 2014 19:59

Tak obrazová kvalita by mi taky dávno stačila. Ale malé lehké tělo A7 a na tom obrovská a těžký 50tka mi jako ideální pracovní sestava nepřijde. By mě zajímalo, jak moc jiná by byla fotka s FE 55/1.8.
lukas_highenergy.cz
Moderátor

Odeslat příspěvekod pemar 22. 8. 2014 20:16

Lukáši, to není problém, tady je Zeiss FE Sonnar T* 55mm f/1.8 @ F1.8 v plném rozlišení:

https://farm8.staticflickr.com/7328/116 ... ab7d_o.jpg

a k tomu i výřez:

Zeiss Otus Apo Distagon T* 55mm f/1.4:

Obrázek

Zeiss FE Sonnar T* 55mm f/1.8:

Obrázek

-- 22. 8. 2014 20:23 --

Puntík: Dnešních 24 už je poměrně s přehledem překonává, není kam se hnát. Stejně už si s nimi optika neví rady. A čím větší formát, tím hůř.... :-)

Výjimku bych viděl - Tyhle dva objektivy (a Signa 50/1,4 Art) si s 24 Mpix docela rady vědí. Zeiss FE Sonnar T* 55mm f/1.8 má sice své slabiny, ale pro mne je to zatím jedna z nejlepších 55 mm s AF.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod BigglesO27 22. 8. 2014 20:34

Puntíku, čím větší formát , tím hůř? Vzpomeň si na to, až si budeš honit triko nad pentaxím skorostřeformátem :D
BigglesO27
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr Luňák 22. 8. 2014 20:53

Pockej, pockej. V tom bude nejaka klicka, vsak on ti to Puntik nalezite dovysvetli, jak to vlastne puvodne myslel :D
Petr Luňák
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Puntík 22. 8. 2014 22:29

pemar píše:Puntík píše: Dnešních 24 už je poměrně s přehledem překonává, není kam se hnát. Stejně už si s nimi optika neví rady. A čím větší formát, tím hůř.... :-)
..................
Výjimku bych viděl - Tyhle dva objektivy (a Signa 50/1,4 Art) si s 24 Mpix docela rady vědí. Zeiss FE Sonnar T* 55mm f/1.8 má sice své slabiny, ale pro mne je to zatím jedna z nejlepších 55 mm s AF.


Nejsem si tak úplně jistý, měření jsem ještě neviděl. A i kdyby, nejsou to zrovna lidové objektivy. :-))

Jinak je potřeba ty dvě věty - ...."stejně už si s nimi optika neví rady. A čím větší formát, tím hůř ".. - chápat spolu. ;-)

Zdravím
Puntík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod pemar 23. 8. 2014 06:14

Ono s tou cenovou dostupností kvalitní fototechniky na bázi bezzrcátka je to relativní, už to tu bylo probíráno, ale tady konkrétně to je takto:

Sony Alpha A7R tělo ... 55 990 Kč s DPH (Megapixel)
Sony Zeiss Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA ...25 990 Kč s DPH (Fotolab)
Zeiss Otus Apo Distagon T* 55mm f/1.4 ... 85 990 Kč s DPH (Sony Center)

Sony Alpha A7R + Sony Zeiss Sonnar T* FE 55mm f/1.8 = 485g + 281 g = 766g

Proti zrcadlovce se stejným rozlišením ušetříte (např. Nikonu D800,D800e, D810), úspora je ale není zadarmo, viz nevýhody bezzrcátek, které i tady byly popsané.

Pokud fotíte jen to, na co se tato kombinace hodí (a nezkazíte to jako fotografové), bude obrazový výstup z bezzrcátka velice kvalitní a od FF zrcadlovky k nerozeznání.

Pokud je větou "stejně už si s nimi optika neví rady. A čím větší formát, tím hůř " myšleno, že s větším formátem nároky na kvalitu objektivů stoupají, tak s tím nelze než souhlasit. Pokud je tím myšleno, že řada dříve uznávaných objektivů nestačí, tak s tím také. Ale to je prostě vývoj. Proto se vyvíjejí nové objektivy, které si v případě úspěšného vývoje ví o s kvalitními snímači něco lépe rady, než ty staré.
pemar
Expert

Odeslat příspěvekod Ganec 23. 8. 2014 07:30

Aké nevýhody bezzrkadloviek?
(jediná o ktorej viem je vyššia spotreba batérie, čo nie je až taký problém)
S 55mm objektívom sú už všetky ostatné výhody na ich strane...
Olympus PEN-F a E-P5 + mZuiko 17, 45 a 75 mm F1.8, 75-300, 12-50, Sigma 30/1.4
(historická zbierka: Oly SH-2, Fuji F50fd, Konica-Minolta Z10, Casio EX-V8, Sony H20, Olympus PEN E-P1 TLK + Lumix 20 mm F1.7)
Ganec
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pemar 23. 8. 2014 08:56

Nevýhody bezzrcadlovek tu byly tisíckrát probrané.

Já se na to podívám provokativně z mého čistě subjektivního pohledu. Dokud bezzrcadlovku nebude dělat Nikon, je to pro mne passé. Tak jako bych si nekoupil ekvivalent Audi od značky Kia, nekoupím si nic dražšího od Panasonicu, Olympusu, Samsungu, Sony nebo jiných značek, které se soustřeďují na spotřební segment. To je zkušenost získaná tím, že jsem se vícekrát spálil.

Na zrcadle jako takovém netrvám a koncept bezzrcadlovky má podle mne v dnešní elektronické době smysl. O spolehlivosti elektroniky a konstrukční dokonalosti bezzrcadlovek si ale nedělám nejmenší iluze.
pemar
Expert

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků